اسلحه لیزری

اسلحه لیزری بر روی جنگنده‌های آینده آمریکا نصب می‌شود

یک شرکت فناوری دفاعی آمریکایی به نام «نورثروپ گرومن» (Northrop Grumman) از برنامه‌های جدید خود رونمایی کرد. بر اساس اعلام این شرکت یک سلاح دفاعی جدید به شکل اسلحه لیزری بر روی جنگنده‌های آینده‌ی ارتش آمریکا نصب خواهد شد.

اخیرا شرکت فناوری دفاعی «نورثروپ گرومن» با آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی آمریکا قراردادی را منعقد کرده است که مطابق آن یک سیستم کنترل پرتوی لیزر طراحی و ساخته خواهد شد. این سیستم تحت برنامه‌ی «نمایش فناوری پیشرفته» (Advanced Technology Demonstration Program) تولید می‌شود.

سیستم پرتوی لیزری در بدنه‌ی نمونه‌ی مشابه که توسط شرکت لاکهید مارتین (Lockheed Martin) توسعه یافته، قرار داده خواهد شد و اندازه‌ی آن نیز به قدر کافی برای قرار گرفتن بر روی یک هواپیمای جنگنده، کوچک است. همچنین هدف‌های احتمالی این سیستم می‌تواند موشک‌ها، پهپادها و هواپیماهای جنگی باشد.

اسلحه لیزری شرکت «نورثروپ گرومن»، دستگاه متمرکزی است که هدف را شناسایی و پیگیری کرده و با توجه به شرایط آب و هوایی و مسیر پرتو لیزر، کانون تمرکز خود را برای مقابله با هرگونه اختلال به منظور حمله تاثیرگذار تغییر می‌دهد.

اسلحه لیزری برای جنگنده‌ها در سال 2019 آماده خواهد شد

اسلحه لیزری با منبع نیرو و سیستم‌های خنک‌کننده سلاح ترکیب شده و آماده‌سازی سلاح نهایی برای سال 2019 برنامه‌ریزی شده است. این سیستم دفاعی با استفاده از یک سلاح تاکتیکی فراصوت به عنوان پلتفرم تست هوایی، مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. پلت فرمش .حرفنداره..دقیق.ومتناسب برای نام جنگنده