راهنمای خرید ساعت هوشمند

راهنمای خرید ساعت هوشمند در آذر 95؛ بهترین‌های بازار را بشناسید

سال 2016، سالیست که قرار بود ما با جت پک‌ها و ماشین‌های پرنده ملاقات کنیم. در عوض، ما ساعت‌ هوشمند را داریم که در دسته بندی جدیدی قرار گرفته و حرکتی نو را آغاز کرده‌ است. هرچند که تنها برخی از آن‌ها مطرح هستند و البته که از معروف‌ترین آن‌ها باید به اپل واچ، ساعت هوشمند شرکت اپل اشاره کرد.

این ساعت هوشمند توسط قشر وسیعی از جامعه شناخته شده و تنها با آیفون سازگار است؛ اما همراه با اکوسیستم غنی اپلیکیشن‌ها، طراحی جذاب و نظارت دقیق تناسب اندام و پالس متر، بدون شک از آن باید به عنوان یکی از بهترین ساعت های هوشمند نام برد. خوشبختانه در این راه اپل واچ تنها نیست و سامسونگ با سری ساعت های هوشمند گیر خود به عنوان یک رقیب قدرتمند برای آن‌ها شناخته می‌شود.

اگر چه به نظر می‌رسد در انتهای سال 2016 میلادی، اندروید ویر در حال آماده سازی برای تغییراتی بزرگ است و آهسته و پیوسته قصد دارد به عنوان گزینه‌ای محبوب تبدیل شود. شایعات حاکی از آن است که گوگل در صدد آن است که پلتفرم Android Wear خود را احیا کند و در سال آینده ساعت‌های هوشمندی را با برند خود روانه بازار کند. با تمام این تفاسیر در حال حاضر بسیاری از سازندگان تصمیمی می‌گیرند ساعت های هوشمند تولیدی خود را همراه با پلتفرم اندروید ویر روانه بازار می‌کنند تا بدانیم هنوز هم این پلتفرم زنده است.

البته در اینجا ساعت‌های سنتی با ویژگی‌های هوشمند و سیستم عامل های مختلفی مانند ساعت Pebble و غیره را نیز داریم. ما دقت ویژه‌ای را بر روی تمامی گزینه‌ها داشته‌ایم و در اینجا لیستی از بهترین ساعت های هوشمند عرضه شده به بازار را برای شما تهیه کرده‌ایم. ساعت هوشمند مورد علاقه شما کدام است؟ در ادامه با ما همراه باشید.

  • Apple Watch

اول واچ سری 1 / سری 2

  • قیمت سری 1: از 270 دلار و قیمت سری دو: از 370 دلار

راهنمای خرید ساعت هوشمند

اپل واچ در حال حاضر موفق‌ترین و محبوب‌ترین ساعت هوشمند در سراسر جهان است. به خصوص سری جدید آن که در برابر آب مقاوم است، از یک نمایشگر شفاف‌تر بهره می‌برد و یک چی پی اس داخلی نیز در آن یافت می‌شود. این ساعت هوشمند همچنین به لطف استفاده از یک چیپ جدید، سریع‌تر است. اپل به شدت بر روی سرعت اجرای اپلیکیشن‌ها توسط این ساعت کار کرده است تا در سری دوم اپل واچ این سرعت بهبود ببخشد. در کنار این‌ها، نسل دوم ساعت اپل از یک دکمه اختصاصی برای جابه‌جا شدن میان اپلیکیشن‌های مختلف استفاده می‌کند.گفتنیست تفاوت قیمت سری نخست با سری دوم اپل واچ چیزی حدود 100 دلار خواهد بود. اپل طی مراسم رونمایی از نسل جدید گوشی های هوشمند خود (آیفون 7)، از اپل واچ 2 (Apple Watch 2) نیز رونمایی کرد.

تغییر بزرگی که طی یک سال و نیم بعد از عرضه نخستین سری اپل به نمایش می‌گذارد، به وضوح روشن است که این یک دیوایس ساده نیست و تنها کارایی یک ساعت را انجام نمی‌دهد. فناوری به سرعت در حال تغییر است و نگه داشتن آن کاری غیر ممکن خواهد بود. اپل نیز با بهبود این محصول خود توانسته ساعتی کاربردی تر را در اختیار کاربران قرار دهد. با تمرکز تجدیدنظر شده بر روی تناسب اندام و سلامت و عملکردی سریع‌تر، اپل واچ هنوز هم یک گجت ضروری به حساب نمی‌آید؛ اما آن یکی از با ارزش‌ترین ساعت های هوشمند بازار است.

