ترس کاربران اینترنت از انتخاب دونالد ترامپ

ترس کاربران اینترنت از انتخاب دونالد ترامپ ؛ چرا کاربران در حال مهاجرت به سرویس‌های اینترنتی رمزنگاری شده هستند؟

به نظر می‌رسد نتیجه چهل و پنجمین انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا علاوه بر دولت مردان کشورهای مختلف و مدیران شرکت‌های بزرگ تکنولوژی، ترس کاربران اینترنت از انتخاب دونالد ترامپ را نیز سبب شده است. به طور واضح مشخص نیست که این موج نگرانی و اضطراب از کجا سرچشمه می‌گیرد، اما آن چه پرواضح است، تمامی این‌ها از افکار و عقاید دونالد ترامپ سرچشمه می‌گیرند. ترس کاربران البته از ذهن و جان فراتر رفته و در عمل نیز خود را نشان داده است که از حاد بودن قضیه خبر می‌دهد.

ترس کاربران اینترنت از انتخاب دونالد ترامپ

پیش از این به اخبار افزایش مهاجرت مردم به کانادا و هم چنین صف کشیدن افراد معترض به نتیجه انتخابات در خیابان‌های نیویورک و دیگر شهرهای بزرگ ایالات متحده آمریکا پرداختیم. اما اتفاق جدیدی که ابتدای راه خود بوده و کمتر خبری در مورد آن منتشر شده ترس کاربران اینترنت از انتخاب دونالد ترامپ است. به نظر می‌رسد قابلیت‌های امنیتی بیشتر سرویس دهندگان اینترنتی اعم از شبکه‌های اجتماعی و ایمیل سنترها، که تا پیش از این بدون استفاده باقی مانده بودند، یک به یک در حال فعال شدن در اکانت‌های کاربران است.

جالب‌ترین و گیج کننده‌ترین قسمت داستان ترس کاربران اینترنت از انتخاب دونالد ترامپ این است که منبع آن در منطقه‌ای است که به طور کامل در مورد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خنثی به نظر می‌رسد. آغاز حرکت گسترده کاربران از کشور سوئیس باعث می‌شود تا در مورد سیاسی بودن این اتفاق کمی مردد شویم، با این وجود هنوز نمی‌توان علت موجهی برای هجوم کاربران اینترنتی به سمت ایمن سازی حساب‌های کاربری خود پیدا کرد. چرا دقیقا بعد از انتخاب شدن ترامپ این اقدامات باید صورت بگیرد !؟

پروتون میل (ProtonMail) به عنوان بزرگترین ارائه دهنده سرویس ایمیل رمزنگاری شده در جهان، 100% افزایش را در آمار ثبت نام کاربران جدید گزارش داده است، اتفاقی که تنها در سه روز اخیر پدید آمده است. اگر که ترس کاربران اینترنت از انتخاب دونالد ترامپ یک توهم بیش نیست، چگونه می‌توان این اتفاق را توجیه کرد؟ بر اساس گزارش پروتون میل، این جوشش و علاقه احتمالا از سوی دموکرات‌های نگران از به دست گرفتن قدرت توسط ترامپ سرچشمه می‌گیرد.

ترس کاربران اینترنت از انتخاب دونالد ترامپآن چه مشخص است به دست گرفتن قدرت توسط ترامپ و تسلط داشتن وی بر آژانس امنیت ملی ایالات متحده آمریکا (NSA –> National Security Agency) است. بد نیست بدانید که این آژانس زیر نظر سازمان دفاع ایالات متحده آمریکا اداره شده و وظیفه اصلی آن نظارت بر مخابرات و فعالیت‌های ماهواره‌ای و کشف رمز در ایالات متحده آمریکا است. NSA یکی از محرمانه‌ترین سازمان‌های جاسوسی در جهان است که فعالیت آن محدود به جاسوسی انسان‌ها نبوده و در کل هر نوع ارتباطی را در سراسر جهان برای دست یافتن به اطلاعات مورد نظرش شنود می‌کند. با قرار گرفتن این آژانس زیر دست رئیس جمهور جدید، شاید بتوان توجیهی برای ترس کاربران اینترنت از انتخاب دونالد ترامپ پیدا کرد. البته بعید نیست که با علنی شدن ماجرای مهاجرت کاربران به سمت پروتون میل، NSA این سرویس دهنده را از این پس هدف فعالیت‌های اطلاعاتی خود قرار ندهد. این سرویس دهنده سوئیسی طی یک پست در وبلاگ خود گفته:

بسیاری از کاربران نگرانی‌های مشترکی را هم در توئیتر و هم در حساب‌های ایمیل خود بابت اتفاق سیاسی پدید آمده در آمریکا اعلام کرده‌اند. صحبت‌های صریح ترامپ درباره روزنامه نگاران، مخالفان سیاسی، مهاجران و مسلمانان این ترس را به وجود آورده تا وی از قدرت جدیدی که به دست آورده برای سرکوب کردن گروه‌هایی خاص از مردم استفاده کند. از آنجایی که NSA همیشه سری بوده و به دور از چشم مردم و علنی کردن ذره‌ای از فعالیت‌های خود رو به جلو پیش رفته، تمامی این مخالفت‌ها (با گروه‌های خاص) می‌توانند در خفا و به دور از چشم مردم اتفاق بیفتند.

فارغ از موضوع ترس کاربران اینترنت از انتخاب دونالد ترامپ و اینکه گستره آن چقدر می‌تواند باشد، رعایت تنظیمات امنیتی در حساب‌های کاربری در سراسر دنیای اینترنتی موضوعی است که تمامی کاربران به آن علاقمند هستند. مهم نیست که اطلاعات نگهداری شده شما در اینترنت چقدر برایتان اهمیت دارد، چون در هر صورت شخصی محسوب شده و مطمئنا دوست ندارید فردی، گروهی و یا آژانس خاصی به هر مقصودی به آن‌ها دسترسی داشته باشد. پس، بد نیست که نیم نگاهی به وضعیت حساب‌های کاربری خود در سراسر اینترنت، اطلاعاتی که در آن‌ها نگهداری می‌کنید و همچنین سطح ایمنی سرویس دهنده داشته باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*