موبایل ویندوز 10

آیا مایکروسافت مشغول تولید یک موبایل ویندوز 10 مجهز به پردازنده مخصوص لپ تاپ هاست؟

اوان بلس اخیرا در توییتر خود با انتشار تصاویری از یک گوشی موبایل ویندوز 10 (با نام احتمالی سرفیس فون) ادعا کرده که مایکروسافت در حال کار بر روی ساخت یک تلفن همراه بوده که از پردازنده‌های مخصوص لپ تاپ ها بهره می‌برد. بدون شک اگر این پروژه رنگ و بویی واقعی داشته باشد، استفاده از این پردازنده‌های قدرتمند می‌تواند عمر باتری شگفت انگیزی را برای موبایل ویندوز 10 مایکروسافت (Microsoft Windows 10 Mobile) به ارمغان آورد.

به نقل از توییت‌هایی که توسط اوان بلس با نام کاربری evleaks@ (یکی از افشا کنندگان با سابقه دنیای تکنولوژی) در توییتر منتشر شده، احتمالا مایکروسافت در حال کار بر روی یک موبایل ویندوز 10 (Windows 10 Mobile) خواهد بود که از یک پردازنده کلاس لپ تاپ اینتل قدرت می‌گیرد.

پس از فروش حق امتیاز نوکیا توسط ردموندی‌ها و سپس فاصله گرفتن از گوشی های ویندوزفونی لومیا ، شایعات زیادی وجود دارد که همگی ادعا می‌کنند خانواده سرفیس به زودی صاحب یک موبایل ویندوز 10 خواهد شد. با این حال مایکروسافت طبق سیاست خود به جلو حرکت می‌کند و بی‌تفاوت از کنار این خبرها می‌گذرد. حال به نظر می‌رسد که چندان هم این شایعات بی‌ربط نبوده‌اند و نشانه‌های خوبی از سوی بازار ویندوزفون در حال درخشیدن هستند.

موبایل ویندوز 10

در حالی که نخستین توییت این حساب کاربری نشان دهنده در حال کار بودن مایکروسافت بر روی پیشبرد یک طرح مفهومی قدیمی‌تر بود، چندی بعد از آن اوان بلس عنوان کرد «آن بیش از یک طرح مفهومی است. در ارتباط باشید».

آخرین توییت انتشار یافته بلس نیز حاوی تصاویری بود که به نظر می‌رسد به نوعی بازاریابی یک تلفن هوشمند را نشانه گرفته و نشان می‌دهد به زودی اتفاق‌های جدیدی با این گوشی خواهد افتاد! آیا واقعا این گوشی همان سرفیس فون (Surface Phone) خواهد بود که مدت‌هاست خبرهایی از آن به گوشی می‌رسد؟ اگر چه ما انتظار داریم چنین گجتی حتی با استفاده از پردازنده لپ تاپی، از سیستم عامل ویندوز 10 موبایل به جای ویندوز 10 لپ تاپ بهره‌مند باشد. با توجه به توییت‌های ارسالی بلس، به نظر می‌رسد که این دستگاه، یک گوشی موبایل ویندوز 10 همراه با پردازنده‌ای از جنس پردازنده‌های به کار رفته بر روی لپ تاپ ها خواهد بود.

موبایل ویندوز 10

آیا رویای عمر طولانی باتری گوشی با موبایل ویندوز 10 مایکروسافت به حقیقت خواهد نشست؟

اگر نخواهیم در مورد این قضیه محتاطانه صحبت کنیم باید بگوییم که بسیاری از بازخوردها در خصوص استفاده از یک پردازنده لپ تاپی در یک گوشی هوشمند مثبت بوده است. بسیاری از افراد همواره گله‌مند عمر باتری محدود گوشی های هوشمند هستند. اگر این پروژه طبق گفته‌ی اوان بلس به جلو برود، این می‌تواند نشان دهنده عملکرد خوبی از سوی مایکروسافت در آینده‌ای نزدیک باشد. آنطور که به نظر می‌رسد، مایکروسافت قصد دارد تا به طور جدی‌تری چرخه محصولات خود را همراه با یکپارچه سازی سرفیس فون (نام احتمالی موبایل ویندوز 10 مایکروسافت) با کامپیوترهای ویندوز، تبلت ها و سایر قطعات به سمت جلو حرکت دهد.

موبایل ویندوز 10

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*