"اوک داک" واقعیت افزوده

“اوک داک” و ورود واقعیت به دنیای “واقعیت افزوده”

“اوک داک” می‌تواند واقعیت اطراف را به دنیای واقعیت مجازی وارد کند و دنیای واقعیت افزوده خود را خلق کند.

تیمی از شرکت ToneTree یک پایه موسوم به “اوک داک” (Oak Dock) را برای گوشی آیفون طراحی کرده است که واقعیت‌های اطراف را وارد دنیای گیم و فضای مجازی می‌کند و با این کار لذت بازی در دنیای واقعیت افزوده AR را به کاربر می‌دهد. شرکت “تن تری” در خصوص پتانسیل‌ها و امکانات این پایه تا حدودی اغراق می‌کند، زیرا این پایه از لحاظ ساختار ساده است، اما با این وجود استفاده از آن کاربران را به هیجان وا می‌دارد.

“اوک داک” و طرز کار آن 

این پایه را بر روی میز قرار می دهید و سپس آیفون را بر آن سوار خواهید کرد. گوشی آیفون با استفاده از دوربین خود می‌تواند درک مشخصی از رویدادهای که در مقابلش قرار دارد داشته باشد و آنها را وارد دنیا واقعیت مجازی کرده و دنیای واقعیت افزوده خود را خلق کند.

پایه‌ی یاد شده به اندازه یک گوشی هوشمند است. شرکت سازنده می‌گوید که باتری تعبیه شده در این پایه تا دو هفته دوام می‌آورد و با یک رابط “یو اس بی” می‌توان آن را شارژ کرد. البته در حال حاضر تنها نسخه قابل تطابق با آیفون از این پایه وجود دارد، اما شرکت سازنده در‌صدد است تا نسخه اندروید را وارد بازار کند.

زمانی که ایفون بر روی “اوک داک” قرار می‌گیرد و برنامه Oak راه‌اندازی می‌شود، کاربر می‌تواند با استفاده از یک قطعه پلاستیکی شبیه هواپیما درگیر در فضای بازی اجرا شده در گوشی شود. به طور مثال این قطعه پلاستیکی را می‌توان در جلوی گوشی قرار داد و شاهد خواهید بود که در دنیای بازی همین قطعه تبدیل به یک هواپیما خواهد شد که با آن می‌توانید هر عملیاتی را در زمین بازی انجام دهید. قطعه پلاستیکی واقعی که به شکل هواپیماست، به سرعت تبدیل به یک هواپیما در دنیا واقعیت مجازی می‌شود.

آیفونی که بر روی این پایه قرار می‌گیرد قادر است تشخیص دهد که در اطرافش چه اتفاقاتی می‌گذرد و این اتفاقات را وارد دنیای مجازی می‌کند. در واقع با این پایه می‌توان دنیای مجازی را با آیتم‌های دنیا واقعی مرتبط کرد. با توسعه این فناوری دیگر تنها رابط بین گیمرها و دنیا بازی به استفاده از ماوس و کیبورد خلاصه نخواهد شد، بلکه این پایه می‌تواند هر نوع وسیله‌ای در دنیا واقعی را وارد دنیا مجازی کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*