عکس جعلی

۷ عکس جعلی معروف در اینترنت

ما در دورانی زندگی می‌کنیم که روزبه‌روز به تعداد خبرها و عکس‌های جعلی در اینترنت افزوده می‌شود. گاهی بین این اخبار، عکس‌های قانع‌کننده‌ای وجود دارد که درصد زیادی از افراد به جعلی بودن آن شک نمی‌کنند. در ادامه به بررسی ۷ عکس جعلی می‌پردازیم که این روزها حرف‌وحدیث‌های زیادی را ایجاد کرده‌اند.

۱. آیا این عکس آتش‌سوزی ایالت تنسی را نشان می‌دهد؟عکس جعلی

آتش‌سوزی جنگل‌های تنسی با در بر گرفتن بیش از ۷۰۰۰ هکتار، تاکنون ۱۴ تلفات در پی داشته، اما این عکس جعلی که شاید آن را دیده باشید مربوط به این اتفاق نیست. در حقیقت این عکس مربوط به ۱۶ سال پیش و یک آتش‌سوزی در جنگل‌های ایالت مونتانا را نشان می‌دهد.

در مواقع حوادث طبیعی معمولاً عکس‌های مشخصی به اشتراک گذاشته می‌شوند. به‌طور مثال در هنگام گردبادهای شدید، عکسی از حضور کوسه‌ها در خیابان انتشار می‌یابد. در هنگام آتش‌سوزی جنگل‌ها نیز، چنین عکسی به‌کرات مورداستفاده قرار می‌گیرد.

۲. آیا این عکس طعنه‌آمیز از کالج معماری و برنامه‌ریزی شهری حقیقت دارد؟عکس جعلی

نکته این عکس در جا ماندن حرف  C از کلمه‌ی College است که برای یک دانشکده‌ی معماری جای تعجب دارد؛ اما این عکس جعلی نیست و کاملاً حقیقت دارد. طراحان این پل که رابط بین دو ساختمان است، با چنین کاری حس شوخ‌طبعی خود را بروز داده‌اند؛ اما درنهایت این نوشته از پل برداشته‌شده و دیگر قابل‌مشاهده نیست. پس در حقیقت این بار عکس به‌اصطلاح «اصلی»، که جمله‌ درست را نشان می‌دهد،کاملا جعلی است.عکس جعلی

۳. غذا خوردن استالین با رهبر دیکتاتور کره شمالی، کیم ایل سونگ. عکس جعلی یا حقیقی؟عکس جعلی

عکس اصلی این رویداد مربوط به غذا خوردن کیم ایل سونگ (رهبر کره شمالی) و چو ان‌لای، اولین نخست‌وزیر جمهوری خلق چین است. مشخص نیست چهره استالین در سال‌های اخیر افزوده‌شده یا چنین کاری مربوط به دوران پیش از فتوشاپ است؛ اما اطمینان داریم که این عکس جعلی بوده و حقیقت ندارد.عکس جعلی

۴. آیا این عکس از الویس پریسلی و بروس لی حقیقی است؟عکس جعلی

همان‌طور که مشاهده می‌کنید در عکس اصلی بروس لی مشاهده نمی‌شود و عکس جعلی است. در نسخه اصلی عکس، فقط یک استاد کاراته در کنار الویس پریسلی حضور دارد.

۵. آیا این یک عکس مخفی از غول‌های ژاپن است؟عکس جعلی

این عکس جعلی بوده و هیچ‌وقت نسلی از غول‌ها در ژاپن زندگی نکرده‌اند؛ اما طرفداران تئوری‌های توطئه از وجود این عکس بسیار لذت بردند و نظریه های مختلفی ساختند. در حقیقت این یک تصویر از فیلمی به نام مرد بزرگ ژاپن است که در سال ۲۰۰۷ آن را نمایش داده‌اند.

۶. آیا این عکس دوران بیماری هیلاری کلینتون را نشان می‌دهد؟عکس جعلی

در مدت مبارزات انتخاباتی، عکس‌های جعلی زیادی در اینترنت منتشر می‌شد. دراین‌بین عکس جعلی از هیلاری کلینتون معمولاً پرطرفدارتر بود. این عکس هم در ادامه تبلیغات منفی علیه کلینتون انتشار یافت که افراد زیادی آن را باور کردند. سایتی که این عکس را منتشر کرد در بین طرفداران تئوری‌های توطئه محبوبیت بسیار زیادی دارد. متأسفانه دونالد ترامپ هم طرفدار این سایت بوده و مؤسس آن را یک شخصیت «فوق‌العاده» توصیف کرده است. ترامپ به این شخص گفته: «شهرت شما شگفت‌انگیز است. ناامیدتان نخواهم کرد.»عکس جعلی

۷. آیا واقعاً شخصی در شب ابر ماه چنین عکسی گرفته است؟عکس جعلی

خیر. همان‌طور که مشخص است این عکس جعلی بوده و برای جعلی بودنش فقط لازم است آن را ببینید. همین‌قدر کافی است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*