سل پیشرفته هدست گیر وی آر سامسونگ

نسل پیشرفته هدست گیر وی آر سامسونگ همراه با ردیاب‌های حرکتی در دست تولید است

یک پتنت که در ماه مه توسط شرکت سامسونگ به ثبت رسیده اما به تازگی رسانه‌ای شده است، نشان‌دهنده فعالیت این کمپانی بر روی نسل جدیدی از هدست گیر وی آر (Samsung Gear VR)، هدست واقعیت مجازی غول کره‌ای دنیای فناوری همراه با قابلیت‌های پیشرفته ردیابی است. اسناد انتشار یافته نشان می‌دهند که نه تنها نسل آینده این هدست قادر به ردیابی حرکت بدن است، بلکه حرکت چشم‌ها و حالات مختلف صورت نیز توسط آن قابل شناسایی خواهند بود.

محدودیت بارزی که در نسل کنونی هدست گیر وی آر سامسونگ وجود دارد، در واقع برخلاف دیگر هدست‌های غیر موبایلی، در این دستگاه هیچ ردیابی قرار ندارد؛ بنابراین، جای تعجب نیست که سامسونگ به دنبال تغییر شرایط و استفاده از راه‌کارهایی برای رفع این مشکل است. درخواست ثبت اختراع تازه منتشر شده این شرکت با عنوان «پردازنده تصویری برای نمایشگر دستگاه‌های قابل نصب بر روی سر» نشان می‌دهد سامسونگ به دنبال ترمیم این قضیه و حتی اضافه کردن قابلیت‌هایی بیشتر به نسل آینده هدست گیر وی آر (Samsung Gear VR) خود است.

در واقع این پتنت یا ثبت اختراع، به طور مستقیم در خصوص اضافه شدن ردیاب حرکتی به Gear VR صحبت نمی‌کند، بلکه اطلاعاتی را در خصوص اضافه شدن سنسورهای مختلف به این دستگاه نشان می‌دهد. چنین مدلی می‌تواند کمک کند تا تعامل اجتماعی در واقعیت مجازی، بیش از پیش شخصی‌تر شود. به هر حال این پتنت هرچه که هست، نویدبخش عرضه یک هدست واقعیت مجازی پیشرفته از سوی سامسونگ در آینده‌ای نزدیک است.

سل پیشرفته هدست گیر وی آر سامسونگ

در ابتدا ما می‌بینیم که سامسونگ احتمالا می‌خواهد هر دو ردیاب حرکتی و چهره را با استفاده از یک دیوایس دوربین خارجی مهیا کند. با استفاده از چراغ‌های ال ای دی تعبیه شده بر روی هدست گیر وی آر، موقعیت فیزیکی نیز می‌تواند شناسایی شود. این دوربین همچنین می‌تواند ویژگی‌های مختلف چهره نظیر دهان را تشخیص دهد.

سپس پتنت به ثبت رسیده نشان می‌دهد که بر روی این هدست، سنسورهای اضافی تعبیه شده است. در داخل این هدست سنسور EGO و مادون قرمز نیز به کار رفته است که وظیفه ردیابی حرکت چشم و حالات صورت را بر عهده خواهد داشت.

سل پیشرفته هدست گیر وی آر سامسونگ

زمان عرضه نسل پیشرفته هدست گیر وی آر سامسونگ

همان‌طور که با هر درخواست حق اختراعی وجود دارد، این مهم است که اشاره کنیم در این جا هیچ صحبتی در خصوص زمان تجاری‌سازی هدست جدید سامسونگ به میان نیامده است و مشخص نیست چه زمانی نسل جدید هدست گیر وی آر سامسونگ همراه با قابلیت‌های جدید و ردیاب‌های تعبیه شده بر روی آن روانه بازار خواهد شد. علاوه بر این، هیچ یک از این قابلیت‌های به نمایش گذاشته شده، جدید و منحصر به هدست سامسونگ نیستند و ما در هدست‌های مختلفی با آن‌ها ملاقات کرده‌ایم. با این حال ثبت اختراع جدید غول کره‌ای دنیای فناوری نشان می‌دهد که سامسونگ قصد دارد در آینده‌ای نزدیک با اضافه کردن سنسورها و ردیاب‌ها، هدست واقعیت مجازی موبایلی خودش را در این حوزه به عنوان محبوب‌ترین دیوایس VR به بازار بشناساند.

اخیرا یک دیوایس ناشناخته دوربین به نام SM-R210 به مرکز تحقیق و توسعه شرکت سامسونگ در هند ارسال شده است. این دیوایس می‌تواند مربوط به هدست جدیدی باشد که در بالا صحبت آن بود. بنابراین ما حدس می‌زنیم این هدست را بتوانیم در سال آینده میلادی قابل عرضه در بازار ببینیم؛ هرچند که این تنها یک حدس و گمان است و مشخص نیست سامسونگ چه برنامه‌ای برای این حوزه از فعالیت خود را در دست اجرا دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*