قابلیت های مخفی آیفون که فقط حرفه‌ای‌ها از آن باخبر هستند

قابلیت‌های مخفی آیفون که فقط حرفه‌ای‌ها از آن باخبر هستند

آیفون قابلیت های مخفی زیادی دارد که ممکن است همه از آنها باخبر نباشند. با گجت نیوز همراه باشید و 3 مورد از قابلیت های مخفی آیفون را بیاموزید. یاد گرفتن این قابلیت ها شاید قدم اول برای ورود شما به دنیای حرفه‌ای آیفون باشد.

1- قابلیت های مخفی آیفون – سریع‌تر تایپ کنید

آیا تا به حال از قابلیت مختصرنویسی آیفون استفاده کرده‌اید؟ شما می‌توانید به راحتی منظورتان را به آیفون بفهمانید. فرض کنید می‌خواهید وب‌سایت گجت نیوز را به دوستانتان معرفی کنید و از طرفی هم فرصت کافی برای نوشتن یک آدرس طولانی ندارید. می‌توانید با نوشتن سه حرف GNI، به آیفون بفهمانید منظورتان gadgetnews.net است. با این کار، آیفون عبارت کامل را تایپ خواهد کرد.

برای فعال کردن این قابلیت، ابتدا به مسیر زیر بروید:

Setting > General > Keyboard > Text Replacement

سپس نشان + را لمس کرده و در ادامه، عبارت کامل و حروف میانبر را وارد کنید.

2- قابلیت های مخفی آیفون – کنترل گوشی با حرکت سر

آیا می‌دانستید می‌توانید با حرکت سر خود، گوشی آیفون را کنترل کنید؟ برای فعال کردن اسن قابلیت، ابتدا به مسیر زیر بروید:

Setting > General > Accessibility > Switch Control

سپس آن را فعال کنید. پس از این کار، گزینه Switching را لمس کرده و Add New Switch را بزنید و Camera را انتخاب کنید. با این کار نواری آبی رنگ دور صفحه نمایش ظاهر خواهد شد و نشان‌دهنده شناسایی حرکات سر شما توسط دوربین است. در این حالت، می‌توانید آیفون را به راحتی و با حرکت سر خود کنترل کنید.

3- قابلیت های مخفی آیفون – حذف اپلیکیشن های اپل

اپل حدود 30 اپلیکیشن روی گوشی شما نصب کرده است. اپلیکیشن‌هایی نظیر سافاری و iBook که نمی‌توانید آنها را حذف کنید. اما اگر مایل به استفاده از این نرم افزارها نیستید، برای مخفی کردن برخی از آنها مسیر زیر را دنبال کنید:

Setting > General > Restrictions

سپس گزینه Restrictions را فعال کنید. در این قسمت از شما گذرواژه می‌خواهد. آن را وارد کرده و با برداشتن تیک اپلیکیشن های غیرضروری، آنها را مخفی کنید.

برای درک بهتر این قابلیت های مخفی آیفون ، تماشای ویدیوی زیر خالی از لطف نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سلام و خسته نباشید
    من وقتی این گزینه کنترل گوشی با سر رو روشن کردم یه کادری آبی همش گوشیمو اسکن میکنه خیلی باعث اذیتم میشه، امکانش هست که اون کادر دیگه موقع روشن بودن اون گزینه نباشه ؟؟ یعنی غیر فعال بشه