بهترین گوشی های چینی

معرفی بهترین گوشی‌های چینی (دسامبر 2016)

روزگاری اسم دستگاه دیجیتال چینی، در نظر برخی افراد یادآور کیفیتی پایین و عمری کوتاه بود، اما برخی شرکت‌های این کشور طی سال‌های اخیر و مخصوصا در صنعت ساخت گوشی‌های هوشمند، این ذهنیت را به طور کلی تغییر داده‌اند. اکنون شاهد آن هستیم که یک شرکت تماما چینی (هواوی) بعد از سامسونگ و اپل در رتبه سوم فروش بازار گوشی‌های هوشمند ایستاده و همواره نیز بر میزان فروش خود به طور سالیانه می‌افزاید. با توجه به استقبال بالای کاربران و همچنین افزایش مدل‌های موجود در بازار، در ادامه به بررسی بهترین گوشی های چینی بازار در ماه آذر سال جاری خواهیم پرداخت.

بهترین گوشی های چینی بازار امروز کدام‌ها هستند؟

البته استقبال کاربران از بهترین گوشی های چینی بدون دلیل نبوده و یک تفکر منطقی پشت آن خوابیده است. به عقیده برخی، دستگاه‌های ساخت کمپانی‌های این کشور در ازای مبالغی پایین‌تر، سخت‌ افزار یکسانی را در مقایسه با دیگر سازندگان طلب می‌کنند. همچنین شاهد آن هستیم که تولیدکنندگان چینی اغلب دست به خلاقیت زده و به عنوان نمونه دستگاه‌هایی با ظرفیت باتری بالای 8 هزار میلی آمپر یا حافظه رم بالاتر از 4 گیگابایت (حداکثر حافظه پرچمداران امروزی) ارائه می‌کنند. در هر صورت تشخیص خوب بودن یا بد بودن این محصولات سلیقه‌ای بوده و نمی‌توان یک نسخه کلی برای تمامی مدل‌هایی که نام چین را یدک می‌کشند پیچید.

10. Xiaomi Mi 5 & Mi 5 Pro

قیمت در بازار ایران : یک میلیون و پانصد هزار تومان

بهترین گوشی های چینیشیائومی می 5 و شیائومی می 5 پرو در ماه فوریه (ده ماه قبل) و در جربان کنگره جهانی موبایل بارسلونا (MWC) معرفی شدند. این دو نسخه از شیائومی می 5، مدت زمان زیادی است که به صورت محصولی تجاری در بازارها عرضه شده‌اند، اما باید اعتراف کرد با قدرتمندترین پرچمداران تحت برند شیائومی فاصله زیادی دارند. با این وجود هر دو محصول توان بسیار قابل توجهی داشته و در مقایسه با سخت افزار خود قیمت مناسبی را از مشتری طلب می‌کنند. شیائومی می 5 دارای صفحه نمایشی 5.15 اینچی و فول اچ‌دی با تراکم پیکسلی 428 پی‌پی‌آی بوده و با اندروید 6 عرضه شده است. از دیگر مشخصه‌های آن می‌توان به پردازنده اسنپدراگون 820 (Snapdragon 820) چهار هسته‌ای (متشکل از دو پردازنده دو هسته‌ای)، حافظه رم 3 و ظرفیت داخلی 32 گیگابایتی، دوربین پشتی 16 و دوربین جلویی 4 مگاپیکسلی، حسگر اثر انگشت، باتری 3 هزار میلی‌آمپری با قابلیت شارژ سریع و دیگر امکانات اشاره کرد. پردازنده مدل پرو، کلاک بیشتری به ازای هر هسته داشته و با رم 4 و ظرفیت داخلی 128 گیگابایت عرضه می‌شود.

