ورود رسمی آیفون 7 به بازار

ورود رسمی آیفون 7 به بازار ایران از هفته آینده؛ آیا حباب قیمت شکسته خواهد شد ؟

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی اعلام کرد که گوشی‌های آیفون جدید از هفته آینده به صورت رسمی و توسط شرکت‌های دارای مجوز به کشور وارد می‌شود. انتظار می‌رود که با ورود رسمی آیفون 7 به بازار کشور، قیمت این گوشی‌ها کاهش یابد.

پیش از این 8 شرکت برای واردات مجاز گوشی‌های آیفون 7 از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز گرفتند. با اعلام غلامحسین کریمی، محموله سه شرکت به‌زودی وارد بازار گوشی‌های تلفن همراه خواهد شد.

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی تاکید کرد که از هفته آینده ورود رسمی آیفون 7 به بازار با برگ سبز گمرک و شناسه ثبت شده (IMEI) صورت می‌پذیرد. وی در ادامه پیش‌بینی کرد که سایر شرکت‌ها نیز در آینده نزدیک این محصولات را به کشور وارد کنند.

با ورود رسمی آیفون 7 به بازار ، قیمت این گوشی‌ها کاهش خواهد یافت

غلامحسین کریمی بیان کرد که هم اکنون شاهد تفاوت قیمت گوشی‌های آیفون در کشور نسبت به بازارهای جهانی هستیم؛ اما انتظار می‌رود که با ورود رسمی آیفون 7 به بازار حباب قیمت این گوشی‌ها شکسته شده و مشتریان بتوانند با قیمت معقول‌تری این محصولات را خریداری کنند.

به گفته رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، قیمت گوشی آیفون بر اساس نرخ ارز و تجارت بین‌المللی تعیین خواهد شد و اساسا گوشی‌هایی که وارد کشور می‌شوند به دلیل هزینه‌هایی که دربردارد، 30 درصد گران‌تر از بازار جهانی هستند. با این وجود گوشی‌هایی که به صورت رسمی و با مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت وارد بازار می‌شوند، از گوشی‌های فعلی که در بازار موجود است ارزان‌تر خواهند بود. کریمی همچنین خبر داد که هر 8 شرکت دارای مجوز ملزم هستند که این گوشی‌ها را با گارانتی 18 ماهه عرضه کنند.

محصول جدید کمپانی اپل، در ابتدای ورود به کشور چند برابر بازار جهانی قیمت داشت و اینک پس از گذشت دو ماه از معرفی این گوشی، همچنان شاهد عرضه‌ی آن بدون گارانتی و با قیمت 3 تا 5 میلیون متناسب با رنگ و میزان حجم حافظه بوده‌ایم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*