جت پک

تماشا کنید: پرواز با جت پک ، رویای گران‌قیمتی که به واقعیت تبدیل شد!

بشر تا پیش از دست یافتن به دانش کافی، آرزوهای خود را تنها متصور می‌شد. با گذر زمان و تکامل انسان‌ها رفته رفته خواسته‌های درونی‌شان شکل و صورت به خود گرفت و بر روی کاغذ پیاده می‌شد. ساخت هواپیما و یا سفر به فضا تنها نمونه‌هایی از این تمایلات درونی بودند که تا مدت‌ها بر روی کاغذ دیده شده، اما امروز جامه حقیقت پوشیدند. با روی کار آمدن دنیای دیجیتال و به دست گرفتن همه چیز توسط آن‌ها، بشر روش جالبی برای نشان دادن تمایلات خود در پیش گرفت؛ بازی‌های کامپیوتری و یا فیلم‌ها پر از وسایلی شدند که در دنیای واقعی وجود نداشت، اما هر انسانی با دیدن آرزوی داشتن آن‌ها را می‌کرد. به تن کردن جت پک و پرواز بدون حد و مرز در آسمان یکی از آن ایده‌های فرا تصوری بوده که قرار است تا به واقعیتی متداول تبدیل شد.

با پوشیدن جت پک به هرجایی پرواز کنید

جت پکمتولدین دهه 60 و به بعد، که تجربه حداقل 1 ساعت بازی خاطره انگیز و فوق العاده بازی جی‌تی‌ای سن آندریاس (GTA San Andreas) را داشته باشند، جالب‌ترین ابزار پرواز در آن بازی را حتما به خاطر دارند، لباسی که بسیاری آرزوی داشتن آن را حتی در همان بازی داشتند، اما افراد حرفه‌ای تر با زدن رمز ROCKETMAN در کامپیوتر و یا Left, Right, L1, L2, R1, R2, Up, Down, Left, Right در کنسول بازی، آن را حاضر و آماده پیش پای خود می‌یافتند. به نظر می‌رسد که جت پک هم از لیست فانتزی‌ها خارج شده و از این پس به عنوان یک وسیله تفریحی متداول درخواهد آمد.

جت پکJetPack Aviation به عنوان گروهی که سال گذشته میلادی پرواز آزمایشی خود را با جت پک با موفقیت پشت سر گذاشت، تصمیم گرفته‌ تا فروش آن را به صورت عمومی از سال آینده میلادی آغاز کند. از قرار معلوم خرید نخستین نمونه‌های جت پک از ماه آور آوریل و یا می سال آینده (اردیبهشت یا خرداد) امکان‌پذیر خواهد بود.

مدل جدید معرفی شده که برای فروش در دسترس عموم قرار خواهد گرفت، JB-10 نام داشته و دو موتور آن طبق گفته سازنده در مقایسه با مدل پیشین یعنی JB-9 حدود 7% افزایش توان داشته است. بد نیست بدانید که جت پک JB-9 قادر بود تا کاربر را تا ارتفاع 300 متری از سطح زمین بالا برده و برای 10 دقیقه وی را همانجا نگه دارد، پیش از اینکه سوخت آن تمام شود. درباره این محصول هیچ قیمت مشخصی تعیین نشده بود، اما نسل جدید این گونه نیست. اگر که تصویر درستی از قابلیت پروازی این جت پک ندارید، بد نیست بدانید که ارتفاع برج ایفل بدون آنتن آن 300 متر است.

JetPack Aviation قیمت جت پک جدید یعنی JB-10 را حدود 250 هزار دلار اعلام کرده که نشان می‌دهد هر فردی قادر به خرید آن نخواهد بود. همچنین کاربر پیش از استفاده باید آموزش‌های لازم را طی چندین جلسه ببیند، وگرنه ابتدا جان خود و سپس جان دیگران را به خطر خواهند انداخت. اگر که بدون تسلط کامل به دستگاه تا ارتفاع 300 متری بالا رفته و در آن جا با مشکلی مواجه شوید، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ بد نیست بدانید که این گروه تنها سازنده جت پک در دنیا نبوده و از این پس رقابت خود را با Martin Aircraft، به عنوان تولیدکننده جت پک نام آشنا دیگر، آغاز خواهد کرد.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*