مرگ سلفی ؛ پدیده‌ای که در حال افزایش است

مرگ در اثر سلفی ؛ پدیده‌ای که در حال افزایش است

بر اساس جدیدترین گزارشات منتشر شده، تاکنون 127 شخص در هنگام گرفتن عکس سلفی جان خود را از دست داده‌اند. 60 درصد از این مرگ و میرها در کشور هندوستان بوده و 6.3 درصد از این آمار نیز در ایالات متحده اتفاق افتاده است. مرگ سلفی ، مرگی ناخواسته است که در اثر بی‌احتیاطی شخص در حین گرفتن عکس سلفی اتفاق می‌افتد.

این گزارش توسط دانشگاه کارنگی ملون (Carnegie Mellon University) انجام شده و به طور کلی، 8 فاکتور را به عنوان علل مرگ سلفی بیان کرده است. این فاکتورها شامل ارتفاع، آب، ارتفاع و آب، قطار، اسحله، خودرو، برق و حیوانات هستند. 76 درصد از آمار مرگ های سلفی را مردان تشکیل می‌دهند، در صورتی که زنان بیشتر از مردان عکس سلفی می‌گیرند. بر اساس آمار منتشر شده در این گزارش، سن 70 درصد از فوت‌شدگان کمتر از 24 سال بود و این در حالی است که متولدین هزاره سوم میلادی (از سال 2000 به بعد یا نسل وای) بیشترین تمایل به گرفتن عکس سلفی را دارند.

این گزارش نگاهی ریاضی و علمی نیز به مساله داشته و سعی کرده تفاوت بین یک سلفی خطرناک و غیرخطرناک را تشخصیص دهد. اگر به این آمار و اطلاعات علاقه‌مند هستید، می‌توانید با کلیک روی لینک منبع، به این اطلاعات دست پیدا کنید. البته دنبال کردن حواس پنجگانه، بیشتر از دنبال کردن نتیجه یک تحقیق علمی می‌تواند به شناسایی نقاط حادثه‌خیز کمک کند. قطعا گرفتن یک عکس سلفی در هنگام راه رفتن بر روی آهنی در طبقه 36 یک ساختمان نیمه‌کاره و یا هنگام قدم زدن روی ریل آهن می‌تواند منجر به مرگ سلفی شود. گرفتن عکس سلفی با مار زنگی نیز کار عاقلانه‌ای نیست! پس با رعایت نکات ایمنی، می‌توانید عکسی سلفی و امن از خود و دوستانتان بیاندازید.

گالری عکس مرگ سلفی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*