ساخت آسمان خراش

تماشا کنید: راز ساخت آسمان خراش ها در چیست؟

از زمان ساخت اولین ساختمان بلند تا برج‌های چند صد متری که امروزه دیده می‌شود، مدت زمان زیادی می‌گذرد. یکی از اولین مواردی که با دیدن آسمان خراش ها به ذهن مردم می‌رسد، امنیت آن است. به همین جهت می‌خواهیم از راز ساخت آسمان خراش ها و برج‌های بلندی که همواره ارتفاع آنها بیشتر می‌شود، سخن بگوییم.

بهتر است ابتدا در مورد سیستم تعادلی برج‌ها صحبت کنیم: افزایش ارتفاع، فشار بالاتر هوا و وزش بیشتر باد را به همراه دارد. حال با وزش شدید باد، برج‌ها هم همانند هر چیز دیگری تکان می‌خورند اما مهندسان با استفاده از کمک فنرها و سیستم‌های کمکی، برج را مجبور به حرکت در جهتی مخالف با جهت وزش باد نموده و تعادل ساختمان را حفظ می‌کنند. اما جالب توجه خواهد بود اشاره کنیم که در ساخت بلندترین آسمان خراش دنیا یعنی برج خلیفه (Burj Khalifa)، از این سیستم استفاده نشده است.

همین موضوع باعث شده تا تیم Real Engineering در جدیدترین ویدیوی خود، ما را با سیستم آیرودینامیکی و فوق هوشمندانه این برج آشنا کند. مهندسان در ساخت برج خلیفه از ساختار تیره‌ای از گیاهان گلدار با نام نرگسیان الهام گرفته و از به وجود آمدن الگوی مارپیچ و گرداب‌مانند در این برج جلوگیری کرده‌اند.

ویدیویی که در ادامه قرار گرفته، علاوه بر راز ساخت برج خلیفه و جزئیات مربوط به آن شما را با روش‌های نوین مهندسان برای ساخت آسمان خراش های بلندی که در طول زمان شاهد افزایش ارتفاع آنها هستیم، آشنا می‌سازد:

راز ساخت آسمان خراش ها از زبان تیم Real Engineering

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*