این نقشه نشان می‌دهد که کشورهای جهان با چه چیزی معروف هستند

آیا می‌دانستید که رواندا، بیشترین تعداد زنان در مجلس را دارد؟ یا اینکه هیچ کشوری در دنیا به اندازه‌ی نروژ، پیتزاخور ندارد؟ دیوید مک کاندلس (David McCandless) از سایت Information Beautiful نقشه‌ی جالبی را تهیه کرده که نشان می‌دهد کشورهای جهان با چه چیزی معروف هستند.

کره زمین، یکی از بهترین مکان‌ها برای زندگی بشریت است. هر تکه از این کره خاکی، برای مورد خاصی ایده‌آل است؛ هرچند جامعه، فرهنگ و آب و هوا باعث می‌شود تا خیلی از این موارد در برخی جاها بیشتر بهره‌برداری شده و در برخی مناطق نیز کمیاب‌تر باشد. ساده‌ترین مثالی که در این باب می‌توان زد، میوه خرما است. خرما یا همان رطب، گیاهی تک لپه‌ای و گرمسیری جزو تیره نخل‌ها بوده که دارای میوه‌ای کاملا خوراکی، هسته‌ای سفت، پوستی بسیار نازک و همچنین طعم شیرین است که به صورت خوشه‌هایی بزرگ از شاخه آویزان می‌شود. بدون شک اگر خرما را بخواهید در یک منطقه سردسیری بکارید، با مشکل فراوانی رو‌به‌رو شده و محصولی به دست نخواهید آورد تا عملا زحمات شما بیهوده باشد.

با این مثال قطعا درک شما از این قضیه بیشتر شده است تا نقشه‌ی مک کاندلس را دریابید. اطلاعات لازم برای تهیه‌ی این نقشه از بانک جهانی، سازمان ملل متحد و سایر منابع جمع‌آوری شده و سپس در 9 دسته تقسیم‌بندی شدند که شامل اجناس، روان‌شناسی، بوم‌شناسی، غذاها، اقتصاد، مطلوبیت، بشریت، فناوری و زشتی‌ها می‌شود. این اطلاعات و دسته‌ها به هر یک از مناطق و کشورها (به استثنای کشورهای کوچک) اختصاص یافت. گفتنیست که این آمار و اطلاعات با در نظر گرفتن بیشترین درصد جمعیت هر کشور ارائه شده است.

بر اساس این نقشه، کشور ما در جهان با خاویار خود شناخته می‌شود. خاویار، تخم ماهیان خاویاری و از گران‌ترین مواد غذایی در جهان است. گفتنیست که دریای خزر به عنوان بزرگترین منبع ماهیان خاویاری در جهان شناخته می‌شود و بیش از 90 درصد خاویار جهان را تامین می‌کند. در ادامه به طور مختصر اشاره‌ای به اینکه کشورهای جهان با چه چیزی معروف هستند خواهیم کرد.

بر اساس آمار و اطلاعات به دست آمده، ایالات متحده آمریکا بر خلاف تصورها، با ایمیل‌های اسپم شناخته می‌شود. در کانادا معتادان فیسبوک زیادی وجود دارد و مکزیکی‌ها نیز با لیموهای خود در سراسر جهان معروف هستند. دکترهای کوبایی در دنیا شناخته شده هستند و شکر برزیل نیز، ناب‌ترین شکر دنیاست. گوشت اسب در آرژانتین بسیار مورد توجه است و از کشور پرو به عنوان یکی از صاحبین کوکائین نام برده می‌شود. در قاره‌ی اروپا لیتوانی با سریعترین وای فای جهان، بریتانیا با میلیاردرهای خود، ترکیه با فیلتر توییتر و آلمان با پاسپورت‌های معتبر معروف هستند.

در قاره‌ی کهن نیز چین با روزنامه‌نگارهای زندانی، افغانستان با خشخاش، عراق با منابع نفت، کره‌ی شمالی با سربازها، هند با موز، تایلند با برنج، اندونزی با نارگیل، کره‌ی جنوبی با فناوری اطلاعات و ارتباطات، ژاپن با طراز و فیلیپین با شبکه‌های اجتماعی خود شناخته می‌شوند.

و در نهایت به قاره‌ی آفریقا می‌رسیم؛ جایی که کنیا با چای سیاه، مراکش با روغن آرگان، لیبی با بچه‌های چاق و اتیوپی با بچه‌های بسیار لاغر و ضعیف در دنیا معرفی می‌شوند. امیدواریم که این اطلاعات جالب توجه شما بوده باشند.

کشورهای جهان با چه چیزی معروف هستند ؟

کشورهای جهان با چه چیزی معروف هستند

قاره‌ی آفریقا

کشورهای جهان با چه چیزی معروف هستند

قاره‌ی آسیا

کشورهای جهان با چه چیزی معروف هستند

قاره‌ی اروپا

کشورهای جهان با چه چیزی معروف هستند

آمریکای شمالی

کشورهای جهان با چه چیزی معروف هستند

آمریکای جنوبی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. ایران که به فرار مغزها معروفه؟
    آذربایجان به چی معروفه.

  2. اذربایجان به چی معروفه؟

  3. پاکستان به چی معروفه ؟؟؟؟!!!!!!!