راهنمای کامل استفاده از Google Search Console

یکی از اولین اقدامات ضروری بعد از راه ­اندازی یک وب­سایت، ایجاد حساب کاربری در Google Search Console است. با این کار صاحبان سایت می توانند به صورت دقیق بررسی کنند که گوگل سایت آنها را چگونه ایندکس گذاری، پیمایش و آنالیز می­کند.

لازم به ذکر است که تا ۲۰ می ۲۰۱۵ این ابزار با نام Google Webmaster Tools در اختیار کاربران اینترنت قرار می­گرفت.

تایید مالکیت سایت و ثبت نام در Google Search Console

برای استفاده از Google Search Console ابتدا نیاز است تا به گوگل اثبات کنید که مالکیت دامنه­ای که قصد آنالیز آن را دارید به شما اختصاص دارد تا پس از آن در این بخش ثبت نام شما انجام شود. برای این کار چند روش وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها می­پردازیم:

  • اضافه کردن تگ HTML به قسمت <head> وب­سایت
  • بارگذاری فایل HTML
  • ثبت­نام از طریق domain name provide
  • استفاده از سرویس Google Analytics
  • استفاده از حساب کاربری Google Tag Manager

همچنین پیشنهاد می­شود که اعتبارسنجی سایت با هر دو فرمت URL دارای www و بدون www انجام شود.لینک کردن تمامی حالت­های ممکن برای جستجوی وب­سایت، مشاهده تمامی خطاهای ممکن را برای شما تضمین می­کند. زمانی که شما سایت خود را لینک می­کنید گوگل می­تواند سایت شما را پیمایش کرده و مشکلات آن را به شما گزارش کند و تمامی داده های مورد نیاز شما برای بررسی عملکرد سایت را در اختیارتان قرار دهد.

حال می­خواهیم توسط روش­های مختلف ذکر شده در بالا، در Google Search Console ثبت نام کنیم.

اضافه کردن تگ HTML به قسمت <head> وب­سایت

این روش بهترین راه برای کاربران و سایت دارانی است که تجربه کار با تگ HTML را دارند.

01-seorooz

از لیست سمت چپ کنسول جستجو Manage Property و سپس Verify this property را انتخاب کنید. اگر گزینه­ی HTML Tag در زیر بخش Recommended method به نمایش درنیامد، باید بر روی زبانه­ی Alternate methods کلیک کرده و گزینه­ی HTML tag را انتخاب کنید. در اینجا کد HTML  مورد نظر برای تایید و ثبت نام برای شما فراهم می­شود.

02-seorooz

کد به نمایش درآمده را کپی کرده و از HTML editor برای باز کردن این کد در صفحه اصلی سایت استفاده کنید. کدی را که کپی کرده­اید در بخش <Head> کد HTML بازنشانی(Paste) کنید. اگر سایت شما در حال حاضر از تگ متا یا کدهای دیگر در بخش <Head> استفاده می­کند، مهم نیست که کد مورد نظر در ارتباط با دیگر کدها در کجای <Head> قرار می­گیرد. فقط کافی است که در بخش <Head> این کد بازنشانی شده باشد. اگر سایت شما در حال حاضر بخش <Head> ندارد، به منظور استفاده از این روش ثبت نام، باید این بخش را در سایت خود ایجاد کنید.

زمانی که کد فعالسازی مورد نظر به <Head> اضافه شد آن را ذخیره کرده و سایت را به­روز کنید. سپس صفحه اصلی سایت را باز کنید. در اینجا به source code سایت نگاهی بیاندازید. کد فعالسازی باید در بخش <Head> قابل مشاهده باشد.

بعد از اطمینان از اضافه شدن کد فعالسازی، به Search Console بازگشته و روی گزینه­ی Verify کلیک کنید. با این کار گوگل کد سایت شما را برای یافتن کد فعالسازی بررسی می­کند. اگر این کد یافته شود، صفحه­ای برای شما به نمایش گذاشته خواهد شد که به شما می­گوید سایت به درستی شناسایی (Verify) شده است. در غیر اینصورت خطای بوجود آمده به شما نشان داده خواهد شد.

