آیفون 8 و گلکسی اس 8 هر دو مجهز به نمایشگر بدون حاشیه خواهند بود

هرساله رقابت دو غول دنیای گوشی‌های هوشمند یعنی سامسونگ و اپل، سنگین و سنگین‌تر می‌شود. در حال حاضر هر دو شرکت، پرچمدارهای امسال خود را به بازار عرضه کرده‌اند و به فکر تولید پرچمدارهای آینده هستند، البته این نکته هیچوقت فراموش نمی‌شود که گلکسی نوت 7 سامسونگ در فروش شکست خورد. حال با توجه به خبرهای جدید، آیفون 8 و گلکسی اس 8 هر دو مجهز به نمایشگر بدون حاشیه مجهز هستند. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

آن‌طور که پیداست، قرار بر این شده که آیفون 8 و گلکسی اس 8 به نمایشگر بدون حاشیه یا اصطلاحا “Edge-to-edge” مجهز شوند، یعنی نمایشگرهای این دو تماما از شیشه هستند و حاشیه‌ای پیدا نیست و همچنین زاویه دید نسبت به کاربر 90 درصد خواهد بود. پرچمدارهای 2017 سامسونگ و اپل قرار است که تفاوت بسیاری نسبت به پرچمدارهای سال‌های گذشته داشته باشند.

احتمالات

ویژگی‌های بسیاری وجود دارد تا یک پرچمدار را به یک محصول ایده‌آل تبدیل کند که از جمله آن‌ها می‌توان به صفحه نمایش OLED انعظاف پذیر با لایه‌های پلاستیکی، سنسور اثر انگشت زیر صفحه‌ای، هروجی صدای پیزوالکتریک، سنسورهای صدای مجاور و تکنولوژی نمایشگر بدون حاشیه اشاره کرد.

آیفون 8 تمام شیشه‌ای

تقریبا در اواسط ماه آوریل بود که تحلیلگر اپل یعنی Ming-chi Kuo اعلام کرد که آیفون سال بعد تماما شیشه‌ای است، البته این ویژگی فقط برای قسمت جلویی شامل می‌شود و هنوز جزییاتی از آن مشخص نیست. از سوی دیگر این خبر درباره آیفون 8 به زمانی باز می‌گردد که فقط نمونه آزمایشی آیفون 7 آماده بود. هنوز هم خبر معتبری درباره محصول 2017 اپل وجود ندارد.

مدت بسیاری است که نمایشگر بدون حاشیه برای آیفون 8 شایعه شده است و جدا از این شاید دور دستگاه با فلز پوشانده شود. به هر حال حدس و گمان‌های بسیاری برای آیفون 8 وجود دارد، شاید این دستگاه به نمایشگر 5.8 اینچی منحنی انعطاف‌پذیر مجهز باشد، اما احتمال وجود نمایشگر بدون حاشیه در آیفون 8 بسیار زیاد است.

چندی است که اعلام شده شرکت اپل از صفحه نمایش OLED در آیفون بعدی استفاده می‌کند که بدون شک در آن ویژگی‌های جالبی را به ارمغان می‌آورد، که از جمله آن‌ها می‌توان به دکمه هوم و سنسور اثر انگشت تعبیه شده، سنسورهای مجاور نوریو حرکت دوربین جلو اشاره کرد. چنین چیزی واقعا فوق‌العاده است.

نمایشگر بدون حاشیه

زاویه دید 90 درصد گلکسی اس 8

بدون شک در گلکسی اس 8 به اندازه کافی شاهد تغییرات خواهیم بود، البته شایعه طراحی دوباره این دستگاه چندی است که منتشر شده و نمایشگر بدون حاشیه هم می‌تواند از ویژگی‌های جالب این دستگاه باشد. انتظار می‌رود که سامسونگ دو مدل خارق‌العاده از اس 8 را به بازار عرضه کند که برای طرفداران گلکسی نوت 7 شکست خورده خواهد بود. به احتمال زیاد سامسونگ پرچمدار جدید خود را با دو اندازه 5.5 و 6.2 اینچی، البته با قابلیت انعطاف‌پذیری به بازار عرضه می‌کند، همچنین منحنی از هردو طرف هم برای دستگاه وجود خواهد داشت.

شایعه شده که سامسونگ راه حل‌هایی را برای اتصال دکمه هوم به زیر صفحه نمایش پیدا کرده و شاید در نسخه جدید خلاقیت زیادی را به حرج دهد. به هر حال برای طرفداران مشخص شده که سامسونگ هرساله روی صفحه نمایش دستگاه‌های پرچمدار خود حساس‌تر می‌شود و به بهترین شکل ممکن آن را طراحی می‌کند.

