موتورسیکلت الکتریکی

معرفی 7 مورد از بهترین و قدرتمندترین موتورسیکلت‌های الکتریکی

با شنیدن نام وسیله نقلیه برقی، شاید در نظر اول سرعت حرکتی لاکپشت‌گونه در نظر مجسم شود، وسیله‌ای که در عوض دوست‌دار محیط زیست بودن، سرعت بسیار پایینی دارد. این قانون مدت‌ها است در دنیای اتومبیل‌ها عوض شده و خودروهای برقی در حال پیشی‌گرفتن از سوپراسپورت‌های مصرف‌کننده سوخت‌های فسیلی هستند. به نظر می‌رسد این اتفاق رفته رفته در دنیای موتورسیکلت الکتریکی نیز در حال وقوع است، چرا که این وسایل با ظاهری همچون موتورسیکلت‌های عادی ظاهر شده و در برخی مواقع دست کمی از آن‌ها در سرعت و شتاب ندارند.

با بهترین محصولات بازار موتورسیکلت الکتریکی آشنا شوید

برای آن دسته از افراد دوست‌دار محیط زیست که نمی‌توانند از عطش خود برای سواری بر روی یک وسیله دو چرخ بکاهند، چندین موتورسیکلت الکتریکی توانمند و چالاک در سال‌های اخیر معرفی شده‌اند. خوشبختانه موتورسیکلت الکتریکی مورد نظر ما سرعت و شتاب را (آن چنان) فدای استفاده از انرژی الکتریکی به جای سوخت فسیلی نمی‌کند، از همین رو می‌تواند گزینه مناسبی برای گشت و گذارهای عادی روزانه در سطح شهر باشد.

Alta Redshift SM

موتورسیکلت الکتریکیکمپانی موتورسیکلت‌ساز آلتا (Alta Motorcycles) دو گزینه بسیار مناسب برای افرادی که به تازگی به بازار موتورسیکلت الکتریکی پای می‌گذارند ارائه می‌کند. ردشیفت اس‌ام (Redshift SM) که در تصویر بالا مشخص شده، دارای توان 40 اسب بخار بوده و گشتاور موتور آن 120 فوت پوند (162 نیوتن متر) در نظر گرفته شده است. بد نیست بدانید گشتاور (Torque) نیرویی است که در جسم باعث دوران می شود. این نیرو عمود بر فاصله محوری، از مرکز جسم به آن وارد شده و موجب چرخش می‌شود.

Redshift SM پانزده هزار و پانصد هزار دلار قیمت گذاری شده و قادر است تا به حداکثر سرعتی بالغ بر 80 مایل بر ساعت (130 کیلومتر بر ساعت) دست پیدا کند. شارژ کامل این موتورسیکلت الکتریکی حدود شش ساعت زمان خواهد برد. برای آن دسته از افرادی که به دنبال گشت و گذار در خارج از شهر هستند موتورسیکلت الکتریکی ردشیفت اس‌ام کمی نامناسب به نظر می‌رسد چرا که با یک شارژ کامل تنها حدود 50 مایل (80 کیلومتر) قادر به حرکت است. در هر صورت با توجه به ساختار، رنج سرعت و همچنین میزان دوام باتری، Alta Redshift SM گزینه‌ای فوق‌العاده مناسب برای گشت و گذارهای درون شهری به‌شمار می‌آید.

Alta Redshift MX

موتورسیکلت الکتریکیبرای آن دسته از افراد ماجراجویی که در بازار موتورسیکلت الکتریکی به دنبال محصولی پرتوان برای حرکت در مسیرهای صعب العبور می‌گردند، Alta مدل ردشیفت ام‌ایکس (Redshift MX) را پیشنهاد می‌کند. این مدل نیز همانند محصول پیشین دارای خروجی 40 اسب بخار و گشتاور 120 فوت پوند (162 نیوتن متر) است.

در کمال تعجب Redshift MX از مدل SM ارزان‌تر بوده و با قیمت پانزده هزار دلار (پانصد دلار ارزان‌تر) به فروش می‌رسد. مطمئنا حرکت در مسیرهای خارج از جاده و ناهموار با سرعتی بالا امکان پذیر نیست، از همین رو ردشیفت ام‌ایکس سرعت را فدای توان حرکتی بالای خود کرده تا حداکثر سرعت آن به 65 مایل بر ساعت (105 کیلومتر بر ساعت) برسد. این محصول پرتوان باز هم نسبت به مدل شهری کاهش به خود دیده و میزان شارژدهی آن توسط شرکت سازنده چیزی بین یک تا چهار ساعت عنوان شده که بسته به سرعت و محل عبور متغیر است.