زمانی که سایت شما توسط Search Console شناسایی شد، کد فعالسازی را از سایت خود پاک نکنید. اگر این کد را از سایت پاک کنید در مراجعه مجدد به Search Console دوباره باید روند فعالسازی را انجام دهید.

بارگذاری فایل HTML

برای بهره­گیری از این روش، باید قادر باشید تا فایل­هایی را به مسیر root سایت بارگزاری کنید.

از لیست سمت چپ کنسول جستجو Manage site و سپس Verify this site را انتخاب کنید. اگر گزینه­ی HTML file upload در زیر بخش Recommended method به نمایش درنیامد، باید بر روی زبانه­ی Alternate methodsکلیک کرده و گزینه­ی HTML file upload را انتخاب کنید.

03-seorooz

هنگامی که از این روش استفاده می­کنید از شما خواسته می­شود که یک فایل HTML را دانلود کنید. این فایل را دانلود کرده و سپس آن را در محل مشخص شده بارگذاری کنید. هیچ تغییری در محتوای این فایل یا نام آن ایجاد نکنید؛ نیاز است که این فایل به همین شکل باقی بماند. اگر تغییری در این فایل ایجاد شود Search Console سایت را شناسایی نمی­کند.

بعد از اینکه فایل HTML بارگذاری شد، به Search Console بازگشته و روی Verify کلیک کنید. اگر بارگذاری بدرستی انجام گرفته باشد، پیامی برای شما به نمایش درخواهد آمد که به شما می­گوید سایت شما شناسایی شده است.

پس از اینکه با این روش ثبت ­نام سایت خود را در Search Console انجام دادید فایل HTML را از سایتتان پاک نکید. پاک کردن این فایل باعث می­شود که سایت شما دیگر در Search Console قابل شناسایی نباشد.

ثبت ­نام از طریق domain name provide

domain name provider یا فراهم کننده نام دامنه، شرکتی است که شما دامنه خود را از آن خریداری کرده­اید و این شرکت میزبان سایت شماست. هنگامی که از این روش برای ثبت سایت خود در Search Console استفاده می­کنید، نه تنها ثابت می­شود که مالکیت این دامنه برای شماست بلکه ثابت می­شود که تمامی زیر دامنه­ها و مسیرهای مرتبط با این دامنه نیز به شما تعلق دارد. اگر سایت شما بسیار بزرگ باشد استفاده از این روش بسیار مفید خواهد بود.

از لیست سمت چپ کنسول جستجو Manage site و سپس Verify this site را انتخاب کنید. اگر گزینه­ی Domain name provider در زیر بخش Recommended method به نمایش درنیامد، باید بر روی زبانه­ی Alternate methodsکلیک کرده و گزینه­ی  Domain name providerرا انتخاب کنید.

04-seorooz

زمانی که روش Domain name provider را برای ثبت­نام انتخاب کنید از شما خواسته خواهد شد که نام شرکت ارائه دهنده­ی دامنه­ی خود را از لیست پیدا کنید. اگر نام فراهم کننده­ی دامنه­ی شما در این لیست موجود نبود، Other را انتخاب کنید. به شما دستورالعملی ارائه خواهد شد که با استفاده از آن می­توانید برای شرکت ارائه دهنده­ی دامنه­ی خود DNS TXT تولید کنید. اگر این DNS TXT برای شرکت ارائه­ دهنده­ی دامنه­ی شما بدرستی کار نکرد، همچنان گزینه­ی تولید CNAME برای شما وجود خواهد داشت.

اضافه کردن کد Google Analytics

اگر در حال حاضر شما از (GA)Google Analytics   برای نظارت بر ترافیک سایت خود استفاده می­کنید، این روش ثبت­نام برای شما آسانترین روش خواهد بود. اما در ابتدا نیاز است تا بتوانید کد HTML خود را بررسی نموده تا مطمئن شوید که کد ردیابی GA در قسمت <Head> در کد صفحه اصلی شما موجود باشد نه در قسمت <Body>. اگر در حال حاضر کد GA در قسمت <Head> موجود نیست، برای استفاده از این روش ثبت­نام باید این کد را به بخش <Head> انتقال دهید.

