موتور وسپا الکتریکی

پیاجیو؛ نخستین موتور وسپا الکتریکی که سال 2017 به فروش می‌رسد

شرکت آیسما شب گذشته از پیاجیو (Piaggio)، موتور وسپا الکتریکی جذاب و نوستالژیک دهه‌های دور رونمایی کرد. این موتور که از ظاهری و طراحی مشابه مدل قدیمی خود بهره می‌برد، از نظر سیستم حرکتی به طور کلی تغییر یافته و اینک به مدرنترین تجهیزات حرکتی برقی این حوزه از صنعت مجهز شده است.

اسکوترهای الکتریکی که امروزه بین کاربران مختلفی رایج شده، گزینه‌های خوبی برای عبور از خیابان‌های شلوغ هستند که از یک موتور کوچک در خود بهره می‌برند. آن‌ها در حال حاضر در تمامی اشکال و اندازه‌ها روانه بازار شده‌اند؛ اما تعداد اندکی از آنها هستند که شما می‌توانید به عنوان یک وسیله نقلیه مناسب به آن‌ها نگاه کنید.

با تمام این تفاسیر در شرایطی که آلودگی شهرها بیش از پیش با افزایش روبه رو شده و برای مقابله با این منظور بسیاری از وسایل حرکتی از کالسکه کودکان گرفته تا اتوبوس‌های بزرگ همگی با تکیه به انرژی برق مشغول ورود به خیابان‌ها هستند، وسایل نقلیه ارزان قیمت با سوخت‌های خطرناک به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شوند. از همین رو شب گذشته، شرکت موتورسازی آیسما در شهر میلان ایتالیا از یک موتور وسپا الکتریکی به نام پیاجیو (Piaggio) رونمایی کرد.

موتور وسپا الکتریکی

نسخه اصلی و قدیمی موتور وسپا برای نخستین بار در سال 1946 میلادی بود که در نمایشگاه میلان فیر رونمایی شد. در سال 1960 میلادی، اعلام شد که دو میلیون قطعه از این موتور جذاب و جوان پسند به فروش رفته است. طی دهه بعد از آن نیز، وارد کردن یک مدل جدید بریتانیایی آن، کمک کرد تا فروش این موتور به دو برابر افزایش یابد و تا پیش از آغاز دهه 70 میلادی نیز به عنوان یکی از بهترین انتخاب‌های عالی، خودنمایی کند.

به طور کلی 18 میلیون دستگاه موتور وسپا در سراسر جهان فروخته شده که تنها 1.5 میلیون این آمار مربوط به 10 سال گذشته است. به طور خلاصه باید دلیل این عدم استقبال طبیعی را انتخاب موتورهای پر زرق و برق دارد، بی صدا و با طراحی شیک دانست که موجب بازنشستگی موتور وسپا شده‌اند.

در حال حاضر تصاویر مدل نقره‌ای موتور وسپا الکتریکی، خبر از طراحی آن می‌دهد. نمی‌توان منکر عدم قابلیت مسافرت‌های طولانی با موتور وسپا الکتریکی شد، اما اگر به دنبال یک وسیله حمل و نقل راحت‌ می‌گردید و دوست ندارید دردسرهای یک اسکوتر برقی را تجربه کنید، موتور وسپا الکتریکی می‌تواند گزینه‌ای جذاب برای شما به حساب آید.

عرضه موتور وسپا الکتریکی در سال 2017

البته تعجب نکنید. هرچند نسخه اصلی این موتور به چندین دهه گذشته باز می‌گردد؛ اما اینک شرکت آیسما (EICMA) از همان ظاهر با مدرن‌ترین تکنولوژی‌های برقی صنعت حمل و نقل استفاده کرده تا هیچ نگرانی بابت استفاده از آن نداشته باشید. بر اساس گفته‌ها، موتور وسپا الکتریکی از نیمه دوم سال 2017 میلادی و با قیمتی نامشخص به فروش خواهد رفت. بدون شک آیسما اگر می‌خواهد در این شرایط بازار موفق عمل کند، می‌بایست قیمت موتور سیکلت جدید خودش را کاملا عقلانی و قابل رقابت تنظیم کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*