موبایل آیفون 7

8 کاری که موبایل آیفون 7 قادر به انجام آن‌ها نیست!

موبایل آیفون 7 ، نامی جذاب و آشنا برای علاقه‌مندان به گوشی های هوشمند است. این گوشی که توسط شرکت اپل ساخته می‌شود هر ساله میلیون‌ها کاربر از سراسر جهان را مجاب به خرید می‌کند. تا به امروز از مزایا و ویژگی‌های این گوشی صحبت کرده‌ایم؛ اما جالب است که این بار کمی هم در ارتباط با قابلیت‌هایی که این گوشی هوشمند آمریکایی فاقد آنهاست بپردازیم.

دو ماه از عرضه رسمی خانواده موبایل آیفون 7 توسط اپل می‌گذرد و ما نیز طی این مدت به بسیاری از ویژگی‌های جدید آن نظیر چیپ A10 فیوژن، عمر باتری بیشتر و حافظه داخلی 256 گیگابایتی اشاره کرده‌ایم.

اما همچنان ویژگی‌های زیادی هستند که گوشی هوشمند جدید و البته پرطرفدار اپل قادر به ارائه آن‌ها نیست. به عنوان مثال باید به شارژ بی سیم و یا شارژ سریع اشاره کرد که بسیاری از گوشی‌های مدرن امروزی ارائه کننده آن هستند. در این مقاله قصد داریم به مهم‌ترین کارهایی بپردازیم که موبایل آیفون 7 اپل (Apple iPhone 7) قادر به انجام آن‌ها نیست. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

چند قابلیت جذاب که در موبایل آیفون 7 نمی‌توان یافت

شارژ بی سیم

موبایل آیفون 7

سامسونگ، ال جی، گوگل، موتورولا، مایکروسافت و حتی بلک بری دیوایس هایی را ساخته‌اند که به صورت ذاتی از شارژرهای بی سیم پشتیبانی می‌کنند. اگر چه هنوز تایید نشده اما احتمالا این ویژگی به آیفون 8 اضافه خواهد شد. گفته می‌شود اپل با همکاری شریک تجاری خود شرکت فاکس کان، در حال کار بر روی طراحی ماژول‌های شارژ بی سیم است تا آن را به گوشی هوشمند سال آینده خود بی افزاید.

شارژ سریع

موبایل آیفون 7

تکنولوژی شارژ سریع توسط یک شارژر با قدرت خروجی بالاتری نسبت به شارژرهای معمولی USB به دست می‌آید. گوشی های جدید پیکسل گوگل با استفاده از این تکنولوژی شما را قادر می‌سازند تا تنها با 15 دقیقه شارژ گوشیتان، چیزی حدود 7 ساعت از آن استفاده کنید. بسیاری از دیوایس های سامسونگ و ال جی نیز همراه با تکنولوژی شارژ سریع روانه بازار شده‌اند.

شرکت چینی اوپو گوشی F1 Plus خود را با قابلیت شارژ 75 درصد در تنها مدت زمان 30 دقیقه و وان پلاس نیز پرچمدار خود گوشی OnePlus 3 را با قابلیت 60 درصد شارژ در کمتر از 30 دقیقه به ارمغان آورده‌اند. دو کمپانی اوپو و وان پلاس از تکنیکی استفاده کرده‌اند که با افزایش ولتاژ ورودی، کنترل دما نیز انجام گیرد تا در نهایت روند شارژ دستگاهشان به مراتب بالاتر رود.

 

نمایش یک صفحه، برای همیشه

موبایل آیفون 7

ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن موجود در گلکسی اس 7 / اس 7 اج سامسونگ و همچنین گوشی ال جی جی 5 به کاربران اجازه می‌دهد تا مواردی نظیر ساعت، تاریخ و نوتیفیکیشن‌ها را بدون نیاز به قفل گشایی گوشی و در زمانی که صفحه نمایش اصلی خاموش است، مشاهده کنند.

در این بین حتی دو گوشی سامسونگ گزینه‌های شخصی سازی را نیز ارائه می‌کنند.

پشتیبانی از دو سیم کارت

موبایل آیفون 7

همراه با اسلات دو سیم کارت، همانطور که از نامش قابل حدس است شما می‌توانید دو سیم کارت را در یک تلفن داشته باشید. به عنوان مثال اگر شما صاحب دو سیم کارت مجزا برای کار و موارد شخصی هستید، این اسلات موجب می‌شود تا بدون آن که نیاز به تعویض سیم کارت و یا استفاده از دو گوشی باشد، از دو سیم کارت با کارایی مجزا در یک گوشی استفاده کنید.

شخصی سازی

موبایل آیفون 7

اپل رابط کاربری نرم افزاری iOS را بر روی توسعه دهندگان قفل کرده است تا همچنان سطح این سیستم عامل همانند یک اتاق کوچک باشد. به گزارش macworld، اندروید به مراتب انطباق بیشتری را از نظر رابط کاربری، نصب ویجت‌ها در صفحه اصلی، تنظیم اپلیکیشن‌های پیش‌فرض و حذف چیزهایی که شما نمی‌خواهید.

علاوه بر این شما همچنین می‌توانید از اسکین‌های سفارشی استفاده کنید که از هسته سیستم عامل استفاده کرده و آن را به طور کلی تغییر می‌دهد.

افزایش حافظه

موبایل آیفون 7

حتی وقتی موبایل آیفون 7 با حافظه داخلی 256 گیگابایتی اش نیز عرضه شده، اما همچنان بسیاری از کاربران هستند که به دنبال خرید گوشی هوشمندی با پشتیبانی از کارت های حافظه میکرو اس دی می‌گردند و به همین خاطر بر روی نام آیفون اپل خط قرمز پررنگی می‌کشند.

البته به نظر می‌رسد که اپل برای افزایش قیمت گوشی های هوشمند خود، آن‌ها را با تنها در چند مدل با حافظه داخلی ثابت عرضه می‌کند که می‌تواند بی‌شک سودآوری بیشتری را نیز برای این شرکت به همراه داشته باشد.

پیش‌فرض سازی یک مرورگر شخص ثالث

موبایل آیفون 7

شما هیچ‌وقت نمی‌توانید در آیفون خود از مرورگر سافاری فاصله بگیرید. حتی اگر از یک مرورگر شخص ثالث نظیر کروم استفاده کنید، آیفون شما در هر اپلیکیشنی که قصد باز کردن یک لینک را داشته باشید، آن را با مرورگر سافاری باز خواهد کرد.

نقشه برداری سه بعدی

موبایل آیفون 7

در ماه ژوئن سال جاری، لنوو از یک گوشی 6.4 اینچی به نام فب 2 پرو رونمایی کرد که در واقع نخستین گوشی هوشمند مبتنی بر  تکنولوژی تانگو گوگل و ارائه کننده نقشه برداری سه بعدی است.

تانگو به یک دیوایس امکان می‌دهد تا با محیط اطراف را درک کرده و سپس آبجکت‌های سه بعدی را به آن اضافه کند. به طور ساده این پروژه همچنین به شما اجازه می‌دهد تا در دنیای مجازی گوشیتان، دنیای واقعی پیرامون خود را اندازه بگیرید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. Always on احمقانه ترین ویژگیست و نبودش بهتره،اما چون سامسونگ استفاده کردو شما شاخش کردید