9. Elephone S7

قیمت در بازار ایران : موجود نیست

بهترین گوشی های چینیالفون اس 7 به عنوان یکی دیگر از بهترین گوشی های چینی با ظاهری بسیار جذاب شناخته می‌شود. این مدل شباهت ظاهری عجیبی با اس 7 دیگر بازار یعنی گلکسی اس 7 اج (Galaxy S7 edge) داشته و هم از لحاظ نام و هم طراحی با آن برابری می‌کند. این گوشی از فلز و شیشه ساخته شده و علاوه بر عرضه در رنگ‌های مختلف، با مشخصه‌های سخت افزاری گوناگونی نیز ارائه شده است که از حافظه رم 2 تا 4 گیگابایت را شامل می‌شوند. علاوه بر تفاوت در میزان حافظه رم، دو مدل الفون اس 7 و الفون اس 7 مینی با دو پردازنده مختلف ارائه شده‌اند. صفحه نمایش فول اچ‌دی 5.5 اینچی، اندروید نسخه 6 با برنامه آپدیت به نسخه 7، دوربین پشتی 16 و دوربین جلویی 8 مگاپیگسلی و باتری 2 هزار و شش‌صد میلی‌آمپری از دیگر مشخصه‌های این گوشی هستند.

8. Huawei Honor 8

قیمت در بازار ایران : یک میلیون و چهارصد هزار تومان

بهترین گوشی های چینیآنر 8 را باید قدرتمندترین مدلی دانست که تاکنون از این برند شرکت هواوی عرضه شده است. این دستگاه نیز همانند الفون اس 7، از فلز به همراه شیشه در بدنه خود استفاده کرده و حس خوبی را حین نگه داشتن در دست به کاربر می‌دهد. صفحه نمایش فول اچ‌دی 5.2 اینچی، حافظه رم 4 و ظرفیت داخلی 32 یا 64 گیگابایتی، پردازنده هشت هسته‌ای و 64 بیتی توانمند شرکت هواوی یعنی کیرین 950 (Kirin 950) و باتری 3 هزار میلی‌آمپری عملکرد بسیار خوبی را به همراه اندروید نسخه 6 از خود نشان می‌دهند. مجهز شدن به دوربین دوگانه 12 در پشت دستگاه علاوه بر دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی، یکی از بهترین گوشی های چینی را به انتخابی مناسب برای طرفداران عکاسی تبدیل می‌کند.

7. LeEco Le Pro3

قیمت در بازار ایران : موجود نیست

بهترین گوشی های چینیلی پرو 3 را باید جدیدترین و قدرتمندترین گوشی ساخت کمپانی لی اکو دانست. بدنه فلزی، سخت افزاری توانمند و قیمتی مناسب در برابر مشخصه‌های عرضه شده این مدل را تبدیل به یکی از بهترین گوشی های چینی کرده‌اند. پردازنده اسنپدراگون 821 چهار هسته‌ای و 64 بیتی عملکرد بسیار خوبی داشته و در کنار حافظه رم 4 یا 6 و ظرفیت داخلی 32، 64 یا 128 گیگابایتی بدون نقص ظاهر می‌شود. دوربین پشتی دستگاه 16 و دوربین جلویی آن 8 مگاپیکسل در نظر گرفته شده است. صفحه نمایش فول اچ‌دی 5.5 اینچی و باتری قدرتمند 4 هزار میلی‌آمپری با قابلیت شارژ سریع از دیگر مشخصه‌های این گوشی به شمار می‌روند.

6. Meizu PRO 6s

قیمت در بازار ایران : یک میلیون و سیصد هزار تومان

بهترین گوشی های چینیمیزو پرو 6 اس چندی پیش به عنوان پرچمدار میزو و یکی از بهترین گوشی های چینی به دنیای دیجیتال پای گذاشت. البته این سکان‌داری مدت زمان زیادی طول نکشید، چرا که با معرفی میزو پرو 6 پلاس (Meizu PRO 6 Plus) پرچمداری به این گوشی سپرده شد. میزو پرو 6 اس همچنان به عنوان یکی از قدرتمندترین و خوش دست‌ترین گوشی‌های این کمپانی چینی محسوب می‌شود. صفحه نمایش فول اچ‌دی 5.2 اینچی، حافظه رم 4 و ظرفیت داخلی 32 یا 64 گیگابایت بدون قابلیت استفاده از کارت حافظه جانبی، پردازنده 64 بیتی و ده هسته‌ای توانمند هلیو ایکس 25 مدیاتک (MediaTek Helio X25)، دوربین پشتی 12 و دوربین جلویی 5 مگاپیکسلی به همراه باتری 3 هزار میلی آمپری دارای قابلیت شارژ سریع، از دیگر مشخصه‌های این دستگاه محسوب می‌شوند.

