تیر چراغ هوشمند Totem

تیر چراغ هوشمند Totem ؛ محصولی کارآمد برای شهرهای مدرن

این روزها و با پیشرفته‌تر شدن شهرها، نیاز بشر به انرژی تجدیدپذیر و همینطور منبعی مناسب و سریع برای شارژ دستگاه‌های مختلف همچون خودروها، بیش از پیش احساس می‌شود. حال استارتاپی نیویورکی با نام توتم (Totem)، تیر چراغی با همین نام را توسعه داده که می‌تواند تمامی موارد ذکرشده را به صورت یکجا در اختیار مردم قرار دهد. به‌علاوه، تیر چراغ هوشمند Totem ظاهری بسیار زیباتر از تیرهایی که امروزه در خیابان‌ها می‌بینیم، دارد.

تیر چراغ هوشمند Totem با توجه به نیاز کاربران، توانایی ترکیب پنل‌های خورشیدی با منابع ذخیره‌سازی انرژی، سیستم شارژ خودروهای الکتریکی با روشنایی هوشمند و شبکه وای فای با ماژول‌های 4G را دارد. درواقع Totem برای استفاده در خیابان‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و حتی فروشگاه‌ها ساخته شده و طراحی هوشمندانه آن، توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است.

تیر چراغ هوشمند Totem

اگر به تصاویر ضمیمه‌شده دقت کنید، مجموعه‌ای دایره‌ای شکل از گلبرگ‌ها در بخش بالایی توتم قرار گرفته که محلی اصلی قرارگیری پنل خورشیدی 5 کیلوواتی است. اینکه انرژی مورد نیاز Totem از چه راهی تامین می‌شود، به تنظیمات و فرآینده توسعه آن مربوط است اما در حالت کلی، Totem می‌تواند مازاد نیروی برق تولیدشده را وارد شبکه اصلی کرده و یا در صورت نیاز از آن استقاده کند. درواقع این سیستم با هدف پخش بهینه و مناسب نیروی برق در شهرها طراحی شده است.

نیروی مازاد انرژی نیز در باتری‌های تعبیه‌شده در ستون اصلی ذخیره خواهد شد. به‌علاوه ظرفیت 50 کیلوواتی این باتری‌ها می‌تواند عملکرد صحیح Totem در صورت قطع شبکه را تضمین کند. همچنین ماژول‌های 4G و وای فای نیز در ستون اصلی قرار گرفته‌اند. هرچند سرویس‌های این شبکه در اختیار شرکت‌های شخص ثالث قرار خواهد گرفت و هنوز اطلاعاتی از نحوه ارائه آن منتشر نشده است.

به‌گفته سازندگان، نسخه اول از تیر چراغ هوشمند Totem ، توانایی شارژ دو خودروی الکتریکی به صورت همزمان را دارد. چراغ‌های LED نیز با مجهز بودن به سنسورهایی برای تشخیص تاریکی، در بخش پایینی پنل‌ خورشیدی قرار گرفته و در صورت نیاز می‌توانند نور کافی را در اختیار کاربران قرار دهند. در نهایت، نسل اول از تیر چراغ هوشمند Totem قرار است اواسط سال 2017 وارد بازار شود.

تصاویر تیر چراغ هوشمند Totem

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*