فروش سرویس واین

فروش سرویس واین (vine) چه تاثیری بر آینده توییتر می‌گذارد؟

اگر به یاد داشته باشید ماه گذشته بود که توییتر رسما از توقف فعالیت اپلیکیشن واین (vine) خبر داد. اما حالا اخباری کاملا متفاوت در حال انتشار است که نشان می‌دهد فعالیت این سرویس ویدیویی متوقف نشده و احتمالا زیر نظر شرکتی دیگر به کار خود ادامه خواهد داد. در واقع، این گزارش جدید از احتمال فروش سرویس واین توسط مدیران توییتر خبر می‌دهد.

توییتر بر سر دوراهی فروش سرویس واین

با اینکه هنوز مشخص نشده که چه شرکت‌هایی به دنبال خرید این سرویس هستند (شایعات نشان می‌دهد که کمپانی ژاپنی توسعه دهنده پیام رسان لاین یکی از مشتریان اصلی‌ست)، اما گزارش منتشر شده توسط تک کرانچ از کاهش تعداد خریداران به 5 شرکت خبر داده است.

به نظر می‌رسد برخی از خریداران برای تصاحب واین کمتر از 10 میلیون دلار را پیشنهاد داده‌اند، مبلغی که نه تنها مدیران توییتر را هیجان‌زده نکرده بلکه حتی به اندازه مخارج یک ماهه این سرویس (چه در بخش زیر ساختی و چه حقوق کارمندان) هم نیست.

هر چند حتی اگر توییتر قصد فروش سرویس واین با مبلغی پایین را داشته باشد، باز هم می‌تواند به سودآوری خود ادامه دهد. سازگاری بسیار بالای واین با توییتر و پخش آنی محتوا، می‌تواند توجه بسیاری از کاربران را جلب کند. اما نباید فراموش کنیم که تصمیم مدیران می‌تواند در آینده این شرکت تاثیرگذار باشد. هم اکنون بسیاری از پست‌ها و توییت‌های ارسالی توسط کاربران با سرویس واین و محتوای آپلودی کاربران ارتباط داشته و اگر خریدار این سرویس بخواهد آن را غیرفعال کرده یا تصمیمی مشابه برای آن بگیرد، مشکلات زیادی گریبان‌گیر توییتر خواهد شد.

شاید بهتر باشد مدیران با شرکتی قرارداد امضا کنند که به قوانین توییتر پایبند بوده و تمام ویدیوهای آپلودی کاربران در واین را ذخیره کند. از سوی دیگر، فرض نگه داشتن واین و مدیریت آن توسط توییتر، با توجه به موقعیت فعلی این شرکت، هزینه بالایی داشته و امری چالش برانگیز خواهد بود. اما آیا شرکتی هست که با توجه به شرایط توییتر، مبلغ بیشتری را پیشنهاد دهد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*