تصاویر اپل واچ

  • Samsung Gear S Watch
سامسونگ گیر اس 3 کلاسیک و فرونتیر / گیر اس 2 و اس 2 کلاسیک
  • قیمت اس 3: از 350 دلار و اس 2: از 200 الی 250 دلار

راهنمای خرید ساعت هوشمند

دومین ساعت هوشمند برتر بازار، در حال حاضر اعضای خانواده سامسونگ گیر هستند. جدیدترین نسل ساعت‌های سامسونگ با نام Gear S3، دیوایس‌هایی کامل قدرتمندتر، بزرگ‌تر (حدود 46 میلی‌متر) و مردانه‌تر است؛ در حالی که مدل گیر اس 2 و اس 2 کلاسیک با قیمتی کمتر، اغلب گزینه‌ی خوبی برای کسانی بودند که علاقه‌مند به ساعت‌های کوچکتر (حدود 40 میلی‌متر) هستند.

این مهم است بدانید که ساعت های هوشمند سامسونگ ، بر خلاف تلفن‌های هوشمند آن از سیستم عامل ساخت این شرکت، یعنی تایزن استفاده می‌کنند. سومین نسل این ساعت‌ها نیز مطابق گیر اس 2 از سیستم عامل تایزن استفاده می‌کنند و نمایشگر آن‌ها همچنان گرد خواهد بود. این سیستم عامل کاملا روان است، اما از اپلیکیشن‌های خیلی با کیفیتی برخوردار نیست (هرچند ساعت نزد توسعه دهندگان از اهمیت کمتری نسبت به یک گوشی برخوردار است) فرونتیر، مدل گران قیمت‌تر این نسل56 بوده که بر روی آن ریزه‌کاری‌های طراحی بیشتری به چشم می‌خورد.

با این اوصاف هر دو مدل با دریافت استاندارد IP68، قابلیت مقاومت در برابر آب را در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند. جدا از آن یک پوشش به نام گوریلا گلس RS+ نیز بر روی صفحه نمایشگر آنهاست تا در عمق 1.5 متری آب، همچنان قابل استفاده باشند. از مزیت‌های ساعت های هوشمند سامسونگ می‌توان به استایل و ظاهر شیک، کیفیت ساخت بالا و طول عمر باتری (دو روز یا حتی بیشتر) مناسب اشاره کرد.

تصاویر سامسونگ گیر اس 3

  • Huawei Watch

هواوی واچ

  • قیمت: از 200 دلار

راهنمای خرید ساعت هوشمند

شرکت چینی هواوین نیز با رونمایی از یک ساعت هوشمند مجهز به اندروید ویر به نام Huawei Watch، پا به عرصه رقابت گذاشت تا همانند دنیای موبایلی، در حوزه ساعت هوشمند نیز پس از اپل و سامسونگ در جایگاه سوم قرار گیرد. هواوی واچ از طراحی فوق العاده، نمایشگری شفاف و عملکردی پاسخگو برخوردار است و کمتر کسیست که آن را نپسندد.

تنها یک مسئله بسیار مهم در خصوص این ساعت وجود دارد و آن هم قیمتش است! بر روی مدل پایه این ساعت هوشمند که از یک بدنه استیل همراه با یک بند چرم مشکی برخوردار است، برچسب قیمت 350 دلار خورده است. این قیمت در واقع 50 دلار بیشتر از نسل دوم مدل پایه ساعت هوشمند Moto 360 خواهد بود!

حال اگر مدل پایه را نمی‌پسندید و قصد خرید مدلی با ترکیبات قدرتمندانه‌تر هستید، قیمت نیز قدرتمندانه افزایش پیدا خواهد کرد! در واقع مدل تمام فلز مشکی با فولاد ضد زنگ این ساعت برای شما 499 دلار آب خواهد خورد؛ این درحالیست که مدل تمام رزگلد هواوی واچ نیز با قیمت 800 دلار به فروش می‌رسد.

