مایکروسافت سرفیس پرو 5

مایکروسافت سرفیس پرو 5 ؛ مجهز به پردازنده Kaby Lake و حافظه داخلی 512 گیگابایت اس‌اس‌دی

وقتی به تبلت دو کاره و قدرتمند مایکروسافت سرفیس پرو 4 نگاه می‌کنیم، این کامپیوتر قدرتمند از یک چیپ ساخت اینتل، رم 16 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی بسیار سریع برخوردار است. با این که سرفیس 4 همچنان یک دستگاه دو کاره قدرتمند محسوب می‌شود، ولیکن در اکتبر سال گذشته عرضه شده و به نظر می‌رسد نوبت به آن رسیده تا رخت تازه‌ای به تن کند. تبلتی که اگر بخواهیم طبق قانون نام گذاری تبلت‌های مایکروسافت از آن نام ببریم، باید سرفیس پرو 5 (Microsoft Surface Pro 5) صدایش کنیم.

با توجه به گزارش‌های اخیر، مایکروسافت در حال آماده سازی ارتقاهای نرم افزاری و سخت افزاری جدیدی برای پنجمین نسل از تبلت های قدرتمند خود است. از مهم‌ترین این به روزرسانی ها می‌توان به فضای ذخیره سازی به مراتب بیشتر در نسخه رده بالای سرفیس پرو 5 اشاره کرد. فضای ذخیره سازی در این تبلت می‌تواند دارای حجم 512 گیگابایت و از نوع پرسرعت SSD باشد.

مغز متفکر تبلت آینده مایکروسافت می‌تواند پردازنده‌ای از خانواده Kaby Lake شرکت اینتل باشد که بهره‌وری بهتر همراه با بهبود در عمر باتری دستگاه را به ارمغان خواهد آورد. مایکروسافت همچنین ممکن است، بخش ارتباطی این دستگاه را به درگاه‌های USB نوع C و تاندربولت 3 ارتقا ببخشد تا آن با جدیدترین لوازم جانبی بازار نیز تطبیق داشته باشد.

مایکروسافت سرفیس پرو 5

صحبت از لوازم جانبی شد، گفتنیست که قلم هوشمند Surface Pen در تبلت سرفیس پرو 5 نیز از قابلیت شارژ بی سیم همراه با پایه شارژ مغناطیسی بهره‌مند خواهد شد. در این گزارش همچنین آمده است که وضوح نمایشگر نسخه رده بالای این تبلت مایکروسافت، به رزولوشن 4K ارتقا پیدا کرد و به لطف معماری Kaby Lake نیز به طور پیشفرض، پشتیبانی از ویدیوهای 4K صورت خواهد گرفت. هرچند این وضوح بالا می‌تواند در موارد مختلفی نظیر طول عمر باتری نیز تاثیرات شایانی را داشته باشد.

با این حال، مایکروسافت می‌تواند به عنوان یک تکنولوژی جذاب و نوآورانه، صفحه نمایش تبلت آینده خود را با یک اسکنر اثر انگشت همراه سازد تا نقاط تمایز سرفیس پرو 5 مایکروسافت (Microsoft Surace Pro 5) با سایر رقبا، بیش از پیش به چشم آید.

سرفیس پرو 5 همراه با نسخه رد استون 3 ویندوز 10

برنامه ریزی برای رونمایی از این تبلت ممکن است برای بهار سال 2017 انجام شده باشد. علاوه بر این، انتظار می‌رود سرفیس پرو 5 از ویندوز 10 با نسخه رد استون 3 روانه بازار شود. گفتنیست، سیستم عامل آینده مایکروسافت قصد دارد به صورت یکپارچه در تمامی دستگاه‌های ویندوزی نظیر هدست هولولنز  به فعالیت بپردازد. بر اساس آخرین شایعات، نسخه رد استون 3 ویندوز 10 در پاییز 2017 منتشر خواهد شد؛ بنابراین تا آن زمان شایعات و اخبار بسیار زیادی را از آن خواهیم شنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*