بهترین تبلت ها برای کودکان در سال 2016

معرفی بهترین تبلت‌ها برای کودکان در سال 2016

اگر از بهم ریختن مداوم محتوای اپلیکیشن‌های نصب شده، کثیف شدن یا حتی شکستن بدنه تبلت و از همه بدتر تمام شدن مداوم باتری آن به خاطر استفاده‌های کودکانه فرزندتان از دستگاه خسته شده‌اید، شاید وقت آن رسیده تا برای وی یک تبلت جداگانه و شخصی تهیه کنید. بله، وقتی کودک شما از خود استعداد و رغبت نسبت به تجربه کردن و یاد گرفتن چیزهای مختلف نشان می‌دهد، چرا نباید “به صورت کنترل شده” ابزار مورد نیاز را در اختیارش قرار دهید؟ با جستجو در لیست بهترین تبلت ها برای کودکان در سال 2016 شایسته است تا هم خود را از شر کنجکاوی‌های بی حد و اندازه افراد کم سن و سال در خانه نجات داده و هم به رشد و ترقی آن‌ها به کمک استفاده از تکنولوژی‌های روز کمک کنید.

بهترین تبلت ها برای کودکان در سال 2016

یک کودک سالم از لحاظ ذهنی، شدیدا نسبت به دنیای اطراف کنجکاوی نشان داده و سعی در آزمون و خطای هر چیزی در پیرامون خود برای درک آن دارد. جذابیت وسایل دیجیتال را نمی‌توان رد کرد، چنان که خود ما نیز شدیدا وابسته بوده و بدون کاهش ذره‌ای از جذابیت‌شان همواره در حال استفاده از آن‌ها هستیم، پس علاقه و کنجکاوی نشان دادن کودکان به دستگاه‌های دیجیتال امروزی مخصوصا تبلت‌ها به خاطر داشتن صفحه نمایش بزرگ، چیز عجیبی نیست. چرا این نیاز را با خرید یکی از بهترین تبلت ها برای کودکان در سال 2016 برطرف نکنیم؟

نکاتی که برای خرید باید مد نظر قرار دهیم

برای خرید تبلت برای کودکان، باید نکاتی متفاوت را نسبت به زمان خرید یک دستگاه برای خودمان، مد نظر قرار دهیم. به عنوان نمونه، به دست گرفتن، تماشا کردن عمیقانه و در ادامه به زمین کوفتن مداوم، بلایی است که بر سر هر جسم در اطراف کودکان می‌آید، چرا که برای آن‌ها تفاوتی ندارد که چه چیزی، چه قیمتی دارد! از همین رو بهتر است تا یک دستگاه، دارای استانداردهای ضد ضربه بودن را انتخاب کرده و یا در صورت خرید یک تبلت عادی، محکم‌ترین قاب محافظ موجود در بازار را برای آن انتخاب کنیم.

بهترین تبلت ها برای کودکان در سال 2016نکته بسیار مهم دیگر، آگاهی از سیستم عامل تبلت و میزان توانایی آن در محدودسازی قابلیت‌ها توسط والدین است. برخی دستگاه‌ها سیستم کنترل قدرتمندی دارند که به والدین اجازه می‌دهند اپلیکیشن‌ها، وب سایت‌ها و سرویس‌های مجاز برای استفاده شدن در این دستگاه را تعیین کنند، از همین رو دیگر نگرانی ثانیه به ثانیه از اعمال کودکان در تبلت از بین خواهد رفت. در نظر داشته باشید دنیای دیجیتال مملو از محتواهای گوناگون است، محتواهایی که تشخیص خوب و یا بد بودن آن‌ها برای یک کودک یا حتی فرد نوجوان به هیچ عنوان امکان‌پذیر نیست. آیا به خاطر ضعف خود در فیلتر کردن محتوای بد، باید کودکان را از پیشرفت و ترقی بازداشت!؟

بهترین تبلت ها برای کودکان در سال 2016با در نظر گرفتن مهمترین اولویت خرید یک دستگاه دیجیتال برای کودکان، یعنی کمک به روال آموزش آن‌ها، باید از پشتیبانی تمامی اپلیکیشن‌ها و حتی بازی‌های مورد نیاز توسط دستگاه جدید مطمئن شوید، چرا که اگر بعد از خرید تبلت، باز هم مجبور به گهگاه استفاده از گوشی هوشمند یا تبلت شما باشند، هیچ کدام از اهداف آموزشی مد نظرتان اجرایی نشده و همچنان کندوکاش در دستگاه شخصی شما ادامه خواهد داشت. با در نظر گرفتن این فاکتورهای کلی، به معرفی بهترین تبلت ها برای کودکان در سال 2016 خواهیم پرداخت.