هم مدل Redshift MX و هم مدل Redshift SM را می‌توان به صورت آنلاین با پرداخت صد دلار پیش خرید کرد. زمان تحویل SM اولایل ماه فوریه (دو ماه دیگر) و برای MX از هم‌اکنون تا فوریه بسته به زمان ثبت نام تعیین شده است. بد نیست بدانید مارتین ابرهارد (Martin Eberhard) و مارک تارپرینگ (Marc Tarpenning) به عنوان دو تن از موسسان اصلی تسلاموتورز (Tesla Motors) علاوه بر ایلان ماسک (Elon Musk)، بر روی شرکت ساخت موتورسیکلت آلتا سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

Victory Empulse TT

موتورسیکلت الکتریکیاگر به دنبال یک موتورسیکلت الکتریکی با توان بیشتر می‌گردید، شرکت موتورسیکلت‌سازی ویکتوری (Victory Motorcycles) پیشنهاد خوبی برای شما دارد. موتور مدل ام‌پالس تی‌تی (Empulse TT) این شرکت دارای 54 اسب بخار توان و بوده و گشتاور آن 61 فوت پوند (82 نیوتن متر) است.

Victory Motorcycles یک کمپانی فعال در زمینه ساخت موتورسیکلت آمریکایی است که در سال 1997 تاسیس شد. با توجه به بازار پررونق موتورسیکلت الکتریکی این شرکت دست به کار شده و چند محصول به بازار معرفی کرده که از جمله قوی‌ترین آن‌ها می‌توان به ام‌پالس تی‌تی اشاره کرد. این مدل قادر است تا به راحتی به بیشینه سرعت 110 مایل بر ساعت (175 کیلومتر بر ساعت) دست پیدا کند. این نرخ برای یک موتورسیکلت الکتریکی بی‌نظیر و فوق‌العاده است.

در مقایسه با محصولی همچون Redshift SM با قابلیت حرکت تنها برای 50 مایل (80 کیلومتر)، Empulse TT با حجم بزرگ خود قادر است تا 100 مایل (160 کیلومتر) بدون نیاز به شارژ مجدد حرکت کند، از همین رو حتی برای مسیرهای بین شهری نه چندان طولانی نیز می‌توان بر روی آن حساب کرد. خوشبختانه باتری بزرگ‌تر این محصول بیست هزار دلاری زمان زیادی برای شارژشدن نیاز نداشته و طی 4 ساعت به طور کامل شارژ می‎‌‌شود.

Zero SR

موتورسیکلت الکتریکیدر بازار موتورسیکلت الکتریکی شرکت موتورسیکلت‌سازی زیرو (Zero Motorcycles) گزینه‌های متفاوت‌تری را به مشتریان ارائه می‌کند. به عنوان نمونه شما قادرید تا زیرو اس‌آر (Zero SR) را بر اساس نیازهای خود سفارشی‌سازی کنید. این محصول همانطور که از ظهر آن پیداست فوق‌العاده قدرتمند بوده و موتور آن دارای 70 اسب بخار توان و گشتاور 116 فوت پوند (157 نیوتن متر) است.

Zero Motorcycles کمپانی آمریکایی فعال در زمینه ساخت موتورسیکلت الکتریکی است که در سال 2006 تاسیس شد. پایین‌ترین مدل از لحاظ میزان عملکرد و توانایی زداف 6.5 (ZF6.5) نام دارد که با یک بار شارژشدن قادر است تا مسافتی معادل 80 مایل (130 کیلومتر) را بپیماید. مدل زداف 13.0 (ZF13.0) البته از این لحاظ بسیار کاربردی‌تر ظاهر شده و با یک بار شارژ به طور خارق‌العاده‌ای قادر است تا 160 مایل (260 کیلومتر) حرکت کند. همچنین با قبول پرداخت هزینه و جابجایی یک مخزن نیرو اضافی قادر خواهید بود تا حدود 200 مایل (320 کیلومتر) در گشت و گذار شهری و 100 مایل (160 کیلومتر) حین حرکت در بزرگراه به سقف تعیین شده بیفزایید. گفتنی است قیمت ZF6.5 و ZF13.0 به ترتیب یازده و چهارده هزار دلار تعیین شده است.

Zero SR البته نسبت به این دو محصول یک موتورسیکلت الکتریکی تکنولوژیک‌تر محسوب می‌شود. به عنوان نمونه یک صفحه نمایش LCD میزان شارژ باقی مانده و همچنین سرعت حرکت را به موتورسوار نشان می‌دهد. نکته بسیار جالب‌تر همگام‌سازی (Sync) با یک اپلیکیشن است که داده‌های ارسالی از سوی موتورسیکلت را جمع‌آوری می‌کند. از دیگر قابلیت‌های آن تعیین بیشینه سرعت است تا حین موتورسواری و گرفتن جنون سرعت، از یک میزان بیشتر قادر به گاز دادن نباشید!