5. ZTE AXON 7

قیمت در بازار ایران : موجود نیست

بهترین گوشی های چینیزد تی ای از دیگر کمپانی‌های چینی و موفقی است که توانسته در بیرون از قاره آسیا مخصوصا آمریکا طرفداران زیادی را برای خود دست و پا کند. یکی از بهترین گوشی های چینی مدل آکسون 7 این شرکت بوده که با ظاهر زیبا و مشخصه‌های قابل توجه خود، نگاه بسیاری را جذب کرده است. صفحه نمایش 5.5 اینچی کیو اچ‌دی (2560 در 1440 پیکسل)، بدنه فلزی، حسگر اثر انگشت، پردازنده اسنپدراگون 820، حافظه رم 4 و ظرفیت داخلی 64 گیگابایت، دوربین پشتی 20 و دوربین جلویی 8 مگاپیکسلی به همراه باتری 3 هزار و دویست میلی آمپری دارای قابلیت شارژ سریع، از دیگر مشخصه‌های این گوشی به شمار می‌آیند. گفتنی است آکسون 7 در بخش صوت توانایی‌های فوق‌العاده‌ای داشته و با اسپیکرها استریو خود انتخابی بسیار مناسب برای طرفداران موسیقی محسوب می‌شود.

4. Xiaomi Mi 5s & Mi 5s Plus

قیمت در بازار ایران : یک میلیون و ششصد هزار تومان

بهترین گوشی های چینیشیائومی می 5 اس و می 5 اس پلاس تقریبا مدتی پیش معرفی شده و محصولی جدید در سال 2016 محسوب می‌شوند. با وجود معرفی محصولاتی بسیار توانمند هم قبل و هم بعد این دو محصول، به عقیده برخی هنوز این دو مدل پرچمداران شیائومی قدرتمند بوده و اکنون به عنوان بهترین گوشی های چینی شناخته می‌شوند. هر دو مدل از فلز ساخته شده و به پردازنده اسنپدراگون 821 مجهز شده‌اند. اندروید نسخه 6 از دیگر مشخصه‌های یکسان این دو محصول است. می 5 اس دارای صفحه نمایشی فول اچ‌دی و 5.15 اینچی بوده و به حافظه رم 3 یا 4 و ظرفیت داخلی 64 یا 128 گیگابایت مجهز شده است. دوربین پشتی آن 12 و دوربین جلویی 4 مگاپیکسل در نظر گرفته شده است و کل دستگاه از یک باتری 3 هزار و دویست میلی آمپری دارای قابلیت شارژ سریع تغذیه می‌کند. می 5 اس پلاس البته بزرگتر بوده و دارای یک صفحه نمایش فول اچ‌دی با اندازه 5.7 اینچ است. حافظه رم آن 4 یا 6 و ظرفیت داخلی 64 یا 128 گیگابایت در نظر گرفته شده است. دوربین پشتی دوگانه آن 13 و دوربین جلویی 4 مگاپیکسل بوده و دستگاه از یک باتری 3 هزار و هشتصد میلی آمپری دارای قابلیت شارژ سریع نیرو می‌گیرد.

3. Xiaomi Mi Note 2 & Xiaomi Mi MIX

قیمت در بازار ایران : دو میلیون و دویست / سه میلیون تومان

بهترین گوشی های چینیاین دو مدل بدون هیچ شک و شبهه‌ای در رده‌های بالای بهترین گوشی های چینی ایستاده و با دیگر گوشی‌های سایر برندهای خارج از چین رقابت می‌کنند. شیائومی می نوت 2 و شیائومی می میکس مدتی قبل طی یک مراسم رسمی معرفی شده و تاکنون جنجال زیادی را در بازار جهانی به راه انداخته‌اند. می نوت 2 دارای یک صفحه نمایش فول اچ‌دی منحنی با اندازه 5.7 اینچ بوده و از پردازنده چهار هسته‌ای اسنپدراگون 821 قدرت می‌گیرد. از دیگر مشخصه‌های آن باید به حافظه رم 4 یا 6 و ظرفیت داخلی 64 یا 128 گیگابایت اشاره کرد. دوربین توانمند پشتی 22.56 و دوربین جلویی 8 مگاپیکسل در نظر گرفته شده و کل دستگاه از یک باتری 4 هزار میلی‌آمپری دارای قابلیت شارژ سریع نیرو می‌گیرد.