از لیست سمت چپ کنسول جستجو Manage site و سپس Verify this site را انتخاب کنید. اگر گزینه­ی Google Analytics tracking code در زیر بخش Recommended method به نمایش درنیامد، باید بر روی زبانه­ Alternate methods کلیک کرده و گزینه­ی  Google Analytics tracking code را انتخاب کنید.

05-seorooz

هنگامی که سایت خود را با این روش در Search Console ثبت­نام کردید، کد GA را از سایت خود پاک نکنید تا Search Console بتواند پیوسته سایت شما را شناسایی کند. طریقه لینک کردن Google Analytics  با Google Search Console  در پایان این مقاله بطور کامل توضیح داده خواهد شد.

استفاده از حساب کاربری Google Tag Manager

اگر در حال حاضر از Google Tag Manage(GTM) برای سایت خود استفاده می­کنید، این روش می­تواند آسانترین راه برای ثبت­نام سایت شما در  Google Search Console باشد. اگر می­خواهید از این روش استفاده کنید باید در GTM بخش View, Edit, and Manage فعال باشد. قبل از استفاده از این متد بهتر است نگاهی به کد HTML بیاندازید تا مطمئن شوید که کد GTM دقیقا بعد از تگ <Body> سایت شما قرار داده شده است.

از لیست سمت چپ کنسول جستجو Manage site و سپس Verify this site را انتخاب کنید. اگر گزینه­ی Google Tag Managerدر زیر بخش Recommended method به نمایش درنیامد، باید بر روی زبانه­ Alternate methods کلیک کرده و گزینه­ی  Google Tag Manager را انتخاب کرده و روی Verify کلیک کنید.

06-seorooz

 

اگر کد Google Tag Manager یافته شود، صفحه­ای برای شما به نمایش درخواهد آمد که ثبت­نام سایت شما را در Google Search Console تایید میکند. هنگامی­که سایت شما با استفاده از این روش ثبت شد کد GTM را از سایت خود حذف نکنید تا در مراجعه مجدد به Google Search Console دچار مشکل نشوید.

پس از بررسی تمامی روش­های ثبت­نام در Google Search Console زمان این رسیده تا امکانات داخلی آن توضیح داده شود.

 

Search Appearance

همانطور که از نام این قسمت مشخص است، Search Appearance به شما نشان خواهد داد که سایت شما در نتایج جستجو چگونه نمایش داده خواهد شد. نحوه نمایش سایت در جستجوها از چند فاکتور مختلف تاثیر می­پذیرد و می­تواند روی نرخ کلیک سایت تاثیر مستقیم داشته باشد.

Structured Data

زمانی که شما در گوگل جستجو می­کنید، تعدادی لینک مرتبط برای شما به نمایش درخواهد آمد. برای هر لینک توضیح مختصری همراه آن ارائه خواهد شد که به شما کمک می­کند تا سایت مورد نظرتان را بهتر بیابید. حال بسیار خوب است که بتوانید این اسنیپت­های به نمایش درآمده در جستجوها را برای سایت خودتان کنترل و مدیریت کنید. برای تولید این داده­ها مقداری به دانش HTML نیاز خواهید داشت. حال اگر شما تازه­کار هستید بهتر است ابتدا گزینه­ی بعدی لیست یعنی
Data Highligher را بررسی کنید که ابزار راحت ­تری برای دستیابی به داده­ها و اطلاعات مشابه است.

در صفحه Structured Data، گوگل تمامی Structured Dataهای یافته شده را به نمایش می­گذارد. گراف به نمایش درآمده نشان دهنده­ی تعداد المان­های Structured Data و خطاهای نشانه­گذاری (markup errors) است. گزارش موجود را دانلود کرده و مشکلات یافته شده را برطرف کنید. این گزارش اگر با ابزارهای تست Structured Data ترکیب شود می­تواند بسیار کارآمد باشد. صفحات دارای خطارا یافته و آنها را  توسط ابزارهای تست بررسی کنید و سپس از پیشنهادات ارائه شده توسط این ابزارها برای برطرف کردن خطاها بهره بگیرید.

