خودرو الکتریکی جگوار

تماشا کنید: نخستین خودرو الکتریکی جگوار برای رقابت با تسلا از راه رسید

خودرو الکتریکی جگوار I-Pace، نام مدل مفهومی جدید SUV بوده که شب گذشته رسما از آن پرده‌برداری شد. این خودرو از یک موتور با خروجی 400 اسب بخار، گشتاور 516 پوند و یک باتری لیتیوم یونی 90 کیلووات ساعتی بهره می‌برد. لازم به ذکر است که فروش این خودرو از سال 2018 آغاز خواهد شد.

امروز،‌ جهان مملو از وسایل نقلیه الکتریکی بوده و بی‌تردید وجود آن‌ها در خیابان‌ها اجتناب ناپذیر است. در همین راستا خودروسازان بزرگ دنیا همواره در تلاشند تا خودروهایی به مراتب با بهره‌وری بالا و به صورت الکتریکی را روانه بازارهای بین‌المللی کنند.

با این طرز تفکر، شرکت خودروسازی لوکس جگوار نیز پا به عرصه گذاشته و روز گذشته طی برگزاری نمایشگاه LA Auto Show، رسما از یک خودرو الکتریکی جدید رونمایی کرد. هرچند مطابق انتظار شما، نخستین خودرو الکتریکی جگوار یک کوپه نیست و آن‌ها تصمیم گرفته‌اند که یک SUV الکتریکی به نام I-Pace را با شباهت بسیار زیادی به F-Pace روانه جاده‌ها کنند.

خودرو الکتریکی جگوار

وجه تشابه بی‌شمار خودرو الکتریکی جگوار I-Pace با خودرو سوخت فسیلی F-Pace

در حالی که نقطه شباهت زیادی بین خودرو الکتریکی جگوار و خودرو اس یو وی F-Pace این شرکت دیده می‌شود، «لن کالوم» طراح ارشد این پروژه عنوان می‌کند عدم نگرانی بابت فضای کافی موتور، موجب شده تا کابین به طرز چشمگیری بزرگتر از نسخه سوخت فسیلی این خودرو شود. علاوه بر این، نتیجه طراحی با موتور الکتریکی، فاصله کوتاه‌تر دو محور عرض و کاپوت ماشین نسبت به نسخه فسیلی F-Pace را به ارمغان آورده است. ناگفته نماند چرخ‌های جلو کمی به سمت پایین متمایل شده‌اند تا ظاهر خودرو بیشتر اسپرت شود. همچنین با توجه به اینکه هنوز خودرو الکتریکی جگوار یک مدل مفهومی بوده و به تولید انبوه نرسیده، به جای یک سقف فلزی، از یک سقف تمام شیشه‌ای برای این خودرو استفاده شده تا سرنشینان به لطف آن بتوانند دید خوبی را به آسمان داشته باشند.

محدوده پیمایش 300 کیلومتری با هر بار شارژ

مهم‌ترین مشخصه برای خریداران خودروهای الکتریکی، محدوده قابل پیمایش همراه با یک بار شارژ آن‌ها خواهد بود. در این زمینه نیز Jaguar قدرتمندانه ظاهر شده و قصد دارد با خودروهای هم‌رده‌ای همچون تسلا مدل 3 و چوی بولت به رقابت بپردازد. این شرکت خودروسازی ادعا می‌کند خودرو الکتریکی جگوار I-Pace می‌تواند در هر بار شارژ، حدود 220 مایل (برابر با 350 کیلومتر) را بپیماید. بدون شک این محدود می‌تواند مدل نهایی خودرو جگوار را به یکی از بهترین انتخاب‌ها در بین ماشین‌های الکتریکی تبدیل کند.

هر چهار چرخ این خودرو توسط موتورهایی که بر روی محور جلو و عقب و قرار گرفته‌اند، قدرت حرکت را به دست خواهند گرفت. یک موتور با ترکیبی از خروجی 400 اسب بخار و 516 پوند گشتاور مخصوص این خودرو طراحی شده است. در کنار این موتور نیز یک باتری لیتیوم یونی 90 کیلو‌ وات ساعتی قرار خواهد داشت که در زیر کوپه مسافران جای گرفته است:

در انتها کالوم می‌گوید که شرکت جگوار در نظر داشت یک خودرو الکتریکی با قدرت بالا و بدون هرگونه ملاحظات خاصی را طراحی کند. به عقیده وی، طراحی خودرو الکتریکی جگوار I-Pace خیلی نزدیک‌تر به واقعیت است تا آن که بخواهد یک خودرو مفهومی باشد. لازم به ذکر است تولید این خودرو در سال آینده میلادی آغاز خواهد شد و فروش آن نیز احتمالا در سال 2018 میلادی انجام خواهد گرفت. بنابراین اگر از طرفداران شرکت جگوار هستید و دوست ندارید یک اتومبیل الکتریکی رده بالا همچون تسلا مدل ایکس را سوار شوید، این خبر خوبی برای شما خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*