باج افزار Locky

سایه باج افزار Locky بر امنیت شبکه های اجتماعی فیسبوک و لینکدین

حتما شما هم در مورد امنیت پایین دستگاه‌های الکترونیکی و راه‌های مختلف هکرها برای نفوذ به سیستم‌های مختلف اطلاعاتی دارید. درواقع روش‌های زیادی برای سرقت اطلاعات کاربران وجود دارد و لزوما افراد از طریق مرورگر یا شکاف امنیتی سیستم عامل‌ها، هدف هکرها قرار نمی‌گیرند. اما از باج افزار (Ransomware) چه می‌دانید؟ اخیرا محققین مرکز امنیتی Check Point موفق به کشف باج افزار Locky شده‌اند که می‌تواند از بسیاری از روش‌های قدیمی که تاکنون با آنها آشنا شده‌اید، آزاردهنده‌تر باشد.

شکاف امنیتی موجود در شبکه های اجتماعی مختلف همچون لینکدین (Linkdin)، فیسبوک (Facebook) و دیگر شبکه‌های معروف، این اجازه را به باج افزار Locky می‌دهد تا با ارسال یک فایل عکس آلوده، سیستم کاربران را هنگام باز کردن آن مورد حمله قرار دهد. کافی‌ست فایل مورد نظر را باز کنید تا سیستم شما رمزگذاری شود. در این‌صورت، راهی جز پرداخت باج نخواهید داشت!

اگرچه کدهای باج افزار Locky پیچیده نیست اما این روش می‌تواند بسیاری از کاربران غیر حرفه‌ای را به دام هکرها بیندازد. بسیاری از اپلیکیشن ها نسبت به امنیت بالای شبکه های اجتماعی مشهور، اطمینان داشته و کاربران نیز تصور نمی‌کنند که با دانلود فایل از طریق آنها، مورد حمله هکرها قرار بگیرند.

اگرچه مدیران مرکز Check Point وجود باج افزار Locky را ماه سپتامبر (اواخر تابستان) به فیسبوک و لینکدین اعلام کرده‌اند، اما هنوز شدن این شکاف امنیتی برطرف نشده است. شاید بهتر باشد به‌منظور جلوگیری از آلوده شدن سیستم، کاربران هیچ فایلی را بدون اطلاع از ماهیت آن دانلود نکنند.

آشنایی با عملکرد باج افزار Locky

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*