این ساعت از یک نمایشگر گرد برخوردار است و با نگاه به آن، به یاد ساعت‌های کلاسیک و معمولی می‌افتید. از دیگر مشخصات آن باید به بند چرمی با کیفیت، قابلیت جداسازی ساعت از بدنه، قابلیت تعویض بند با طرح‌های متنوع و استاندارد IP67 برای مقاومت در برابر نفوذ آب اشاره کرد.

تصاویر هواوی واچ

  • Motorola Moto 360

موتورولا موتو 360

  • قیمت: از 300 دلار

راهنمای خرید ساعت هوشمند

بیش از یک سال است که از دومین نسل ساعت هوشمند موتو 360 می‌گذرد؛ اما آن همچنان به عنوان یک ساعت قدرتمند شناخته می‌شود و از نظر ظاهری نیز می‌تواند دلربای خوبی برای کاربران به حساب آید. این ساعت هوشمند زیبا و جذاب در دو سایز مختلف روانه بازار شده است. یکی از اینها 46 میلی‌متری مخصوص مردان، مدل دیگر 42 میلی‌متری مردانه و یک مدل با بند کوچکتر مخصوص بانوان خواهد بود.

بدون شک موتورولا موتو 360 را باید یکی از زیباترین ساعت های هوشمند حال حاضر بازار دانست که حتی از بسیاری از ساعت‌های جدیدتر نیز برتر به نظر می‌رسد. شما همچنین می‌توانید با استفاده از موتو میکر (Moto Maker) به زیبایی آن نیز بیفزایید. این امر به لطف قابلیت جدید «جداسازی سریع بند» در این نسل از ساعت‌های موتورولا فراهم آمده است که به کاربران اجازه می‌دهد، بدون هرگونه دردسر خاصی بند ساعت خود را از خود ساعت جدا کنند.

شما می‌توانید از بین دو مدل بند چرم و یا فلزی، همراه با بدنه‌ای ساخته شده از فلز مستحکم را خریداری کنید. موتو 360 یک ساعت هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروید ویر است، بنابراین شما به یکی از غنی‌ترین اکوسیستم‌های سیستم عامل ساعت‌های هوشمند حال حاضر جهان، دسترسی کاملی خواهید داشت.

تصاویر موتورولا موتو 360

  • Pebble 2

پبل 2 / 2 اس ای

  • قیمت پبل 2: از 130 دلار و 2 اس ای از 100 دلار

راهنمای خرید ساعت هوشمند

ساعت های هوشمند پبل همیشه از نظر بیرونی زیبا هستند. این شرکت تلاش می‌کند تا ساعت‌های فلزی بسازد، اما هیچگاه آن‌ها به جز ظاهر اسپورت، از مشخصات به خصوصی بهره نمی‌برند تا عملا خبری از عرضه یک ساعت فلزی از سوی این شرکت نباشد. با این اوصاف در مقابل قیمت مناسب، می‌توان گفت که این ساعت‌ها مناسب به نظر می‌رسند. و بله، عمر باتری آن‌ها نیست کاملا بالاست. در حالی که اپل واچ و سامسونگ گیر تنها دو الی سه روز دور از شارژر دوام میاورند، یک ساعت هوشمند ساخت پبل می‌تواند تا یک هفته را بی شارژر سر کند.

پبل 2 و پبل 2 اس ای (نسخه مشابه ولی بدون نمایشگر ضربان قلب پبل 2)، با قیمت 130 دلار و 100 دلار گزینه‌های بسیار خوبی برای خرید هستند. این درست است که جنس بدنه آن‌ها پلاستیکی بوده و ارزان قیمت به نظر می‌رسد، اما پبل از نظر رابط کاربری، به لطف سه دکمه فیزیکی بر روی آن عملکرد سریع و بی دردسری را به نمایش می‌گذارد. علاوه بر این ما باید پبل را یک گزینه فوق‌العاده برای ورزشکاران و علاقه‌مندان به ردیاب‌های سلامتی نیز بدانیم. این ساعت بر روی هر دو مدل دیوایس های اندرویدی و آی او اسی نصب می‌شود و اپلیکیشن‌های جذابی نیز در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

تصاویر پبل 2

  • Fitbit Blaze

فیت بیت بلیز

  • قیمت: 200 دلار

راهنمای خرید ساعت هوشمند

کمپانی فیت بیت، با عرضه ساعت هوشمند Fitbit Blaze، گام محکم و البته سختی را از دنیای ردیاب‌های سلامت به سمت بازار ساعت‌های هوشمند برداشته است.