Data Highligher

از این ابزار برای معرفی بخش­های مهم سایت به گوگل استفاده می­شود. در این بخش به دانش HTML نیازی نبوده و کافی است به سایت خود رفته و انواع داده­ها را هایلایت و دسته­بندی کنید. دیتاهای مختلفی وجود دارد که شما می­توانید آنها را هایلایت کنید. بهتر است بخشی که علاقه دارید در نتایج جستجو برجسته­تر به نظر بیاید را هایلایت کنید. تمامی اطلاعات هایلایت شده را می­توانید در نوار کناری سمت راست مشاهده کنید. اطلاعاتی که در صفحه به نمایش گذارده نمی شوند را می­توانید در این قسمت بصورت دستی وارد کنید. برای این کار از آیکن چرخدنده استفاده کرده و add missing tags را انتخاب کنید.

HTML Improvements

در این صفحه تمامی خطاهای مربوط به توضیحات متا، عنوان­ها و محتواهای بدون ایندکسجمع ­آوری می­شوند. این گزارش اکثرا به منظور یافتن محتواهای تکراری استفاده می­شود.

سایت لینک برای بررسی و گردش آسانتر کاربران در سایت طراحی شده اند. این میانبرها به کاربران اجازه می­دهد تا به آسانی به صفحات عمقی­تر سایت دسترسی داشته باشند. برای مثال اگر نگاهی به سایت سئو روز بیاندازید خواهید دید که تعدادی لینک کمکی نیز همراه آن به نمایش درخواهد آمد.

%d8%b3%d8%a6%d9%88-%d8%b1%d9%88%d8%b2

 

اگر احساس می­کنید که سایت­ لینک به نمایش درآمده توسط گوگل برای سایت شما مناسب نیست، می­توانید با استفاده از demote  از نمایش آن در نتایج جستجو جلوگیری کنید.

08-seorooz

Search Traffic

این ابزار به شما کمک می­کند تا دریابید که بازدیدکنندگان سایت شما از کجا آمده­اند، چه دامنه­هایی به وب­سایت شما لینک شده­اند و لینک­های داخلی شما چگونه به نمایش در­می­آیند.

Search Analytics

توجه: Search Analytics در گذشته با نام Search Queries شناخته می­شد.

در این بخش یکی از محبوب­ترین گزارشات Google Search Console ارائه می­شود. این ابزار به شما کمک خواهد کرد تا ترافیک ارگانیک سایت را بررسی کنید. در این بخش می­توانید عبارات جستجوی محبوب (عبارات جستجویی که حجم جستجوی زیادی را به خود اختصاص می دهند)، صفحات پربازدید، نرخ جستجو در کشورهای مختلف و نرخ استفاده از دستگاه­های مختلف را مشاهده کنید.

اعمال فیلترهای مختلف، دید بهتری از عملکرد سایت در نتایج جستجوها به شما ارائه خواهد داد. برای مثال می­توانید بررسی کنید که:

  • چه تعداد بازدیدکننده از Image Search برای بازدید از سایت شما استفاده می­کنند
  • نرخ کلیک از طریق تلفن­های همراه در مقایسه با رایانه­ها چگونه است
  • رتبه­ متوسط یک صفحه کجا قرار می­گیرد
  • تعداد بازدیدکنندگان از یک کشور خاص در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته چه تغییری داشته است

Links to your Site

برای آنالیز لینک­های سایت ابزارهای مناسبی مانند ahrefs ، OpenSiteExplorer و MajesticSEO وجود دارد که با دریافت هزینه­ی ماهانه خدماتی برای بررسی لینک­های سایت به شما ارائه می­دهند. اما با استفاده از امکانات رایگان موجود در  Google Search Console این نیاز شما برطرف خواهد شد.

Internal Links

برای گردش بهتر کاربران در سایت باید از لینک­های داخلی استفاده کنید. این ابزار به شما کمک می­کند که کارکرد این لینک­ها و سلامت آنها را بررسی کنید و همچنین متوجه شوید که کدام صفحات بیشترین لینک­های داخلی را دریافت می­کنند. برای مشاهده­ی لیست کامل روی یک URL کلیک کنید.

