سریع ترین قطار جهان

ساخت سریع ترین قطار جهان در چین با سرعت 600 کیلومتر در ساعت

چین با همکاری یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های قطارسازی جهان یعنی CRRC سریع ترین قطار جهان را می‌سازد. این قطار با استفاده از صفحات شناور مغناطیسی پیشرفته جدید ساخته می‌شود و حدود 600 کیلومتر در ساعت سرعت خواهد داشت.

سریع ترین قطار جهان با استفاده از صفحات مغناطیسی پیشرفته جدید «ماگلو» (Maglev) در چین ساخته می‌شود. شرکت سازنده این قطار تاکنون نزدیک به 5 کیلومتر از ریل آن را آزمایش کرد اما گفته می‌شود که حدود یک دهه طول خواهد کشید تا این قطار سریع‌السیر برای استفاده عموم آماده شود.

شرکت سازنده این قطار در حال حاضر بر روی دو پروژه قطار سریع‌السیر کار می‌کند. یکی از این پروژه‌ها قطاری با سرعت 199 کیلومتر در ساعت بوده و دیگری قطاری است با سرعت 399 کیلومتر در ساعت که از قطارهای موجود در چین با سرعت 349 کیلومتر در ساعت، ده درصد کمتر انرژی مصرف می‌کنند.

سریع ترین قطار جهان

سان بان چنگ، یکی از مقامات شرکت CRRC در این خصوص اظهار کرد که این دو قطار که سرعت کمتری دارند، با فناوری محلی و سیستم‌های استاندارد برای نسل جدید حمل‌ونقل پرسرعت ساخته شده‌اند و می‌توانند در سراسر جهان مورد استفاده قرار بگیرند.

احتمالا سریع ترین قطار جهان در سال 2027 راه‌اندازی خواهد شد

در حال حاضر رکورد سریع ترین قطار جهان در اختیار یک ماگلو ژاپنی است که سال گذشته میلادی با سرعت 603 کیلومتر در ساعت این رکورد را به نام خود ثبت کرد. گفتنی است که این رکورد پس از 12 سال بهبود بخشیده شد. البته این قطار نیز در مرحله‌ی آزمایشی قرار دارد و راه‌اندازی آن چند سالی به طول خواهد انجامید. به دلیل زیرساخت‌ها و هزینه‌های بالای ساخت این قطار، راه‌اندازی آن تا سال 2027 به تاخیر افتاده است.

شرکت ماگلو سرعت کمتری را برای این قطار پیشنهاد کرده بود؛ اما شرکت CRRC بر روی پروژه قطاری با سرعت 600 کیلومتر در ساعت کار می‌کند و قصد دارد تا رکورد ساخت و راه‌اندازی اولین قطار فوق سریع جهان را از آن خود کند. همچنین این شرکت پروژه‌هایی را در کشورهای دیگری همچون انگلیس، مکزیک و تایلند در دست انجام دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*