این ساعت هوشمند همراه با نمایشگر رنگی لمسی، ردیابی ضربان قلب به صورت مستقیم بر روی نمایشگر ساعت در حین ورزش و همچنین یک جی پی اس داخلی، به یک ساعت بسیار کاربردی و جذاب تبدیل شده است. فیت بیت بلیز نه تنها همانند یک ردیاب سلامت حرفه‌ای عمل می‌کند، بلکه می‌توانید با نصب آن بر روی موبایل هوشمندتان، به واسطه آن تماس‌های دریافتی را پاسخ دهید، پیام‌های متنی را دیده و همچنین رویدادهای تقویمتان را بررسی کنید. آیا همین امکانات برای یک ساعت هوشمند کافیست؟ البته اگر باتری مناسب نباشد خیر! بر همین اساس فیت بیت از یک باتری قدرتمند بر روی این ساعت هوشمند استفاده کرده که می‌تواند با هر بار شارژ، حدود 5 روز دوام بیاورد؛ بنابراین شما خیلی راحت می‌توانید حتی در هنگام خواب نیز این ساعت را در دست داشته باشید، تا کیفیت خواب شما مورد بررسی قرار گیرد.

  • Skagen Hagen

اسکاگن هاگن

  • قیمت: 200 دلار

راهنمای خرید ساعت هوشمند

اسکاگن، یک شرکت دانمارکی است که اغلب برای ساخت ساعت‌های زیبا، ظریف، خوش ساخت و مقرون به صرفه خود شناخته می‌شود و به تازگی از یک ساعت هوشمند به نام اسکاگن هاگن نیز رونمایی کرده است. یک ساعت کلاسیک 200 دلاری که می‌تواند گام‌های شما را در طول یک هفته و تنها با یک بار شارژ بشمارد که با این قیمت می‌تواند گزینه‌ای ایده آل باشد.

ساعت هوشمند اسکاگن هاگن را در واقع بیشتر می‌توان یک ساعت کلاسیک نامید. ضخامت این ساعت نسبت به ساعت های کلاسیک حدود 10 میلی‌متر بیشتر است، اما بر روی دستان شما فوق‌العاده زیبا به نظر خواهد رسید. این یک ساعت 42 میلی‌متری بوده که در نسخه‌های مختلفی با فیس مشکی و روشن همچنین بندهایی جداشندی عرضه می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. سلام من یه ساعت هوشمند با این مشخصات میخوام قابلیت نصب سیمکارت . قابلیت پخش موزیک . پشتیبانی از android wear 2 . ژیرسکوپ . GPS . باتری قوی . بولوتوث . ضربان قلب . قیمت از 400تا900 . ترجیها زد آب

  2. مرسی از مقاله ی کاملتون. فقط کاش قیمت هاش رو به پول خودمون میزندید.. من قیمت ها رو از چندتا سایت داخلی چک کردم، مقداد آی تی قیمتاش از همه بهتر بود اما خب اگه این مقاله یه قیمت داخلی هم میزد خوب میشد.

    • قیمت اینا توی اینترنت اشتباه هست تو بازار حتی تو نمایندگی از این گرون تر هست

      • این قیمتا بر اساس مبلغیه که کمپانی عرضه کننده روی تولیدش گذاشته و توی اکثر کشورها هم تفاوت فاحشی نداره ولی توی ایران به دلیل وجود تحریم ها و گذشتن کالا از مرز و پرداخت انواع مالیات و گمرک و این دست اون دست شدن بین دلالای گرامی تا حتی 3 برابر قیمت اصلی رو برای خریدش باید پرداخت کنیم متاسفانه هرکی هر قیمتی هم که دوست داره میپرونه حتی تو خود ایران شهرای مختلف قیمت تفادت زیادی ممکنه داشته باشه بعله :/ 😐