پتنت واقعیت افزوده اپل ثبت شد

پتنت واقعیت افزوده اپل ثبت شد

پتنت واقعیت افزوده اپل در حالی ثبت شد که از مدت‌ها پیش شایعات بسیاری در خصوص ورود این شرکت به دنیای فناوری واقعیت افزوده در فضای رسانه‌ای پیچیده بود.

واقعیت افزوده یا Augmented Reality که به اختصار AR خوانده می‌شود، به روش‌هایی گفته می‌شود که به واقعیت و عینیت، امکانات و ویژگی‌های بیشتری اضافه می‌کند و باعث درک و سرعت عمل بالاتری می‌شود، لذا می‌توان گفت در عمل یک پل ارتباطی بین دنیای واقعی و دنیای مجازی بوجود می‌آورد.

ایده اولیه واقعیت افزوده برای نخستین بار در سال 1990 توسط توماس کادل، یکی از کارمندان شرکت هواپیماسازی بوئینگ مطرح شد و در حال حاضر واقعیت افزوده را می توان در دو نوع گوشی‌های هوشمند و عینک‌های پوشیدنی معرفی کرد.

به یقین در صورتی که برند اپل بخواهد درصدد ورود جدی به دنیای توسعه این فناوری برآید، بازتاب‌های این تصمیم در دنیای دیجیبتال بسیار گسترده خواهد بود. اخیرا شایعاتی به بیرون درز کرده است مبنی بر اینکه این شرکت در صدد ورود به دنیای توسعه راهکارهای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است.

البته همواره شاهد ثبت پتنت‌هایی از سوی اپل به این منظور بوده‌ایم و همین مورد امکان واقعی بودن شایعات را تقویت می‌کند. تیم کوک چندی پیش بود که در مصاحبه‌ای از شور و شوق کوپرتینویی‌ها در ارتباط با تکنولوژی واقعیت افزوده اپل و همچنین سرمایه‌گذاری عظیم این شرکت بر روی دو تکنولوژی واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) سخن گفته بود. کوک در ماه جولای تایید کرده بود که این شرکت قصد دارد سرمایه‌گذاری بزرگی را بر روی دو تکنولوژی AR و VR انجام دهد.

پتنت واقعیت افزوده اپل چه کاربردی دارد؟

پتنتی که اخیرا توسط این کمپانی کوپرتینویی به ثبت رسیده است، می‌تواند این فرضیه را بیش از پیش تقویت کند. امروز این شرکت پتنتی در خصوص “نقشه‌های واقعیت افزوده” را به ثبت رساند. آنگونه که از اطلاعات این پتنت برمی‌آید، شرکت اپل در صدد بهره‌گیری از فناوری واقعیت افزوده برای مقاصد ناوبری و مسیریابی است.

با توجه به امکانات مطرح شده در این پتنت، یک کاربر می‌تواند در ابتدا ویدیویی از مکان مورد نظر ضبط کند. با استفاده از این فناوری کاربر قادر خواهد بود نام خیابان‌ها و تمامی آدرس‌ها و نشانی مکان‌های مختلف را بر روی ویدیو خود داشته باشد. همچنین فناوری AR به کار رفته درگوشی به صورت خودکار مکان کاربر را تشخیص داده و مسیر درست را به وی نشان می‌دهد. ممکن است شما در حال رفتن به سمت جنوب باشید، اما آدرس مورد نظرتان رو به شمال باشد؛ در این صورت فناوری یاد شده به شما هشدار می‌دهد که مسیر خود را تغییر دهید.

برخلاف دیگر روش‌های معمولی جی پی اس، لزومی وجود ندارد که کاربر تنها از چشم انداز بالا استفاده کند. از سوی دیگر می‌توان با گرفتن ویدیو از یک خانه یا رستوران، تمامی اطلاعات مربوط به آنها را با فناوری واقعیت افزوده بر روی صفحه نمایش گوشی خود داشته باشید.

ورود اپل به دنیای واقعیت افزوده و پتنت واقعیت افزوده اپل می‌تواند نوید‌بخش روزهای باشکوه برای مسیر‌یابی خودروها و خودروهای خودران باشد، مضافا اینکه در مدل‌های جدید خودرو از دوربین‌های متعددی استفاده می‌شود و بر این اساس استفاده از فناوری واقعیت افزوده راحت‌تر خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*