هک گوشی گوگل پیکسل

هکرهای چینی، موفق به هک گوشی گوگل پیکسل در کمتر از 1 دقیقه شدند

طی یک مسابقه مخصوص هکرهای کلاه سفید، یک تیم موفق به هک گوشی گوگل پیکسل در کمتر از یک دقیقه شدند که سر و صدای زیادی را به پا کرد. این تیم موفق شدند تا از راه دور کدهای مورد نظر خود را در این گوشی به اجرا دربیاورند و به همین خاطر برنده جایزه 120 هزار دلاری شوند. لازم به ذکر است که گوگل در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرده مشکل امنیتی پیدا شده را ظرف 24 ساعت آینده وصله خواهد زد، تا امنیت کاربران این موبایل را بیش از پیش تامین کند.

یک تیم متشکل از هکرهای کلاه سفید چینی در یک مسابقه مخصوص هکرها در کشور کره جنوبی، موفق شدند تا کمتر از یک دقیقه پرچمدار موبایل‌های شرکت گوگل، گوشی پیکسل را هک کنند. این تیم نشان داده است که با استخراج یک فایل، موفق شده اجرای کد از راه دور در گوشی پیکسل را ممکن سازد.

آن‌ها در مدت زمانی کمتر از یک دقیقه، با استفاده از یک «روش آسیب پذیری zero-day» کدهای دلخواهشان را از راه دور بر روی گوشی پیکسل نصب کرده‌اند. این نشان می‌دهد که هک گوشی گوگل پیکسل چقدر راحت خواهد بود اگر شما دیوایستان را به شخص غیر قابل اعتمادی بسپارید!

اجرای کدها از راه دور، به هکرها این امکان را خواهد داد تا با هک گوشی گوگل پیکسل ، هر کدی را که خواستند بدون دسترسی فیزیکی به گوشی اجرا کنند. این بدان معناست که دزدیدن اطلاعات شخصی، دیتا داخل گوشی و هر چیزی که دوست ندارید به دست افراد سودجو بیافتد، در دسترس آن‌ها قرار خواهد گرفت. در این مسابقه، هکرهای کلاه سفید موفق شده‌اند تا با اجرای کدی، پیش از اجرای فروشگاه گوگل پلی مرورگر کروم را اجرا کرده و به صورت خودکار به یک وبسایت با نوشته‌ی “Pwned by 360 Alpha Team” منتقل شوند.

هک گوشی گوگل پیکسل

هکرهای کلاه سفید با هک گوشی گوگل پیکسل در کمتر از 1 دقیقه، قدرت خودشان را به اثبات رساندند

البته هدف اصلی اجرای این مسابقه، به رخ کشیدن قدرت بسیار بالای هکرهای کلاه سفید در سراسر جهان است که نشان می‌دهد چگونه می‌توانند یک گوشی هوشمند مدرن، عرضه شده توسط صاحب اندروید را طی این مدت زمان کم هک کنند. آن‌ها طی مسابقات هکی که در سراسر جهان برگزار می‌شود، معمولا به شکستن لایه‌های امنیتی دیوایس‌های مختلف می‌پردازند و در صورت پیروزی به آن‌ها مبالغی نیز اهدا خواهد شد. در این بین برخی شرکت‌ها با ارائه محصولات هوشمند خود به این هکرها، به نوعی از این مسابقه سود برده و سطوح امنیتی بیشتری را در دیوایس‌های موبایلی خود ارائه می‌کنند.

گوگل یکی از همین شرکت‌ها بوده که با در اختیار گذاشتن گوشی گوگل پیکسل خود به شرکت کنندگان این مسابقه، موفق شد مشکلات امنیتی بیشتری از دیوایس خود را کشف کند. این کمپانی تایید کرده است که وصله مشکل امنیتی پیدا شده ظرف 24 ساعت آینده منتشر خواهد شد. لازم به ذکر است که تیم موفق شده به هک گوشی گوگل پیکسل برنده جایزه نقدی 120 هزار دلار شدند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. فرشته روفیگر حقیقت

    چطور ما میتوانیم از این برنامه که هک گوشی با داشتن فقط شماره مبایل هست استفاده کنیم و برنامه را داشته باشیم