تبلت Amazon Fire Kids Edition

بهترین تبلت ها برای کودکان در سال 2016تبلت Amazon Fire نسخه کودکان به مشخصه‌های سخت افزاری یکسانی همچون نسخه اصلی مجهز شده است، اما در بخش ظاهری تفاوت عمده‌ای با آن دارد. نسخه کودکان Amazon Fire به عنوان یکی از بهترین تبلت ها برای کودکان در سال 2016 ، با قاب مخصوصی برای کودکان پوشیده شده که علاوه بر محافظت همه جانبه از سخت افزار داخلی، بر جذابیت ظاهری آن نیز برای کودکان می‌افزاید. علاوه بر آن، نسخه کودکان دارای دو سال گارانتی ویژه بوده و حتی شکستن کامل دستگاه توسط کودک را نیز شامل می‌شود، اگر چه این مورد عمدی بوده و عموما به عنوان اولین مورد از لیست گارانتی حذف می‌شود.

رزولوشن صفحه نمایش 7 اینچی این تبلت دارای رزولوشن 1024 در 600 پیکسل است که برای یک کودک مناسب به نظر می‌رسد. از دیگر مشخصه‌های سخت افزاری این دستگاه می‌توان به پردازنده چهار هسته‌ای 1.3 گیگاهرتزی اشاره کرد که اعمال نرم افزاری سیستم عامل فایر 5 (Fire OS 5) تبلت را پردازش می‌کند. گفتنی است این سیستم عامل موبایل، بر پایه اندروید بوده و توسط خود آمازون تولید شده است و قابلیت‌های کنترلی خوبی به والدین می‌دهد.

در فروشگاه اپلیکیشن آمازون، اپلیکیشن‌های بسیار مناسبی برای نسخه کودک Amazon Fire یافت می‌شوند که بر اساس علاقه‌کودکان و نیازهای آن‌ها در هر سنی، تهیه شده‌اند. همچنین به همراه خرید این تبلت، امکان 12 ماه استفاده نامحدود از برخی سرویس‌های آمازون را پیدا خواهید کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به کتاب‌ها، فیلم‌ها، برنامه‌های تلویزیونی، اپلیکیشن‌های آموزشی و بازی‌های کودک محور اشاره کرد. نسخه 16 گیگابایتی Amazon Fire نسخه کودکان، به عنوان یکی از بهترین تبلت ها برای کودکان در سال 2016 ، تنها 100 دلار قیمت دارد.

تبلت LeapFrog Epic

بهترین تبلت ها برای کودکان در سال 2016نام LeapFrog را کاربران در سراسر دنیا به عنوان یک تولیدکننده اسباب بازی‌های تکنولوژیک آموزشی می‌شناسند. تبلت اندرویدی Epic به عنوان جدیدترین تبلت مخصوص کودکان این شرکت، اخیرا معرفی شده است. Epic، کودکان بین سن 3 تا 9 سال را هدف قرار داده و با صفحه نمایش 7 اینچی، حافظه داخلی 16 گیگابایتی و پشتیبانی از کارت حافظه و 1 گیگابایت رم توان سخت افزاری خوبی را به آنان ارائه می‌کند. گفتنی است یک سپر چاق و چله اطراف این تبلت را پوشانده و از آن در برابر ضربه محافظت می‌کند.

صفحه هوم با قابلیت سفارشی‌سازی، مسیریابی در تبلت را برای کودکان از همیشه آسان‌تر کرده است. از دیگر قابلیت‌های Epic به عنوان یکی از بهترین تبلت ها برای کودکان در سال 2016 ، نصب پیشفرض مرورگر جستجو Leap بر روی دستگاه است که دسترسی امن و مطمئن به دنیای وب را فراهم می‌کند. علاوه بر دسترسی به محتوای آموزشی LeapFrog، تبلت Epic قادر است تا به برخی از اپلیکیشن‌های مخصوص کودکان موجود در فروشگاه اپلیکیشن آمازون نیز دسترسی داشته باشد. قیمت تبلت Epic نیز تنها 100 دلار است.

