گوشی هوشمند ماهواره ای

اولین گوشی هوشمند ماهواره ای جهان در چین معرفی شد

اولین گوشی هوشمند ماهواره ای جهان به منظور استفاده در سیستم مخابراتی ماهواره‌ ای چین در این کشور رونمایی شد. شرکت فناوری هوافضای چین این گوشی هوشمند را طراحی کرده و تا چند ماه دیگر به بازار عرضه خواهد کرد.اولین گوشی هوشمند ماهواره ای جهان با نام Tiantong-1 یا TT-1 به دست شرکت فناوری و علوم هوافضای چین (CASC) طراحی شد و طبق برنامه قرار است تا دو یا سه ماه دیگر وارد بازار شود. ماهواره Tiantong-1 در روز ششم آگوست سال جاری توسط CASC در مدار 35 هزار کیلومتری بالاتر از زمین راه‌اندازی شده بود.

کارشناسان معتقدند که گوشی‌های ماهواره ای جدید حاصل استراتژی بلندمدت «جاده ابریشم فضایی» (Space-based Silk Road) است. این برنامه توسط شرکت‌های هوافضای چین و با همکاری موسسات و محققان به منظور حمایت از طرح احیای جاده ابریشم دریایی با نام One Belt-One Road ارائه شده است.

گوشی هوشمند ماهواره ای TT-1 کل چین را تحت پوشش قرار می‌دهد

به گفته‌ی مهندسان شرکت فناوری و علوم هوافضای چین، گوشی هوشمند ماهواره ای TT-1 توانایی پوشش کل کشور چین و کل دریای چین جنوبی را دارد. این شرکت قصد دارد تا در پنج سال آینده توسط شبکه ماهواره ای TT کل جهان را تحت پوشش قرار دهد.

گوشی هوشمند TT-1 برای ارتباطات اضطراری توسط زمین شناسان و یا امدادگران در مناطق دورافتاده طراحی شده و استفاده از آن در زمانی که در شبکه‌های مخابراتی زمینی اختلال به وجود می‌آید (مانند بلایای طبیعی)، امکان‌پذیر خواهد بود.

گوشی هوشمند ماهواره ای علاوه بر پوشش سراسری ماهواره ای، با چند شبکه تلفن همراه زمینی مانند 4G LTE و 3G نیز سازگار بوده و از قابلیت ارسال SMS هم برخوردار است. همچنین این گوشی هوشمند از امکانات دیگری چون ویچت و قابلیت انتقال ویدیو و داده‌ها نیز بهره می‌برد و می‌تواند بین ارتباطات زمینی و ارتباطات ماهواره‌ای سوئیچ شود.

این گوشی هوشمند ماهواره ای به زودی و با قیمت 10 هزار یوان (1480 دلار) عرضه خواهد شد و هزینه‌های ارتباطی آن تقریبا به صورت یک یوان در هر دقیقه محاسبه می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ان شاء الله همه موبایلها فرازمینی شوند!