موبایل اچ تی سی بولت

نگاه نزدیک به موبایل اچ تی سی بولت ؛ عقب‌گرد اچ‌تی‌سی یا استفاده از تجربیات قدیمی؟

پس از ماه‌ها شایعه و درز اطلاعات، شرکت اچ تی سی سرانجام موبایل اچ تی سی بولت (HTC Bolt)، تازه‌ترین گوشی هوشمند خود را معرفی کرد. شاید کمی نام این گوشی برای شما عجیب باشد، ولی بد نیست دلایل انتخاب این نام را مرور کنیم.

نخستین دلیل، سرعت بالای گوشی جدید اچ تی سی بولت است که از نام سریع‌ترین دونده جهان، حسین بولت گرفته شده است و دومین دلیل عرضه این گوشی موبایل اندرویدی تحت انحصار شرکت مخابراتی Sprint است که خود نیز نام سرعت حداکثری را یدک می‌کشد. اگرچه موبایل اچ تی سی بولت با قابلیت‌های مخابراتی پیشرفته خود، می‌تواند از شبکه LTE Plus این شرکت مخابراتی پشتیبانی کند که به لطف همین قضیه سرعت بسیار بالای دانلود در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت. به نقل از اچ تی سی، هیچ گوشی هوشمندی در دنیا نمی‌تواند سرعتی معادل سرعت دانلود این گوشی حاوی شبکه LTE Plus را ارائه کند.

اما سرعت به کنار، این دستگاه واقعا چه قابلیت‌هایی دارد؟ ما موفق شدیم برای مدت کوتاهی این گوشی را در اختیار داشته باشیم تا بتوانیم بررسی اجمالی را از آن داشته باشیم. اول از هر چیزی، اگر شما اچ تی سی 10 را می‌پسندید، قطعا اچ تی سی بولت نیز به دل شما خواهد نشست. در واقع تفاوت‌های زیادی بین این دو گوشی نیست اما همه چیز هم با یکدیگر یکسان نخواهند بود. به عنوان مثال به جایگاه دوربین پشتی باید اشاره کرد که جایگاهش هیچ تغییری نداشته ولی در عین حال نمای پشتی این گوشی تغییر کرده است.

موبایل اچ تی سی بولت

HTC Bolt – اچ تی سی بولت

اچ تی سی 10 در اندازه‌ای بزرگتر

یکی از آشکارترین تفاوت‌های بین دو گوشی اچ تی سی 10 (پرچمدار فعلی شرکت اچ تی سی) و اچ تی سی بولت را می‌توان اندازه آن‌ها دانست. مدل 10 از یک صفحه نمایش 5.2 اینچی با وضوح Quad HD بهره می‌برد؛ این درحالیست که اندازه صفحه در موبایل اچ تی سی بولت به 5.5 اینچ با همان میزان وضوح رسیده است. بنابراین اگر علاقه‌مند به یک گوشی با اندازه متوسط هستید اچ تی سی 10 گزینه پیش روی شما بوده و اگر علاقه‌مند به داشتن یک فبلت 5.5 اینچی هستید، بولت گوشی جذاب جدید اچ تی سی برای  شماست. این تفاوت کاملا آشکار بوده و حتی می‌توان به ضخامت بیشتر مدل بولت نیز اشاره کرد.

موبایل اچ تی سی بولت

HTC Bolt – اچ تی سی بولت

ادامه انقلاب حذف جک 3.5 میلی‌متری هدفون با موبایل اچ تی سی بولت

یکی دیگر از چیزهایی که مسیر این گوشی را از اچ تی سی 10 جدا می‌کند (و البته شاید خوشایند خیلی‌ها نباشد)، آن است که در مدل بولت به سبک آیفون 7، دیگر خبری از جک 3.5 میلی‌متری هدفون نخواهد بود. همین قضیه موجب شده تا اچ تی سی بتواند دوربین سلفی این گوشی را به سمت راست صفحه انتقال دهد و از سنسور بزرگتری برای آن استفاده کند. به هر حال با اچ تی سی بولت شما مجبور هستید از هدفون‌های بلوتوثی و یا مجهز به درگاه USB نوع C برای اتصال به گوشی خود استفاده کنید. البته نگران نباشید؛ یک جفت هدفون مجهز به درگاه نوع C در خود جعبه گوشی قرار گرفته است. هرچند در این گوشی برخی از نشانه‌های تکنولوژی مدرن (مانند حذف پورت 3.5 میلی‌متری) به خوبی دیده می‌شود و به گفته اچ تی سی گوشی بولت سریع‌ترین دانلود را به ارمغان می‌آورد، اما این کمپانی در زمینه پردازنده حرکت رو به جلویی را اراپه نکرده و به سمت استاندارد پرچمداران سال 2016 میلادی بازگشته است. در حالی که گوشی اچ تی سی 10، پرچمدار سال جاری این شرکت از یک چیپست اسنپدراگون 820 بهره می‌برد، موبایل اچ تی سی بولت از یک چیپست قدیمی‌تر اسنپدراگون 810 شرکت کوالکام قدرت کافی را خواهد گرفت.

