اچ تی سی از رکود خارج می‌شود

سال آینده فروش اچ تی سی از رکود خارج می‌شود؛ پایان کابوس تایوانی!

گروهی از تحلیلگران بر این باورند که سال آینده شرکت اچ تی سی می‌تواند از رکود خارج شده و به ضرر و زیان‌های سال‌های گذشته خود پایان دهد. حال باید منتظر ماند و عملکرد این کمپانی همراه با گوشی های پرچمدارش را در سال آینده میلادی نظاره کرد.

اوایل روز گذشته، گزارشی منتشر شد که بر اساس آن به عقیده چندین تحلیلگر حوزه موبایل، گوشی هوشمند اچ تی سی بولت نیز نمی‌تواند میزان سهم خواهی این شرکت تایوانی را در این بازار از رکود درآورد. در حالی که این موبایل همراه با شبکه‌ی LTE Plus شرکت مخابراتی اسپرینت، علاقه‌مندان تکنولوژی از وجود یک چیپست اسنپدراگون 810 در زیر قاب این گوشی و مشکلات افزایش بی‌رویه دمای آن که سال گذشته حسابی سر و صدا به پا کرد نگران هستند.

سوالی که اینجا از شرکت اچ تی سی می‌توان کرد آن است که چرا در یک گوشی رده بالا و پرچمدار، یک چیپست ترد شده مربوط به سال 2015 استفاده شده است. قطعا پاسخ این سوال، کنترل قیمت آن خواهد بود؛ اما این می‌تواند کاملا نتیجه معکوسی را برای این شرکت تایوانی رقم بزند!

به نقل از منابع فعال در صنعت موبایل، نابسامانی حال حاضر اچ تی سی می‌تواند تا سال 2017 ادامه داشته باشد. امروز گزارش تازه‌ای از منابع گمنام قابل اعتمادی به دست ما رسیده که ادعا می‌کند سال آینده نیز فروش گوشی های پرچمدار برند اچ تی سی حرکت کندی را دنبال خواهند کرد. این برند همچنان در بین خریداران با کاهش محبوبیت روبه رو بوده خواهد بود و این در حالیست که آن‌ها با در  ساخت گوشی های موفق گوگل پیکسل، به صاحب اندروید کمک شایانی کرده‌اند.

فروش 400 هزار هدست واقعیت مجازی اچ تی سی وایو در سال 2016 میلادی

این منابع ذکر می‌کنند که اچ تی سی امسال چیزی حدود 400 هزار هدست واقعیت مجازی HTC Vive به فروش رسانده است. این آمار 50 درصد بیش از سال گذشته است و تنها در مقطع کمی این فروش محدود بوده است. به عقیده این افراد، هدست اچ تی سی وایو با وجود تعیین تخفیف 100 دلاری برای تعطیلات سال نو میلادی، همچنان از وجود یک اپلیکیشن قدرتمند رنج می‌برد و همچنین هنوز هم تنها کامپیوترهای گران قیمت با این دیوایس مطابقت دارند.

اچ تی سی از رکود خارج می‌شود

رابرت داونی جونیور و حضور در تبلیغات اچ تی سی

در حال حاضر، پرچمدار فعلی این شرکت گوشی اچ تی سی 10، از هر جهت بهترین گوشی موبایلی است که تایوانی‌ها تا به حال ساخته‌اند. با این وجود اچ تی سی حتی با این گوشی بالارده و قدرتمند نیز در بازاریابی برای تلفن خود مشکل دارد. اگر به خاطر داشته باشید، اچ تی سی سال 2013 میلادی با صرف هزینه 12 میلیون دلاری، از استعدادهای نظیر رابرت داونی جونیور (Robert Downey Jr)، بازیگر مشهور اروپایی نیز استفاده کرد. یک تبلیغ تلویزیونی با حضور این ستاره  برای شرکت اچ تی سی ساخته شد، اما طولی نکشید که آنها به خاطر عدم تاثیر این تبلیغات پر هزینه، گری اولدمن (Gary Oldman) را جایگزین داونی کردند تا برای تبلیغات گوشی اچ تی سی وان ام 8 از آن بهره‌مند شوند. متاسفانه این تبلیغات نیز نتوانست برای اچ تی سی بار اقتصادی به همراه داشته باشد.

در حال حاضر گوشی های پرچمدار شرکت اچ تی سی از نظر دوربین و باتری کاملا بهبود یافته تر از گذشته هستند و به نظر می‌رسد این کمپانی دیگر مشکلی بابت قدرت گوشی های خود نداشته باشد. حالا تایوانی‌ها اگر می‌خواهند به رقابت جدی با شرکت‌های اندروید سازی نظیر سامسونگ، ال جی، لنوو و هواوی بپردازند، نیازمند آن هستند که سخت‌تر از هر زمان دیگری بر روی بازاریابی خود کار کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سلام

    مشکل عمده گوشی های اچ تی سی هنوز برطرف نشده و اون هم چیزی نیست جز فاجعه سوختن هارد یا همون حافظه داخلی گوشی

    اکترشون این مشکل رو پیدا میکنن

    باید مموری داخلی با کیفیت استفاده کنه . خود من ام 7 داشتم هاردش سوخت