می میکس البته به یک مدل مفهومی معروف شده است، چرا که هیچ لبه‌ای در آن مشاهده نشده و درصد صفحه نمایش به بدنه در آن به رقم فوق‌العاده 83 درصد رسیده است. صفحه نمایش این محصول کمی از یک تبلت کوچکتر بوده و 6.4 اینچ اندازه دارد. از دیگر مشخصه‌های آن می‌توان به حافظه رم 4 یا 6 و ظرفیت داخلی 128 یا 256 گیگابایت اشاره کرد. دوربین پشتی این دستگاه 16 و دوربین سلفی آن 5 مگاپیکسل در نظر گرفته شده است. می میکس همچنین به لطف اندازه بزرگ، به یک باتری غول پیکر 4 هزار و چهارصد میلی‌آمپری با قابلیت شارژ سریع مجهز شده است.

2. Meizu PRO 6 Plus

قیمت در بازار ایران : موجود نیست

بهترین گوشی های چینیدر این بخش به معرفی محصولی می‌پردازیم که توانست پرچمداری را از چنگال میزو پرو 6 اس قدرتمند دربیاورد. میزو پرو 6 پلاس چندی قبل به عنوان یکی از بهترین گوشی های چینی حال حاضر دنیا معرفی شد تا به عنوان پرچمدار میزو شناخته شود. این مدل از پردازنده فوق‌العاده و چهار هسته‌ای اگزینوس 8890 (Exynos 8890) قدرت گرفته و با داشتن حافظه رم 4 و ظرفیت داخلی 64 یا 128 گیگابایت عملکردی بدون نقص را نوید می‌دهد. صفحه نمایش میزو پرو 6 پلاس کیو اچ‌دی با اندازه 5.7 اینچ بوده و دوربین پشتی آن 12 و دوربین جلویی 5 مگاپیکسل در نظر گرفته شده است. این دستگاه از یک باتری 3 هزار و چهارصد میلی‌آمپری تغذیه می‌کند.

1. OnePlus 3T

قیمت در بازار ایران : موجود نیست

بهترین گوشی های چینیدر لیست بهترین گوشی های چینی وان پلاس 3 تی را باید جدیدترین مدلی دانست که اخیرا معرفی شده است. این پرچمدار وان پلاس در ادامه نسخه قبلی یعنی وان پلاس 3 که در سال جاری معرفی شد به بازار آمده و مشخصه‌های سخت افزاری خوبی را ارائه می‌کند. در طراحی تفاوت چندانی میان این دو مدل دیده نمی‌شود، اما در بخش سخت افزار و محتویات زیر بدنه، وان پلاس 3 تی پیشرفت قابل توجهی را به خود دیده است. این گوشی دارای یک صفحه نمایش 5.5 اینچی فول اچ‌دی بوده و به لطف استفاده از پردازنده اسنپدراگون 821 و 6 گیگابایت حافظه رم، توان آن در اجرای روان سنگین‌ترین برنامه‌ها تضمین می‌شود. در بخش ظرفیت داخلی وان پلاس 3 تی در دو مدل 64 و 128 گیگابایتی عرضه شده است. در کنار باتری 3 هزار و چهار صد میلی‌آمپری دارای قابلیت شارژ سریع، باید به شگفتی این گوشی در بخش دوربین اشاره کرده که هم در قسمت پشتی و هم در قسمت جلویی به یک لنز 16 مگاپیکسلی مجهز شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. من رنگ ابی آنر 8 را خریدم و الان که ساعت 1:30 بامداد روز 28 اذر95 هست به صراحت خدمتتون عرض می کنم بی نظیره این اسمارت فون.روان وزیبا ورابط کاربری کاربردی و سایز بسیاار مناسب.دوستان فقط به عنوان مثال عرض می کنم که سامسونگ سه تا مرورگر اینترنت که کاملا غیر ضروری هست را واسه گوشی هاش قرار میده و یکسری اپ بدرد نخور دیگه.ولی هواوی برندی شایسته احترام می باشد و اپ های غیر ضروری هم ندارد و از همه مهمتر به مشتریانش احترام میذاره .

  2. اونوقت میت 8 و پی 9 و میت 9 این وسط کشک بودن؟؟؟؟
    شک نکنین قدرتمند ترین گوشی چینی حال حاضر میت 9 هست