موبایل اچ تی سی بولت

HTC Bolt – اچ تی سی بولت

اسنپدراگون 810 برای شما دردسرساز نخواهد شد

با توجه به زمان کمی که ما برای بررسی این گوشی داشتیم، موفق به سنجیدن عملکرد آن نشدیم و و سرعت استفاده از آن را نیز نتوانستیم به خوبی درک کنیم؛ اما پیش از این، مسائل مختلفی در خصوص این پردازنده قدیمی شنیده‌ایم که از مهم‌ترین آن‌ها باید به داغ شدن بیش از حد اشاره کرد. هرچند اچ تی سی ادعا می‌کند که این پردازنده نسل جدیدی از اسنپدراگون 810 بوده که هیچ مشکلی از نسل گذشته را به ارث نبرده است. با این حال باید دید که آیا مردم یک گوشی با چیپست اسنپدراگون 810 را به مدل‌های قدرتمند مجهز به اسنپدراگون 820 با حدود قیمتی همین گوشی هوشمند ترجیح می‌دهند یا خیر!

موبایل اچ تی سی بولت

HTC Bolt – اچ تی سی بولت

البته در اینجا بعید است که قیمت به عنوان یک محرک عمل کند و شما را به خرید این گوشی تشویق کند. با وجود نداشتن جک 3.5 میلی‌متری و یک پردازنده قدیمی، اچ تی سی بولت با قیمت 599 دلار در ایالات متحده به فروش می‌رسد.  بدون شک شما می‌توانید با این هزینه، گوشی هوشمند به مراتب مدرن‌تر و قدرتمندتری را خریداری کنید. با این حال اگر دوست دارید همچنان به برند تایوانی اچ تی سی و محصولاتش پایبند باشید، می‌توان گفت که این گوشی ارزش اصلی خودش را در بخش نرم افزاری پیدا کرده است. سیستم عامل اندروید 7 نوقا به صورت پیشفرض بر روی این گوشی نصب خواهد بود که توسط رابط کاربری HTC Sense UI از کاربران میزبانی خواهد کرد.

اچ تی سی Bolt؛ خریدی غیر معقولانه برای دسترسی به سرعت دانلود بالاتر

به طور کلی و با توجه به زمان محدودی که برای استفاده از این گوشی در اختیار داشتیم، موبایل اچ تی سی بولت (HTC Bolt) گوشی نسبتا خوبی به نظر می‌رسد، اما باید آن را مخلوطی از گذشته و حال دانست و صرفا یک دیوایس مدرن به شمار نمی‌رود. این دیوایس به جز نمایشگر بزرگتر خود، شباهت زیادی با اچ تی سی 10 دارد که از چندین جهت می‌توان مثبت باشد. بزرگ‌ترین تفاوتی که این گوشی را نسبت به پرچمدار این شرکت برتر می‌کند، صفحه نمایش بزرگ‌تر آن همراه با سیستم عامل اندروید 7 است که به طبع این قضیه در آینده‌ای نزدیک و با عرضه به‌روزرسانی جدید اچ تی سی برای گوشی HTC 10 حل خواهد شد.

در حال حاضر جایگزین‌های بسیار قدرتمندی برای این گوشی در بازار وجود دارد که با کمی افزایش بودجه می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید. به عنوان مثال باید به گوشی‌های مدرنی نظیر گلکسی اس 7 اج، گوگل پیکسل و ال جی جی 5 اشاره کرد که همگی از مشخصات جذابی بهره می‌برند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. به هیچ عنوان نمی تونم درک کنم سیاست HTC رو گوشی که از پردازنده قدیمی تر استفاده میکنه جک هندز فری نداره اون وقت به قیمت 599دلار عرضه کرده!!!!!!!!!!
    مطمعنم اگه HTC تو قیمت گذاریش تو اینده تجدید نظر نکنه صدرصد ورشکست میشه اونم با وجود برندهای جدید چینی که واقعا خوب ظاهر شدن از جمله وان پلاس