چیپست کوالکام اسنپدراگون 830 طی نیمه دوم سال 2017 عرضه خواهد شد

چیپست کوالکام اسنپدراگون 830 طی نیمه دوم سال 2017 از راه خواهد رسید

همان‌طور که احتمالا می‌دانید به تازگی شرکت‌های سامسونگ و کوالکام از چیپست اسنپدراگون 835 رونمایی کردند. جالب است بدانید که با وجود معرفی این تراشه قدرتمند، هنوز هم خبرهایی در مورد چیپست کوالکام اسنپدراگون 830 (Qualcomm Snapdragon 830) به گوش می‌رسد. 

هنوز اطلاعات کاملا دقیقی از چیپست اسنپدراگون 835 به بیرون درز نکرده است. هر چند کوالکام اعلام کرده در هفته‌های آینده اطلاعات بیشتری از این تراشه قدرتمند را منتشر خواهد کرد. اما موضوعی که در این میان در مورد این تراشه برجسته است مربوط به همکاری نزدیک شرکت‌های سامسونگ و کوالکام به منظور طراحی و تولید این محصول می‌شود. در حقیقت چیپست اسنپدراگون 835 کوالکام از معماری 10 نانومتری FinFET کمپانی کره‌ای استفاده می‌کند و از این نظر می‌توان گفت که طراحی این تراشه به سامسونگ واگذار شده است. اسنپدراگون 835 طی نیمه اول سال 2017 میلادی به منظور قرار گیری در دستگاه‌های هوشمند در دسترس کمپانی‌ها قرار خواهد گرفت.

بر اساس شایعات منتشر شده، گوشی موبایل سامسونگ گلکسی اس 8 اولین دستگاهی خواهد بود که از تراشه اسنپدراگون 835 استفاده می‌کند. البته این سری از خبرها فعلا توسط هیچ نهاد رسمی تایید نشده است.

اما در این میان خبرها و شایعاتی در مورد چیپست کوالکام اسنپدراگون 830 نیز منتشر شده است؛ منابع چینی خبر داده‌اند که این تراشه طی نیمه دوم سال 2017 رسما به منظور قرارگیری در دستگاه‌های هوشمند در دسترس شرکت‌ها قرار خواهد گرفت.

مشخصات چیپست کوالکام اسنپدراگون 830

بر اساس گزارشات انتشار یافته تا به امروز، چیپست کوالکام اسنپدراگون 830 تراشه‌ای شش یا هشت هسته‌ای خواهد بود که از هسته‌های Kryo 200 استفاده خواهد کرد. این چیپ پردازشی از همان معماری 10 نانومتری FinFET سامسونگ استفاده خواهد کرد. علاوه بر آن واحد گرافیکی قدرتمند آدرنو 519 نیز در این چیپست وجود خواهد داشت. این محصول به طور پیش‌فرض از LTE با استاندارد Cat.12 پشتیبانی خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*