زندگی در فضا

ناسا شانزدهمین سالگرد زندگی در فضا را با انتشار تصاویر متحرک جشن گرفت

ناسا شانزدهمین سالگرد زندگی در فضا در ایستگاه فضایی بین‌المللی را جشن گرفت. سازمان ملی هوانوردی و فضانوردی در سالگرد شانزده سالگی زندگی در فضا چند تصویر متحرک (GIF) از ایستگاه بین‌المللی منتشر کرد.

در روز دوم نوامبر سال 2001، فرمانده اعزامی ماموریت «اکسپدیشن 1» (Expedition 1) به نام ویلیام شفرد (William Shepherd) به همراه فضانوردانی به نام سرگئی کریکالف (Sergei Krikalev) و یوری گیدزنکو (Yuri Gidzenko) نخستین اقامت طولانی مدت در ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) را جشن گرفتند.

16 سال از آن روز می‌گذرد و اینک ناسا با انتشار تصاویر متحرک از ایستگاه فضایی بین‌المللی در اینترنت، شانزدهمین سالگرد زندگی در فضا را جشن گرفت. در ادامه مطلب می‌توانید چند نمونه از این تصاویر را مشاهده بفرمایید:

تصاویر متحرکی از شانزده سال زندگی در فضا

1. ساخت ایستگاه فضایی بین‌المللی در فاصله سال‌های 1998 تا 2001 با همکاری سازمان‌های فضایی 15 کشور از سراسر جهان صورت گرفت.

زندگی در فضا

2. پیش از اتمام ساخت ایستگاه فضایی بین‌المللی، این ایستگاه میزبان فضانوردان ماموریت اکسپدیشن 1 بود. در این تصویر «ویلیام شفرد»، «سرگئی کریکالف» و «یوری گیدزنکو» برای علاقه‌مندان خود در زمین دست تکان می‌دهند و آغاز ماموریت خود را جشن می‌گیرند.

زندگی در فضا

3. یک نمای منحصربه‌فرد از حملات تروریستی شهر نیویورک آمریکا در سال 2001 از زاویه‌ی ایستگاه فضایی بین‌المللی. این تصویر توسط فرانک کالبرتسون (Frank Culbertson)، فرمانده ماموریت اکسپدیشن 3 گرفته شده است.

زندگی در فضا

4. در روز 29 می سال 2009 یک تیم متشکل از فضانوردان ناسا، آژانس فضایی کانادا، آژانس فضایی اروپا، آژانس فضایی ژاپن و روسیه در ایستگاه فضایی بین‌المللی کنفرانس مطبوعاتی برگزار کردند. این برای نخستین بار بود که فضانوردانی از تمامی این آژانس‌ها در ایستگاه فضایی گرد هم می‌آمدند.

زندگی در فضا

5. مشعل المپیک زمستانی سال 2014 سوچی روسیه پیش از برگزاری این مسابقات به فضا فرستاده شده بود.

زندگی در فضا

6. در روز 18 جولای سال 2014 یک آزمایش جدید توسط فضانوردی به نام رید وایزمن (Reid Weisman) انجام شد. ناسا اعلام کرد که این آزمایش می‌تواند به ساخت موتورهای بهتر منجر شود.

زندگی در فضا

7. تماشای لحظه‌ی طلوع خورشید از فراز زمین

زندگی در فضا

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*