Manual Actions

این صفحه بدترین اخبار را برای صاحبان سایت به همراه دارد. در اینجا اطلاعات مربوط به جرائمی که در حال حاضر توسط گوگل بر سایت شما اعمال شده است را می­توانید مشاهده کنید. برای اکثر سایت­ها این صفحه سفید است اما اگر از طریق گوگل پنالتی دریافت کنید در این صفحه می­توانید پیام­های مربوط به آن را مشاهده کنید.

09-seorooz

International Targeting

بسیاری از وب­سایت­ها سعی می­کنند که بازدیدکنندگان بین­ المللی را با استفاده از محتوای مناسب جذب کنند. برای این منظور باید از تگ­های hreflang استفاده شود. اگر این تگ­ها بدرستی اعمال نشوند می­توانند باعث بوجود آمدن مشکلاتی برای سایت شوند. برای بررسی این مشکلات بهتر است گاهی بخش International Targeting را در Google Search Console بررسی کنید.

زبانه­ی دوم (country) فقط برای دامنه­ های عمومی قابل استفاده خواهد بود. مانند .com ، .net یا .org . اگر قصد دارید کاربران یک کشور خاص را هدف­گیری کنید، از این بخش بهره بگیرید. دامنه­ هایی مانند .ir مشخصا به کاربران ایران اختصاص دارد.

Mobile Usability

گوگل اعلام کرده است که سازگاری سایت­ها با تلفن­های همراه به عنوان یک فاکتور مهم برای رتبه­بندی­ها محسوب می­شود. از این رو این بخش از  Google Search Console برای صاحبان سایت بسیار پرکاربرد است. اگر این صفحه خالی باشد یعنی سایت شما با تلفن­های همراه کاملا سازگار است. خطاها به همراه صفحاتی که با تلفن­ همراه سازگاری ندارند در این قسمت به نمایش گذاشته می­شوند.

10-seorooz

Google Index

در این قسمت می­توانید بررسی کنید که چه صفحاتی از سایت شما توسط گوگل ایندکس شده و همچنین می­توانید مشخص کنید چه URLهایی ایندکس نشوند.

Index Status

در این بخش کاربران می­توانند تعداد صفحات ایندکس شده را مشاهده کنند. در اینجا URLهایی وجود دارد که اسپایدرهای گوگل می­توانند به آنها دسترسی داشته باشند. URLهایی که توسط فایل robots.txt مسدود شده یا نیاز به وارد کردن اطلاعات ورودی دارند در اینجا به نمایش گذاشته نمی­شوند.

Content Keywords

گزارش Content Keywords نشان ­دهنده­ مهمترین کلمات کلیدی سایت شما است. این گزارش مفید است اما کاربردی­ترین گزارش محسوب نمی­شود.

Blocked Resources

در این صفحه تمامی صفحاتی که توسط robots.txt مسدود شده است به نمایش در­می­آید.

11-seorooz

Remove URLs

فایل robots.txt می­تواند از ایندکس صفحات توسط گوگل جلوگیری کند. اما هنگامی که یک صفحه در حال حاضر ایندکس گذاری می­شود و شما می­خواهید سریعا آن را از دسترس اسپایدرهای جستجوگر گوگل خارج نمایید باید از این قسمت استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که فقط صاحبان سایت و کاربران با اجازه­ی کامل می­توانند در این قسمت تغییرات را اعمال کنند. از این بخش فقط در موارد خاص مانند صفحات دارای اطلاعات محرمانه استفاده می­شود. در این بخش می­توانید یک دایرکتوری مشخص را همانند یک URLتنها، بطور کامل حذف کنید. پروسه­ی این کار کاملا شبیه به حذف یک URL است. اگر در این بخش خطایی انجام داده ­اید در هر زمانی می­توانید درخواست حذف خود را پس بگیرید.

Crawl

همانطور که می­دانید قبل از ایندکس ، سایت ابتدا باید توسط اسپایدرهای جستجوگر پیمایش(Crawl) شود. تمامی اطلاعات مربوط به این فرآیند در این بخش قابل مشاهده است.

