سالم ماندن آیفون 4 در دریاچه یخ زده

سالم ماندن یک دستگاه آیفون 4 در عمق دریاچه‌ای یخ زده بعد از گذشت بیست ماه!

اگر هر گوشی با نام آیفون، به جز دو مدل اخیر معرفی شده یعنی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس (iPhone 7 & iPhone 7 Plus)، را از روی بی‌دقتی در آب بیاندازید، باید دست به دعا برداشته و برای گوشی خود طلب آمرزش کنید، چرا که آب بدون شک در سخت افزار آن نفوذ کرده و کاملا گوشی را از کار می‌اندازد. آیفون 4 (iPhone 4) نسل چهارم گوشی هوشمند اپل است که در سال 2010 توسط خود استیو جابز مدیر عامل وقت آن زمان شرکت اپل رونمایی شد. این گوشی به اندازه‌ای قدیمی هست که هیچ توانی برای محافظت از خود در شرایط سخت، مثل قرار داشتن در گرد و خاک و یا افتادن در آب نداشته باشد، اما همیشه استثنا وجود دارد. سالم ماندن آیفون 4 در دریاچه یخ زده با گذشت حدود یک بیست ماه از زمان گم شدن گوشی، صاحب آن، شرکت اپل و در ادامه دنیای تکنولوژی را متعجب کرد.

سالم ماندن آیفون 4 در دریاچه یخ زده

وقتی که مایکل گانترام (Michael Guntrum) آیفون 4 خود را حین ماهی‌گیری در یک دریاچه یخ‌زده از دست داد، هرگز به لمس دوباره گوشی خود امیدی نداشت، چرا که هنگام قرار دادن آن بر روی پای خود، گوشی لیز خورده و از درون حفره‌ای که وی در یخ‌ها به وجود آورده بود، درون عمق آب سقوط کرد.

ابن دریاچه بعدها کاملا خشک شد و جاذبه ماهی‌گیری خود را از دست داد، به همین دلیل موقعیت برای افرادی دیگر برای داشتن تفریحاتی دیگر در این مکان فراهم شد. به عنوان نمونه، دنیل کالگرام (Daniel Kalgram)، به عنوان یک مهندس مکانیک، تصمیم گرفت تا تحقیق و تفحص خود را در این مکان به امید پیداکردن گنجینه‌ای ارزشمند آغاز کند؛ بزرگ‌ترین گنج‌ها در باورنکردنی‌ترین مکان‌ها یافت شده‌اند.

حین چرخاندن ردیاب فلز بر روی کف دریاچه، دستگاه به وجود یک جسم در عمق شش اینچی (حدود 15 سانتی متر) زیر گل و لای اشاره کرد که با بیرون کشیدن آن، سالم ماندن آیفون 4 در دریاچه یخ زده با گذشت حدود بیست ماه تعجب همه را برانگیخت. گوشی برای مدت دو روز در شارژ قرار داشت و بعد از گذشت این زمان، در کمال تعجب روشن شد! صحت و سلامت این آیفون 4 را می‌توانید در تصویر زیر مشاهده کنید.

سالم ماندن آیفون 4 در دریاچه یخ زدهاگرچه صفحه نمایش به طور واضح آسیب دیده و دیدن محتویات در آن به راحتی میسر نبود، اما پیدا کردن شماره صاحب گوشی در لیست مخاطبین برای دنیل زمان زیادی نبرد. وی سریعا با مایکل، صاحب گوشی، تماس گرفت تا با دادن خبر سالم ماندن آیفون 4 در دریاچه یخ زده وی را شگفت‌زده کند. در ادامه این تماس، قراری بین آن‌ها برای تحویل گوشی به صاحبش گذاشته شد.

آیفون 4 همانند بسیاری دیگر از گوشی‌های هوشمند لمسی معرفی‌ شده در زمان خود ضد آب نیست، از همین رو مشخص می‌شود استفاده از یک قاب محافظ مستحکم سبب سالم ماندن آیفون 4 در دریاچه یخ زده شده است. قاب استفاده شده برای این گوشی آترباکس (Otterbox) نام دارد و اگرچه در هیچ جای کاتالوگ آن چیزی با عنوان محافظت از گوشی در برابر سقوط در آب مشاهده نمی‌شود، توانایی بسیار بالایی برای محافظت از گوشی داشته و این بار سبب سالم ماندن آیفون 4 در دریاچه یخ زده شده است.

در نظر داشته باشید این اتفاق یک تصادف و استثنا بوده و ممکن است هرگز برای بار دوم تکرار نشود، پس از گوشی آیفون گران‌قیمت خود با جان و دل محافظت کنید. حتی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس نیز تحت هر شرایطی خصیصه ضد آب بودن خود را حفظ نکرده و یا عمیق شدن آب و قرار داشتن در آن برای مدت زمانی بیشتر از نیم ساعت دنیای تکنولوژی را به سمت پوچی و نیستی بدرود می‌گویند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*