ترفند‌های مهندسی برای نمایشگر بدون حاشیه ( حاشیه کم‌تر)

شاید شما فکر کنید که آیفون 8 تمام شیشه‌ای و گلکسی اس 8 تمام صفحه تکنولوژی‌های آینده هستند، اما این‌طور نیست. این تکنولوژی مدت بسیاری است که وجود دارد و دیگر شرکت‌های سازنده موبایل آن را ارائه داده‌اند و هنوز هم طرح مفهومی شرکت شیائومی با این تکنولوژی وجود دارد. به هرحال ایده‌های بسیاری برای پیاده‌سازی وجود دارد و باید منتظر دیدن عملکرد هر دو باشیم. آیا گلکسی اس 8 کم‌ترین حاشیه را ارائه می‌دهد یا آیفون 8؟

صفحه نمایش

موضوع مشترک در شایعات موجود آیفون 8 و گلکسی اس 8 استفاده از پانل OLED است که ویژگی شگفت‌آوری برای سامسونگ به شمار نمی‌آید؛ Super AMOLED از زمان اس 1 وجود داشته و استفاده از این نوع پنل برای اپل اولین بار است. اپل روی LCD تسلط بیشتری دارد و در آیفون‌های 7 و 7 پلاس بهترین کیفیت ممکن را اراده داده بود. به صورت کلی پنل‌های جداگانه و انحصاری سامسونگ بهتر عمل خواهند کرد.

طراحی چنین صفحه نمایشی بدون شک برای کاربران جذاب است و اگر این دو شرکت رقیب نمایشگر بدون حاشیه را در پرچمدارهای جدید خود ارائه دهند قدمی بزرگی در راه پیشرفت صنعت موبایل برداشته‌اند.

سنسور و دوربین جلو

در حال حاضر حاشیه‌های بسیاری در قسمت بالایی هر گوشی هوشمند برای دوربین سلفی، فلش و سنسور وجود دارد که شاید سامسونگ و اپل فکری برای حذف آن‌ها داشته باشند. شارپ اولین شرکتی بود که این راه را با خط تولید گوشی EDGEST هموار کرد که فروش بسیاری را در ایالات متحده آمریکا داشت.

نمایشگر بدون حاشیه

ارائه صفحه نمایش edge-to-edge اکنون برای هر تولید‌کننده هدف بزرگی است، مانند شیائومی Mi Mix که روی پنل 6.4 اینچی تقریبا 5.7 اینچ صفحه نمایش را ارائه داده بود.

نمایشگر بدون حاشیه

دکمه مزاحم هوم

همان‌طور که می‌دانید دکمه فیزیکی هوم یکی از اجزای پرچمدارهای سامسونگ است که برخی آن را دکمه مزاحم می‌نامند. تصورش را داشته باشید که این دکمه به صورت کلی حذف شود و کل فضای آن به صفحه نمایش اختصاص داده شود، بدون شک ایده جالبی است. اکنون این احتمال وجود دارد که سامسونگ و آیفون دکمه هوم را حذف کنند. اضافه شدن سنسور اثر انگشت هم به صفحه نمایش و وجود سنسورهای فشاری در آن برای هردو دستگاه آیفون 8 و گلکسی اس 8 کاربردی است. تصویر زیر نحوه حذف دکمه هوم را در هواوی میت 9 و استفاده بهینه از کل فضای جلویی را نمایش می‌دهد.

نمایشگر بدون حاشیه

اسکنر اثر انگشت

یکی از مشکلات ساخت گوشی هوشمند edge-to-edge یا بدون حاشیه وجود سنسور اثر انگشت است که قرار دادن آن کمی در قسمت جلویی قدری دشوار است. در ابتدای مقاله هم به این مسئله اشاره شد، این احتمال وجود دارد که سامسونگ و اپل سنسورهای اثر انگشت را در زیر صفحه نمایش قرار دهند.

خبرهای موجود درباره ساخت گوشی‌های هوشمند بدون حاشیه توسط دیگر شرکت‌ها مانند شیائومی با دستگاه Mi Mix، هواوی و میزو اتفاقی نباشد و شاید به صورت جدی روی طراحی چنین دستگاه‌هایی کار کنند، به هر حال سامسونگ و اپل انگیزه بیش‌تری برای ساخت دستگاه بی نقص‌تر خواهند داشت. اکنون باید منتظر انتشار خبرهای بیشتر درباره آیفون 8 و گلکسی اس 8 سامسونگ باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*