Zero Motorcycles اطلاعات دقیقی درباره زمان لازم به منظور شارژکردن این وسیله اعلام نکرده و تنها به ذکر کاهش زمان شارژشدن به دو یا سه ساعت حین سوخت‌گیری در ایستگاه‌های مجاز با استفاده از مخزن انرژی بسنده کرده است.

Lightning LS-218

موتورسیکلت الکتریکیاگر جنون زیادی به سرعت دارید، ال‌اس 218 (LS-218) ساخت شرکت موتورسیکلت‌سازی لایتنینگ (Lightning Motorcycles) بهترین گزینه برای شما است چرا که به عقیده سازنده این محصول سریع‌ترین موتورسیکلت الکتریکی در دنیا به‌شمار می‌آید. موتور این محصول دارای توان وحشت‌آور 200 اسب بخار بوده و گشتاور آن 168 فوت پوند (227 نیوتن متر) عنوان شده است.

LS 218 قادر است تا به بیشنه سرعت خارق‌العاده 215 مایل بر ساعت (345 کیلومتر بر ساعت) دست پیدا کند که نه تنها در بازار موتورسیکلت الکتریکی بلکه در دنیای موتورسیکلت‌های عادی و معمول مسابقه‌ای نیز به ندرت یافت می‌شود. این موتورسیکلت الکتریکی قادر است تا در بزرگراه‌ها مسیری بالغ بر 100 مایل (160 کیلومتر) را با یک بار شارژ کامل بپیماید. از دیگر قابلیت‌های شگفت‌انگیز ال‌اس 218 شارژشدن کامل طی مدت زمان دو ساعت است. داشتن تمامی این ویژگی‌ها برای یک فرد سی و نه هزار دلار آب خواهد خورد.

Energica Ego

موتورسیکلت الکتریکیایگو (Ego) ساخت کمپانی موتورسیکلت‌سازی اینرگیکا (Energica) گزینه‌ مناسب دیگری برای طرفداران سرعت محسوب می‌شود. این محصول ایتالیایی دارای توان موتور 136 اسب بخار و گشتاور 144 فوت پوند (195 نیوتن متر) بوده و قادر است تا به بیشینه سرعت 150 مایل بر ساعت (240 کیلومتر بر ساعت) دست پیدا کند که به نوبه خود بی‌نظیر است.

البته ضعف ایگو در میزان حرکت آن با یک بار شارژ کامل مشخص می‌شود چرا که بیش از 62 مایل (100 کیلومتر) قادر به حرکت کردن با یک بار شارژ نیست. از دیگر قابلیت‌های Ego بهره‌بردن از یک صفحه نمایش رنگی 4.3 اینچی است تا میزان باتری باقی‌مانده را نشان دهد. همچنین اتصال بلوتوث با رنج مسافت پایین (حدود 100 متر) برای آن در نظر گرفته شده که کاربردهای خاص خود را دارد. این موتورسیکلت الکتریکی سی و چهار هزار دلاری تا پایان سال به یک دستیار پارک‌کردن مجهز شده و قابلیت اتصال به تلفن همراه برای آن مهیا خواهد شد.

Energica Eva

موتورسیکلت الکتریکیمحصول بعدی باز هم به کمپانی اینرگیکا تعلق دارد. Energica این بار محصولی ارزان قیمت‌تر ارائه کرده که تفاوت اصلی آن با Ego در توان موتور است. موتورسیکلت الکتریکی جدید ایوا (Eva) نام داشته و توان موتور آن 95 اسب بخار با گشتاور 125 فوت پوند (170 نیوتن متر) اعلام شده است.

البته این کاهش به معنی ضعف موتورسیکلت الکتریکی جدید اینرگیکا نیست چرا که Eva قادر است تا با بیشینه سرعت 124 مایل بر ساعت (200 کیلومتر بر ساعت) حرکت کند. این محصول بیست وشش هزار دلار قیمت داشته و تا حدود 124 مایل (200 کیلومتر) مسافت را در حالت مصرف بهینه طی یک بار شارژ طی می‌کند.  این مدل در سه و نیم ساعت به طور کامل شارژ خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. در مورد باتری های آینده تحت عنوان باتری های اَبرخازنی که قراره انقلاب و تغییر و تحول اساسی در حوضه وسایل نقلیه به وجود بیاره هم،یه مطلب بنویسید، گفته میشه که با آمدن این باتری ها ماندگاری شارژ باتری موبایل ها سه تا چهار برابر بیشتر خواهد شد مثلاً قدرت یه باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر به نه هزار ۹۰۰۰ الی ۱۲۰۰۰ دوازده هزار میلی آمپر میرسه بدون تغییر و بزرگتر شدن ابعاد بدنه و وزن باتری!