گوشی بدون گارانتی

30 میلیون گوشی بدون گارانتی در کشور؛ به تعمیرگاه های غیر مجاز مراجعه نکنید!

بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده، حدود 25 الی 30 میلیون گوشی بدون گارانتی در دست مردم است و با این حساب، تعمیر این گوشی‌ها در زمان به وجود آمدن مشکل می‌تواند معضل بزرگی برای دارندگان گوشی‌های بدون گارانتی باشد.

گوشی‌های بدون گارانتی موجود در کشور به سه دسته تقسیم می‌شوند. عده‌ای از گوشی‌ها از گارانتی معتبری بهره نمی‌برند و برخی از آنها نیز مدت گارانتی‌شان به پایان رسیده است. به این لیست، گوشی‌هایی که کلا فاقد گارانتی هستند را نیز اضافه کنید و متوجه می‌شویم که در حال حاضر چندین میلیون گوشی بدون گارانتی در دست خریداران تلفن همراه است. پیدا کردن یک تعمیرکار مناسب برای گوشی در هنگام بروز خرابی، معضلی است که این دسته از کاربران با آن مواجه شده‌اند.

کارشناسان اتحادیه تجهیزات مخابراتی بر این باورند که حتی اگر قاچاق گوشی های موبایل متوقف شود، باز هم تا 3 سال آینده شاهد حضور گوشی‌هایی در بازار هستیم که به خدمات نیاز دارند. با توجه به این آشفته بازار،‌ لازم است ساماندهی خاصی در این مورد انجام بگیرد تا به این ترتیب تعمیرکاران فاقد تخصص و تجهیزات برای دارندگان تلفن همراه مشکلی ایجاد نکنند. در بسیاری از مواقع، مردم با مراجعه به تعمیرگاه‌های غیرمجاز با مشکلات بسیاری روبرو می‌شوند؛ برای مثال ممکن است قطعات تقلبی برای تعمیر گوشی مورد استفاده قرار بگیرد و هزینه‌ی قطعه اصلی از مشتری دریافت شود. گاهی اوقات نیز مشاهده شده که هزینه‌های چند برابری از مراجعه‌کننده دریافت شده اما پس از مدتی دستگاه مجددا دچار مشکل می‌شود.

عمر مفید گوشی‌های هوشمند، بین 2.5 تا 5 سال است

در بسیاری از موارد برای تعویض قطعاتی مانند ال سی دی، هزینه‌ی 500 هزار تومانی دریافت می‌شود اما هیچ‌گونه ضمانتی برای این قطعات وجود ندارد و احتمال می‌رود که فرد پس از مدت کوتاهی مجبور به تحمل هزینه برای تعمیر شود. به گفته‌ی متخصصان، عمر مفید گوشی‌های هوشمند بین 2.5 تا 5 سال است و شاید بهتر باشد پس از این مدت، گوشی خود را کنار بگذارید و به تعمیر آن فکر نکنید.

گوشی بدون گارانتی

رئیس اتحادیه تجهیزات مخابراتی از برنامه‌ی این اتحادیه برای طبقه‌بندی تعمیرکاران موبایل خبر داد و گفت:

افراد برای تعمیر گوشی‌های دارای گارانتی نباید هزینه‌ای را به منظور تعمیر دستگاه خود پرداخت کنند. البته در شرایطی مانند افتادن گوشی داخل آب یا ضربه خوردن، گارانتی شامل آن محصول نخواهد شد.

برای تعمیر گوشی بدون گارانتی به تعمیرگاه مجاز مراجعه کنید

غلامحسین کریمی در ادامه عنوان کرد که اگر مدت گارانتی به پایان رسیده باشد یا گوشی بدون گارانتی باشد، باید سرویس‌دهنده و سرویس‌گیرنده با هم توافق کنند. به همین منظور، مردم برای انتخاب تعمیرگاه به مجوز معتبر و امکانات و تجهیزات آن توجه داشته باشند.

به گفته‌ی کریمی، افراد می‌توانند برای ثبت شکایت و حل مشکلات ایجاد شده با شورای حل اختلاف اتحادیه تجهیزات مخابراتی به شماره‌ی 66763035 تماس بگیرند. وی در پایان به آماری از تعداد گوشی بدون گارانتی در کشور اشاره کرد. بر این اساس، حدود 50 میلیون دستگاه گوشی موبایل در دست مردم است که از این میان نزدیک به 30 میلیون دستگاه گوشی بدون گارانتی هستند. این اتحادیه در تلاش است تا شرایطی را ایجاد کند که تنها تعمیرگاه‌های دارای برند به فعالیت بپردازند و رضایت مشتری و کیفیت خدمات را تامین کنند.

در حال حاضر بازار تعمیر موبایل هم مانند خرید موبایل دچار آشفتگی شده و نگرانی‌هایی را برای خریداران به وجود آورده است. اخیرا نیز اولین تعمیرگاه برندی تلفن همراه راه‌اندازی شد و مردم در شهر تهران برای دریافت خدمات از این سرویس می‌توانند با شماره 43412 تماس بگیرند و با تحویل دستگاه موردنظر به پیک رایگان، از خدمات این تعمیرگاه استفاده کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*