فناوری 4G

رتبه ایران در میان کشورهای دارنده فناوری 4G چندم است؟

در حالی که اپراتورهای مخابراتی داخلی هر از چند گاهی با تکیه بر تبلیغات تلویزیونی خود بر تبل پوشش سراسری فناوری 4G می‌کوبند، آخرین گزارش منتشر شده توسط سازمان OpenSignal نشان می‌دهد که کشور ایران در بین 78 کشور دارای فناوری 4G، در رده 72 از نظر وسعت پوشش آن قرار گرفته است.

بر کسی پوشیده نیست که یکی از معیارهای اصلی کشورهای توسعه یافته، بهره‌مندی از زیرساخت‌های ارتباطی قدرتمند و پایدار است. در این بین هرچند بهره برداری از فناوری 5G در وسعت محدود و توسط چند غول مخابراتی جهان آغاز گردیده، با این حال کماکان از فناوری 4G می‌توانیم در شرایط کنونی به عنوان سریع‌ترین زیر ساخت ارتباط مبتنی بر IP یاد کنیم.

ایران در بین 78 کشور دارای فناوری 4G ، از نظر وسعت پوشش در رده 72 قرار دارد

طبق استاندارد مخابرات بین‌الملل، نسل چهارم، از یک راه‌حل جامع بر مبنای IP برای انتقال صدا، تصویر و داده استفاده می‌کند و بر پایه اصل هر جا و هر زمان داده‌ها را با سرعتی بسیار بالاتر از نسل‌های قبل در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در این بین عملیاتی شدن نسل چهارم تلفن همراه در کشورهای خاور دور و خاور نزدیک موجب گردیده که فاصله فناورانه بسیار زیادی در زمینه سرعت اینترنت میان ایران و کشورهای مذکور ایجاد شود.

 فناوری 4G

برای عقب ماندگی کشورمان در فناوری 4G بد نیست نگاهی داشته باشیم به جدیدترین گزارش سازمان OpenSignal که به نوعی اصلی‌ترین مرکز رده‌بندی کشورهای جهان دارای این فناوری محسوب می‌شود. بر این اساس کشور ایران از نظر از پوشش و آنتن دهی در هفتاد و دوم در بین 78 کشور دارای این فناوری قرار گرفته است.

آمار این سازمان همچنین نشان می‌دهدکه متوسط سرعت دسترسی به اینترنت در کشورمان از طریق فناوری مذکور، 11.37 مگابیت بر ثانیه است. به هر حال هرچند این آمار نوید بخش بهبود کیفیت در آینده و افزایش سرعت دسترسی کاربران ایرانی در شبکه 4G طی یک سال گذشته است، با این حال همچنان جایگاه ایران در این رده‌بندی چنگی به دل نمی‌زند.

 فناوری 4G

OpenSignal همچنان از سنگاپور به عنوان پیشرفته ترین کشور دارنده زیر ساخت شبکه 4G یاد می‌کند که کاربران می‌توانند در آن با سرعتی معادل 45.86 مگابیت در ثانیه با اینترنت دسترسی داشته باشند. از طرف دیگر کره‌ جنوبی 95.71 درصد کشور خود را تحت پوشش شبکه‌ی 4G قرار داده و از نظر میزان سرعت با 45.77 مگابیت در ثانیه جایگاه دوم جدول را از آن خود کرده است.

بدین ترتیب کشورهای سنگاپور، کره جنوبی، مجارستان، رومانی و نیوزلند دارای بیشتری سرعت اینترنت از طریق فناوری 4G هستند و در انتهای این جدول نیز نام کشورهایی همچون اندونزی، فیلیپین، هندوستان، عربستان سعودی و کاستاریکا مشاهده می‌شود. نکته دیگر اینکه در بین ده کشور برتر دارنده این فناوری، نام قطر و کویت چه از نظر پوشش و چه از نظر کیفیت و سرعت، بالاتر از کشورهای مطرحی همچون انگلیس، فرانسه و آلمان مشاهده می‌شود که نشان دهنده آینده‌نگری و سرمایه‌گذاری عظیم کشورهای خاورمیانه در بخش توسعه زیرساخت‌های ارتباطی آن‌ها است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. از آفریقا هم پایین تریم 😐