تبلت Kurio Smart

بهترین تبلت ها برای کودکان در سال 2016در لیست بهترین تبلت ها برای کودکان در سال 2016 ، Kurio Smart متفاوت‌تر از بقیه ظاهر شده است. این تبلت که هدف اصلی آن تشویق کودکان به انجام تکالیف با سرگرم کردن آن‌هاست، دارای یک صفحه نمایش 8.9 اینچی بوده و به سیستم عامل 8.1 مایکروسافت (با قابلیت آپگرید به ویندوز 10) مجهز شده است. از دیگر قابلیت‌های نرم افزاری این تبلت، نصب پیشفرض مجموعه مایکروسافت آفیس (Microsoft office) است. گفتنی است از جمله مهمترین قابلیت‌های سخت افزاری این تبلت همراه داشتن یک کیبورد جداشدنی است.

در کنار خشنود شدن والدین با دیدن علاقه‌مندی بیشتر فرزندشان به انجام تکالیف، خود کودکان نیز شیفته اپلیکیشن‌ها و بازی‌های فراهم شده برای Kurio Smart می‌شوند. برای دریافت اپلیکیشن‌های این تبلت 32 گیگابایتی و 196 دلاری، باید به فروشگاه ویندوز مراجعه کنید.

Fisher-Price Learning Tablet

بهترین تبلت ها برای کودکان در سال 2016کمپانی Mattel به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان اسباب بازی برای کودکان، بعد از تصاحب چند کمپانی فعال در حوزه‌های تکنولوژیک چند تبلت مناسب برای کودکان به بازار جهانی معرفی کرد. از جمله آن‌ها می‌توان به Hot Wheels، Barbie و Fisher-Price اشاره کرد که برای اهداف آموزشی، در زمره بهترین تبلت ها برای کودکان در سال 2016 قرار می‌گیرند. انتخاب مورد سوم از این لیست به این دلیل است که به همراه آن، اپلیکیشن‌ها، بازی‌ها و ویدیوهای مناسبی برای کودکان بین 3 تا 6 سال ارائه می‌شوند.

این تبلت برای افزایش دوام در مقابل ضربات دائمی کودکان دارای بدنه مستحکمی بوده و از سیستم عامل اندروید قدرت گرفته است و با دارا بودن ظرفیت داخلی 16 گیگابایت و امکان افزایش آن با کارت حافظه جانبی، قادر است تا اپلیکیشن و بازی‌های اندرویدی زیادی را در خود پذیرا باشد. در کنار سیستم تخصصی بازی-آموزشی موجود در تبلت، قادر هستید تا از اپلیکیشن‌های موجود در فروشگاه گوگل پلی نیز موارد مناسب با نیاز هر کودک را دانلود و نصب نمایید. قیمت Fisher-Price برابر 100 دلار است.

تبلت Apple iPad Mini 4

بهترین تبلت ها برای کودکان در سال 2016در لیست بهترین تبلت ها برای کودکان در سال 2016 یک محصول از اپل نیز دیده می‌شود. اگر به قیمت دستگاه اهمیت نمی‌دهید، آیپد مینی 4 ساخت شرکت اپل نه تنها برای بزرگسالان، بلکه برای کودکان نیز می‌تواند انتخاب مناسبی باشد و با توجه به نیازهای آن‌ها مورد استفاده قرار گیرد. iPad Mini 4 مجهز به یک صفحه نمایش 7.9 اینچی با رزولوشن فوق‌العاده 2048 در 1536 بوده و به لطف بهره بردن از چیپست A8 اپل و سیستم عامل آی‌اواس نسخه 10، از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری همه چیز تمام به نظر می‌رسد.

دامنه وسیعی از اپلیکیشن‌ها که مطمئنا بسیاری از آن‌ها مختص کودکان در نظر گرفته شده‌، در فروشگاه اپلیکیشن اپل یافت می‌شوند. نسخه 16 گیگابایتی این تبلت با داشتن قیمت 400 دلار، با وجود گران بودن ویژگی کنترلی خاصی را نیز به والدین ارائه نمی‌کند، از همین رو در صورت تهیه کردن آیپد مینی 4 برای یک کودک، باید شخصا وارد میدان شده و به صورت دستی و مرتب محتوای استفاده شده را بررسی کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. با سلام . این تبلت ها که توی بازار ایران نیست .تبلتهای موجود در بازار را معرفی میکردید همراه با قیمت ریالی ان.

  2. جا داره یادی کنیم از بچگی های خودمون که یه آتاری داشتن آرزومون بود :/