Crawl Errors

گزارشات Crawl Errors باید بطور منظم بررسی شود. در این گزارش تمامی خطاهایی که ربات­های گوگل در هنگام پیمایش سایت می­یابند به نمایش گذاشته می­شود. کدهای خروجی می­توانند به تفکیک دستگاه­ها مختلف مشاهده شوند.

رایج­ترین خطا، خطای ۴۰۴ است که معنی آن این است که صفحه یافت نمی­شود. برای مثال اگر سایت خود را به تازگی مجددا طراحی(redesigne) کرده­ اید، ممکن است با این خطا بیشتر مواجه شوید.

Crawl Stats

در این صفحه تعداد صفحاتی که در ۹۰روز اخیر پیمایش شده­اند، نمایش داده می­شود. همچنین زمان مورد نیاز برای دانلود صفحه و سایز آن در اینجا قابل مشاهده خواهند بود. در حالت ایده ­آل شما نیاز دارید تا زمان نمایش و سایز صفحه را به حداقل برسانید، و همچنین تعداد صفحات پیمایش شده در هر روز نیز باید به حداکثر برسند. اگر صفحات پیمایش شده در هر روز کاهش یافته و زمان دانلود سایت شما افزایش یافته است باید سایت خود را به منظور بررسی مشکلات عملکردی در این زمینه، مورد تست قرار دهید.

Fetch as Google

در این بخش یک ابزار تشخیصی در اختیار شما قرار می­گیرد که با استفاده از آن می­توانید بررسی کنید که گوگل یک صفحه­ی خاص را چگونه تحلیل می­کند. هنگامی که می­خواهید مشکلات موجود در صفحه­ی خود را برطرف کنید این ابزار کمک کننده خواهد بود. با وارد کردن URL  و کلیک بر روی Fetch می­توانید مشکلات سایت خود را از دید گوگل ببینید.

Robots.txt Tester

از این ابزار برای بررسی سلامت فایل Robots.txt استفاده می­شود. تمامی انواع پیمایشگرهای گوگل (ربات گوگل، اخبار، عکس­ها، ویدئوها، تلفن همراه و …) در این بخش در دسترس خواهند بود.

Sitemaps

نقشه سایت دقیقا همان چیزی است که به نظر می­آید. این نقشه به گوگل کمک می­کند تا صفحات مختلف را در  یک سایت شناسایی کند. این موردی نیست که ربات گوگل خود از پس آن بر بیاید بلکه این شما هستید که باید با تولید یک نقشه­ی سایت XML آن را در اختیار گوگل بگذارید. می­توانید این کار را توسط XML-sitemaps.com انجام دهید. این سایت شما را در یک فرآیندی گام به گام همراهی کرده و اطلاعات را در اختیار گوگل قرار می­دهد. اگر گوگل بتواند تمامی صفحات سایت شما را به آسانی تشخیص دهد سایت شما قابل جستجوتر خواهد شد.

 URL Parameters

گوگل همواره در تلاش است تا پارامترهای URL را درک کند و تقریبا تا حد زیادی در این کار موفق بوده است. اما گاهی اوقات برای فهم برخی از پارامترها به کمک نیاز دارد. در چنین مواردی شما باید پارامتری اضافه کنید و بیان کنید که آیا این پارامتر محتوای دیده شده توسط کاربر را تغییر می­دهد یا خیر. برای پارامترهای ردیابی می­توانید no را انتخاب کنید و برای پارامترهایی که محصولات را دوباره مرتب می­کنند ازyes استفاده کنید. استفاده از این بخش برای افراد تازه­ کار توصیه نمی­شود.

12-seorooz

Security Issues

اگر شما صاحب سایت هستید و با این پیام­ها مواجه شدید:

13-seorooz

به نظر می­آید سایت شما هک شده است. برای بررسی بیشتر به Google Search Console رفته و صفحه­ Security Issues را مشاهده کنید. در آنجا شما با اطلاعاتی در مورد نوع مشکل و راه­ حل­هایی برای برطرف کردن آن مواجه خواهید شد.

