سری 9 اگزینوس

گلکسی اس 8 سامسونگ به یکی از تراشه های سری 9 اگزینوس مجهز می‌شود

طی چند وقت اخیر شایعات متعددی در رابطه با ویژگی‌ها و قابلیت‌های گوشی پرچمدار بعدی سامسونگ که هم‌اکنون با نام گلکسی اس 8 (Galaxy S8) شناخته می‌شود به بیرون درز پیدا کرده است. هرچند تا پیش از این شایعه شد که این محصول علاوه بر مدل مجهز به اسنپدراگون 830، در بازار کشورهای آسیایی با پردازنده اگزینوس 8895 (Exynos 8895) عرضه خواهد شد، با این حال منابع نزدیک به سامسونگ گزارش داده‌اند که این شرکت کره‌ای کار توسعه سری 9 اگزینوس (Exynos 9 series) را برای به‌کارگیری در گلکسی اس 8 آغاز کرده است.

همان‌طور که در جریان هستید، سامسونگ برای جبران فاجعه انفجار باتری‌های گلکسی نوت 7، تمام توان خود را  برای تولید بی‌عیب و نقص گلکسی اس 8 به کار خواهد گرفت. در سوی دیگر از آنجا که همیشه تفاوت قابلیت‌های کاربردی میان سری نوت و گلکسی اس وجود داشته، این شرکت سعی خواهد کرد که پرچمدار اس 8 را برای جذب افرادی که حاضر به تحویل نوت 7 خود نبوده‌اند، به قابلیت‌های ویژه‌ای از جمله سنسور چشمی مجهز نماید.

در همین راستا اگرچه تا پیش از این اخباری مبنی بر تولید انبوه تراشه اگزینوس 8895 سامسونگ با لیتوگرافی 10 نانومتری برای به‌کار‌گیری در گلکسی اس 8 منتشر گردید، با این حال صبح امروز منابع نزدیک به سامسونگ از تغذیه پرچمدار بعدی خانواده گلکسی اس توسط یکی از تراشه‌های سری 9 اگزینوس خبر دادند.

تراشه های سری 9 اگزینوس 70 درصد سریع تر از نسل قبلی کار میکنند

بر اساس موارد لو رفته، واحد گرافیکی جدید قرار گرفته بر روی این تراشه، دو برابر Mali-T880 (که بر روی گلکسی اس 7 قرار دارد) قدرت پردازشی خواهد داشت. علاوه بر آن گفته می‌شود واحد گرافیکی جدید اگزینوس سری 9 سامسونگ بسیار سریع‌تر از واحد گرافیکی تراشه 10 نانومتری اسپدراگون 830 کوالکام خواهد بود. در سوی دیگر همچنین شایعه شده که این تراشه فرکانس کاری 3 گیگاهرتز را به همراه دارد که قدرت پردازش آن را نسبت به نسل قبلی 70 درصد افزایش می‌دهد.

به هر حال اخبار جدید حاکی از آن‌اند که سری 9 اگزینوس نیز با معماری 10 نانومتری و فناوری فین‌فت توسعه یافته که علاوه بر کاهش فضای اشغال شده، کاهش مصرف انرژی را هم به ارمغان می‌آورد. در سوی دیگر انتظار داریم که سامسونگ در این پردازنده از مودم شانون 359 (Shannon 359) استفاده کند. مزیت اصلی این مودم نسبت به نمونه‌های مشابه در بازار، پشتیبانی از طیف وسیعی از شبکه‌های مختلف مخابراتی از قبیل FDD-LTE، TD-LTE، TD-SCDMA، WCDMA، CDMA2000، CDMA و GSM است.

علی‌رغم شایعات فوق، شنیده می‌شود که سامسونگ تا اواسط سال 2017 نمی‌تواند کار توسعه مودم شانون 359 را تمام کند، با این حال در سری 9 اگزینوس قابلیتی تعبیه شده که شرکت سازنده را قادر می‌سازد به محض آماده شدن مودم مورد بحث، آن را در قالب یک پلاگین به تراشه گلکسی اس 8 اضافه کند. در هر حال هنوز به طور دقیق مشخص نیست که گلکسی اس 8 سرانجام به مودم شانون 359 تجهیز خواهد شد و یا اینکه ممکن است سامسونگ برای جلوگیری از وقفه عرضه این محصول، استفاده از شانون 359 را به بعدها موکول کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*