سیم کارت

هر مشترک حداکثر می‌تواند 9 سیم کارت به نام خود داشته باشد

بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات، هر مشترک می‌تواند حداکثر 9 سیم کارت به نام خود ثبت کند. طبق قوانین تمامی مسئولیت‌های مربوط به سیم کارت ازجمله سوءاستفاده‌های احتمالی از آن بر عهده‌ی مالک خواهد بود.

بر اساس مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات هر فرد حداکثر می‌تواند 9 سیم کارت داشته باشد. با توجه به اینکه مسئولیت سیم کارت بر عهده‌ی مالک خط است، لازم است که افراد از تعداد دقیق سیم کارت‌هایی که به نام خود در اپراتور ثبت شده اطلاع داشته باشند.

در سال‌های گذشته برای ثبت‌نام سیم کارت، برخی از اطلاعات هویتی مشترک مانند کد ملی وی دریافت نمی‌شد و این موضوع مشکلاتی را به همراه داشت. بیشتر تخلفات در حوزه‌ی تلفن همراه به وسیله‌ی سیم کارت‌هایی صورت می‌گیرد که مالک آن از وجودش بی‌خبر است و به همین دلیل اخیرا رگولاتوری اعلام کرد که در یک طرح ویژه اطلاعات هویتی مشترکان از جمله کد ملی را به‌طور کامل جمع کرده است.

نحوه‌ی اطلاع مشترکان از تعداد سیم کارت ثبت شده به نام خود

اکنون نیز سامانه‌ای ایجاد شده تا مشترکان، تعداد سیم کارت‌های ثبت شده به نام خود را استعلام بگیرند. افراد می‌توانند با مراجعه به آدرس http://mobilecount.cra.ir و با وارد کردن کد ملی خود از تعداد سیم کارت‌هایی که در اپراتورهای مختلف به نامشان ثبت شده مطلع شوند.

همچنین معاونت نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خبر داد که امکان استعلام پیامکی تعداد خطوط ثبت شده به نام هر مشترک ایجاد شده است. بر این اساس مشترکان تلفن همراه می‌توانند با ارسال کد ملی خود به سرشماره 3000504901 تعداد خطوط ثبت شده به نامشان را استعلام بگیرند.

پس از استعلام ممکن است تعداد خطوط اعلام شده با تعداد مورد انتظار مشترک مغایرت داشته باشد که این اتفاق به دلایل مختلفی رخ می‌دهد. اگر تعداد اعلام شده کمتر از تعداد مورد انتظار مشترک باشد، به احتمال زیاد برخی از سیم کارت‌های در اختیار او به نامش نیست یا اینکه اطلاعات هویتی فرد ثبت نشده است که در این صورت احتمال قطع سیم کارت توسط اپراتور وجود دارد.

درصورتی‌که تعداد سیم کارت‌های اعلام شده از انتظار مشترک بیشتر باشد نیز احتمالا فرد برخی از خطوط خود را بدون رعایت ضوابط و تغییر نام به دیگران واگذار کرده و یا ممکن است بدون اطلاع فرد، تعدادی سیم کارت به نام او در بانک اطلاعاتی اپراتورها ثبت شده باشد.

در هر صورت اگر مغایرتی در تعداد سیم کارت‌های اعلام شده و تعداد سیم کارت‌های مورد انتظار مشترک وجود داشته باشد، فرد ملزم است تا برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده به همراه داشتن کارت ملی خود و کد رهگیری به دفاتر امور مشترکین اپراتورها مراجعه کرده و این مشکل را حل کنند.

برای سلب امتیاز خطوط مورد نظر مشترک، رویت کارت ملی و درخواست امضا شده‌ی فرد کافی خواهد بود و دفاتر امور مشترکین اپراتورها حق دریافت هرگونه وجه به منظور رسیدگی به این موضوع را ندارند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*