Extra Settings

مسلما این بخش یکی از مهمترین بخش­های Google Search Console است که تا حدودی در پشت آیکن­های بالا سمت راست صفحه پنهان شده است.

Site Settings

در اینجا شما می­توانید دامنه­ های مورد نظرتان را تنظیم کنید. می­توانید انتخاب کنید که آیا از WWW استفاده کنید یا خیر. برای این کار ممکن است که نیاز باشد تا مالکیت هر دو دامنه را تایید کنید.

دلیل اهمیت این قابلیت در چیست؟

اگر شما از http://example.com  به عنوان دامنه مورد نظرتان استفاده کنید و گوگل لینکی با عنوان http://www.example.com  بیابد، هر دو دامنه را یکسان فرض خواهد کرد.

همچنین می­توانید نرخ پیمایش سایت را در این بخش تنظیم کنید. بصورت پیش­فرض، گوگل تلاش می­کند تا آنجا که می­شود صفحات سایت را بدون درنظر گرفتن پهنای باند شما بپیماید. اما شما می­توانید با تغییر نرخ پیمایش در این بخش پیمایش گوگل را کنترل کنید. نرخ جدید تنظیم شده برای ۹۰ روز اعتبار خواهد داشت.

Change of Address

آیا می­خواهید وبسایت اصلی خود را به یک دامنه­ جدید ببرید؟ برای این کار می­توانید از ویژگی­های Change of Address بهره­ بگیرید. این کار کمک می­کند که گوگل ایندکس گذاری­های دامنه­ قبلی را فراموش نکرده و آن را برای دامنه­ جدید به­ روز رسانی کند.

حال که تمامی امکانات موجود در Google Search Console مورد بررسی قرار گرفت بهتر است به بررسی ایجاد ارتباط بین Google Analytics و Google Search Console بپردازیم:

به نظر می­رسد که این دو ابزار قابلیت­های مشابهی را ارائه می­دهند اما در این دو محصول گوگل تفاوت­های محسوسی مشاهده می­شود. GA بیشتر در مورد کسانی که از سایت شما دیدن کرده­اند بحث می­کند (چه تعداد بازدیدکننده داشته­اید، چگونه این افراد به وبسایت شما دسترسی داشته­اند، چه میزان زمان صرف جستجو در سایت شما کرده­اند و این بازدید کنندگان اهل کجا هستند). در مقابل، Google Search Console  بیشتر پیرامون اطلاعات داخلی سایت تمرکز کرده­است (چه کسانی به شما لینک داده­اند، اگر بدافزار یا مشکلی در سایت وجود دارد چگونه باید با آن مقابله کرد و به­وسیله­ی کدام کلمات کلیدی شما در جستجوها پدیدار خواهید شد). این دو ابزار اطلاعات را همانند یکدیگر آنالیز نمی­کنند. بنابراین اگر به­دنبال یک گزارش یکسان از این دو ابزار پیرامون یک موضوع خاص هستید، نتایج یکسانی از این دو دریافت نخواهید کرد.

برای دریافت بیشترین اطلاعاتی که توسط این دو ابزار برای شما فراهم شده است، بهتر است که حساب­های کاربری این دو ابزار را با یکدیگر لینک کنید. با لینک کردن این دو ابزار علاوه بر صرفه­جویی در وقت می­توانید از گزارشات اضافی نیز بهره­مند شوید. برای شروع این ارتباط به طریق زیر عمل کنید:

قبل از شروع باید مطمئن شوید که سایت شما در Search Console اظافه شده و verify شده است. از روی لیست ابزارهای Search Console بر روی سایتی که می­خواهید با آن ارتباط برقرار کنید، کلیک کنید. در قسمت بالا سمت راست شما یک آیکن چرخدنده مشاهده می­کنید. بر روی آن کلیک کرده و سپس Google Analytics Property را انتخاب کنید.

14-seorooz

 

این کار شما را به یک لیست از اکانت­های GAمرتبط با Google account شما خواهد برد. تنها کاری که در این بخش باید انجام دهید این است که حساب کاربری GA مد نظرتان را انتخاب کرده و آن را Save کنید. حال می­توانید از امکانات این دو ابزار در کنار هم بهره­ مند شوید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*