پایان عمر کره زمین

8 نظریه علمی درباره چگونگی پایان عمر کره زمین

شاید بسیاری بابت موضوعات کوچک شخصی و یا اتفاقات سیاسی در سطح جهان همانند نتیجه انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا و پیروزی دونالد ترامپ، نگران بوده و همه چیز در نظرشان منفی به نظر می‌آید، غافل از این که محل زندگی آنان در گستره جهان هستی هنوز (تقریبا) سرحال بوده و نقاط سر زنده و شاداب فراوانی برای دیدن و اکتشاف دارد؛ زندگی فقط هر چه در اطراف ما می‌گذرد نیست، بلکه بی حد و مرز بوده و همیشه دریچه‌ای از امید برای رسیدن به بهترین‌ها وجود دارد. به افرادی که زندگی را سخت می‌گیرند، باید پایان عمر کره زمین را یادآور شد تا بدانند هیچ چیز در این دنیا ابدی نبوده و حتی محل زندگی‌شان در پهنای هستی، روزی به خرده سنگ‌های پراکنده در کهکشان تبدیل خواهد شد.

پایان عمر کره زمین چگونه خواهد بود؟

زندگی در پهنای کره زمین بدون دردسر پیش می‌رود (فارغ از مسائلی که خود انسان‌ مسبب آن است)، چرا که از نظر علمی همه چیز برای داشتن حیاط در این سیاره فراهم است. اتمسفر کره زمین، مجاورت آن با خورشید (نه زیاد) و بسیاری دیگر از اتفاقات دست به دست هم داده‌اند تا حیات را بر روی کره زمین ممکن کنند، زمینی که در میانه‌های راه خود بوده و به اندازه 4 میلیارد سالی که عمر کرده، “احتمالا” 4 میلیارد سال دیگر نیز عمر خواهد کرد، اگر اتفاقی تا آن زمان برایش پیش نیاید.

بدون در نظر گرفتن اعداد و ارقام، بالاخره پایان عمر کره زمین روزی فرا می‌رسد. حتی اگر برای خود سیاره ما اتفاقی نیفتد، می‌دانیم که تمامی ستاره‌ها روزی می‌میرند و از آنجایی که سیاره ما بدون نور خورشید و گرمای آن هیچ است، به واسطه خاموش شدن خورشید پایان عمر کره زمین فرا خواهد رسید. هدف از بررسی نظریه‌های علمی درباره چگونگی پایان عمر کره زمین ناامید کردن شما نیست، بلکه هدف دقیقا بالعکس بوده و برگرداندن امید را به زندگی شما در سر دارد. چه کره زمین، چه خود ما، روزی از دنیای فیزیک و ماده رخت برخواهیم بست، پس چرا از لحظه کنونی نهایت استفاده را نبرده و از زیبایی‌های کره زمین لذت نبریم؟

هر نظریه در یک صفحه جداگانه قرار گرفته و از طریق فهرست زیر و یا شماره صفحه انتهای هر مبحث، قابل دسترسی است

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

16 دیدگاه

  1. جهان های موازی. شاید به پیشرفتیبرسیم که باقرینه ها یا تضادهای خودتان همزیست شدیم

  2. ولی در مورد پایان عمر خورشید می توان خوشبین بود چون با این که تمام انرژی ها از بین میره ولی اگه انرژی زمین گرمایی زمین باقی بمونه می توانیم به زیرزمین بریم البته اگه تو تاریکی تکامل پیدا کنیم و قارچ ها استفاده کنیم ممکنه حس بینایی از دست بدیم البته در این تفکر حداکثر صد نفر امکانات این کار دارن و البته زندگی اون ها هم همیشگی نیست و ممکنه با زلزله یا کمبود اکسیژن بمیرن

  3. خیلی دارم مینرسم

  4. سلام همانطور که جهان با پدیده ی انفجار یا پدیده ی بیگ بنگ شروع شده همانگونه هم به پایان می رسد از لحاظ علمی عرفانی مثل ورود روح در بدن و خروج آن از بدن .

