اپل ماه گذشته 47 هزار و ۳۰۰ اپلیکیشن را از اپ استور حذف کرده است !

اپل ماه گذشته بیش از 47 هزار اپلیکیشن را از اپ استور حذف کرده است !

شرکت اپل در سه ماه گذشته دست کم 47300 اپلیکیشن را از اپ استور حذف کرده است. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که ساکنین کوپرتینو پیش‌تر در اطلاعیه‌ای مبنی بر احتمال از دسترس خارج شدن برخی اپلیکیشن‌های منسوخ شده و یا ناسازگار با نسخه‌های جدید پلتفرم iOS را اعلام کرده بودند.

طی سال‌های اخیر برخی توسعه‌دهندگان iOS، اپلیکیشن‌های موجود در اپ استور خود را به حال خود رها کرده‌اند. این دست از اپلیکیشن‌ها که مرده محسوب می‌شوند، علاوه بر خطرات احتمالی که ممکن است به دلیل به روز نشدن برای کاربران همراه داشته باشند، با نسخه‌های جدید پلتفرم iOS سازگاری نداشته‌اند و صرفاً فضای گوشی کاربران را اشغال می‌کنند.

بر اساس گزارش جدید Sensor Tower، در پاییزی که پشت سر گذاشتیم شرکت اپل دسترسی به 47300 اپلیکیشن را در اپ استور مسدود کرده است. آمار ارقام ارائه شده حاکی از آن است که این رقم نسبت به ماه گذشته دست کم 238 درصد افزایش یافته است. در سال 2016 به طور میانگین در هر ماه، چهارده هزار اپلیکیشن از اپ استور حذف شده است که این تعداد در ماه‌های پایانی سال که شرکت اپل اقداماتی در جهت افزایش درآمد از این فروشگاه نرم‌افزاری عظیم انجام داده، به شکل محسوسی افزایش یافته است.

47300 هزار اپلیکیشن

تخمین زده می‌شود که از 47300 اپلیکیشن حذف شده توسط اپل، 28 درصد آن‌ها مربوط به بازی‌های آنلاین بوده است و این در حالی است که 8.99 درصد مربوط به اپلیکیشن‌های حوزه سرگرمی، 8.96 درصد مربوط به کتاب‌های دیجیتالی، 7 درصد مربوط به اپلیکیشن‌های آموزشی و مابقی نیز مربوط به اپلیکیشن‌های سبک زندگی بوده است.

در سوی دیگر، نیمی از این تعداد اپلیکیشن حذف شده از تابستان سال گذشته به‌روزرسانی قابل توجهی دریافت نکرده‌اند و این در حالی است که 25.6 درصد آن‌ها نیز از نیمه سال 2013 آپدیت نشده‌اند. اپل مدعی‌ست که به طور میانگین، هر ماه 100 هزار اپلیکیشن آپدیت شده به اپ استور اضافه می‌شود، از این رو خانه‌تکانی‌هایی به این سبک که باهدف افزایش کیفیت برنامه‌های اپ استور صورت می‌گیرد، غیر عادی نیست. برآورد می‌شود که مجموع اپلیکیشن‌های موجود در اپ استور در حال حاضر بیش از 2 میلیون عدد باشد که تا سال 2020 نیز به بیش از 5 میلیون افزایش پیدا خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*