  5. با سلام حضور همه عزیزان جهت آگاهی عرض کنم که طبق آخرین تحقیقات منتشر شده که تا حدی مورد قبول اکثر دانشمندان هست عمر نه تنها زمین بلکه کل گستره کیهانی ما شروع وپایانی دارد که تقریبا به تحوه تشکیل ونابود شدن آن نیز پی برده اند وسوال اینجاست که ما چه نتیجه ی اخلاقی یا اعتقادی باید داشته باشیم اگر اهل علم باشیم یا که نه ، نتیجه ای نداره وما نباید به این مسئله توجه کنیم وبگیم که به ما چه؟
    نکته دیگه این است که به نظر من براساس نظریه های اثبات شده نسبیت در مورد زمان وفضا اگر
    هم سرعت گسترش کل آفرینش باشیم کل قضیه رو از اول تا آخر می بینیم حتی نابودی وسرانجام برخی سیارات واتفاقاتی که در آینده خواهد افتاد ولی از دید زمین وبه سرعت گذر زمان روی زمین قادر به درک ومشاهده اتمام وفرجام آنهانیستیم .
    خلاصه کلام به نظرم اینست که به گفته اینشتین منظر دید شخص روی زمین ومیلیونها سال دور تر از زمین روی گذر زمان تاثیر دارد.یعنی اگر خارج از زمین به زمین نگاه کنید حرکت آن را به دور خورشید احتمالا حدود یک ساعت (بستگی به فاصله وسرعت) محل منظر خواهید دید در صورتی که روی زمین 365 روز می باشد .موفق باشید.

  6. تمامی کهکشا ن ها و سیارات روزی عمرشان به پا یان خواهد رسید بجز جنتی که تا ابد زنده خواهد ماند.

  7. عجب نظرات کارشناسی امیدوارم ناسا حتما ببینه این کامنتارو

  8. وقتی ما بمیریم و نابود بشیم هیچ چیز از این دنیایه لیکران کم نمیشه خخخخخ همه چیز ادامه خواهد داشت .مثال مادر بزرگم در این مورد خیلی شیرین بود که میگفت مورچه داشت تو اب خفه میشد داد میزد اهای مردم سیل اومده دنیارو اب گرفته ۰۰۰۰۰.ما یه روزی به وجود اومدیم یه روزم نابود میشیم این یه قانونه

  9. خب اگه عمر کره ی زمین رو بیست و چهار ساعت دونست ما الان دقایق پایاتی اون هستیم چون منابع طبیعی داره از بیک میره و برای جابه جایی یک گیگ داده ۵۰۰ لیتر آب مصرف میشه. خودمون با این بمب اتمی خودمونو نابود می کنیم.

  10. مطمئنن کره زمین به خورشید نزدیک نمیشه چون جهان همواره در حال انبساطه و این یعنی دور شدن

    • وقتی که هیدروژن خورشید تموم بشه، دیگه همه چیز بهم میریزه! دو حالت داره، یا جاذبش روی زمین بیشتر میشه (میکشه سمت خودش، یا جاذبش از بین میره).
      این که جهان در حال انبساطه چیزیه که الان داره اتفاق میفته، همیشه، در هر لحظه، ولی وقتی جاذبه خورشید روی زمین زیاد شه مطمئنا نرخش بیشتر از نرخ انبساط هست و به اون غلبه میکنه

      • سلام برشما دوستان خوبم من منوگراف یا پایان نامه دارم تحت عنوان سن یابی زمین یا تعیین سن زمین از نظر علم فزیک است. بنا به منابع شان خیلی به مشکل زیاد مواجه شدم اگر کسی کدام کتاب را به کدام سایت اشنای دارد لطف نموده برایم بگوید تشکر دوستان.
        فسبوکم Dawood Ramish است و نمبرم 0093787042202 است خیلی به کمک تان نیاز دارمږ

    • امیر حسین خیبری نژاد

      سلام می خواستم بگم که نظریه ای وجود داره که همه چیز در کاینات در حال انبساطه خودمونی بگم اینکه همه چیز مثلا دو برابر میشه ولی چون همه چیز دو برابر میشه ما نمیتونیم درکش کنیم

  11. این نظریه ها اگه درست باشند خیلی زمان میبره . حیات بر روی زمین در آینده ای نزدیک توسط انسان نابود میشه .
    انسان ، طبیعت رو نابود میکنه ، جانوران رو نابود میکنه ، گازهای حیاتی رو نابود میکنه . آب و رودخانه ها رو نابود میکنه ، اکو سیستم رو نابود میکنه . و الان هم بخاطر قدرت و پول ، خودش رو بوسیله جنگ و صلاح و با ابزار ایدئولوژی نابود میکنه .