افشای مجدد مشخصات گلکسی A5 2017 توسط خبرگزاری عربی

افشای مجدد مشخصات گلکسی A5 2017 توسط خبرگزاری عربی

حدودا اواسط تابستان بود که صحبت‌های جدی پیرامون یک اسمارت فون میان رده‌ی جدید از سامسونگ که با نام گلکسی A5 2017 رونمایی خواهد شد، به میان آمد. بعد از مطرح شدن نام این گوشی در یک تست بنچمارک، چندین رندر و گزارش مختلف به بررسی ابعاد آن پرداختند و حالا نیز بعد جدیدی از مشخصات گلکسی A5 2017 افشا شده است.

کمپانی‌های سازنده‌ی گجت های الکترونیکی چند سالی است که دیگر نمی‌توانند آن رازداری گذشته را حفظ کنند و معمولا اطلاعات تمام محصولاتشان از ماه‌ها قبل از رونمایی رسمی، افشا می‌شود و هیجان کاربران تا زمان برگزاری کنفرانس رسمی فروکش می‌کند. سامسونگ هم با معرفی گستره‌ی وسیعی از محصولات در هر سال، از این قاعده مستثنی نیست و گوشی‌‌های مختلف این برند کره‌ای از پرچمدار گرفته تا میان‌رده، همه روزه در خبرگزاری‌های مختلف بررسی می‌شوند.

از آنجا که نسخه‌ی ۲۰۱۶ گلکسی A5 در ماه دسامبر سال گذشته رونمایی شد، احتمالا این اتفاق برای گلکسی A5 2017 نیز رخ دهد و حالا که به اواخر ماه دسامبر نزدیک می‌شویم، هر لحظه امکان معرفی آن توسط سامسونگ وجود دارد. به تازگی نیز یک منبع عربی به افشای جزییات جدیدی از مشخصات گلکسی A5 2017 پرداخته تا ما نیز بتوانیم آن را بررسی کنیم.

مهمترین مشخصات گلکسی A5 2017 چه هستند؟

افشای مجدد مشخصات گلکسی A5 2017 توسط خبرگزاری عربی

اگر این گزارش صحیح باشد، نسخه‌ی ۲۰۱۷ پرچمدار سری A5 سامسونگ از یک نمایشگر ۵.۲ اینچی با رزولوشن فول اچ دی برخوردار خواهد بود که یک لایه‌ی محافظتی از شیشه‌ی گوریلا گلس ۴ نیز بر روی آن کشیده شده است. مطمئنا برگ برنده‌ی نمایشگرهای برتر سامسونگ یعنی پنل‌های سوپر آمولد در این محصول نیز به کار خواهند رفت تا کاربران از کیفیت بصری بالایی بر روی یک گوشی هوشمند میان رده لذت ببرند.

با اینکه از مشخصات فنی نمایشگر گلکسی A5 2017 تقریبا مطمئن هستیم، اما نمی‌توانیم بگوییم که این محصول دارای چه نوع طراحی نمایشگری خواهد بود. در این منبع عربی مشخصا ذکر شده است که یک طراحی ۲.۵ بعدی (تخت با کمی خمیدگی ملایم در هر دو لبه) برای آن در نظر گرفته شده است، اما منابع متعددی مدعی شده‌اند که مدل ۲۰۱۷ گلکسی A5 دارای یک طراحی کاملا خمیده مشابه گلکسی اس ۷ اج خواهد بود و سامسونگ قصد ندارد این سبک طراحی محبوب را رها کند؛ به هر حال به غیر از چند رندر غیر رسمی، منبع مشخصی برای تعیین هیچکدام از این دو احتمال وجود ندارد و در حال حاضر تنها می‌توانیم بگوییم که نمایشگر این اسمارت فون کاملا تخت نخواهد بود.

افشای مجدد مشخصات گلکسی A5 2017 توسط خبرگزاری عربی

در کنار این تاچ اسکرین نسبتا بزرگ، حافظه‌ی رم ۳ گیگابایتی به همراه ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی با قابلیت افزایش از طریق کارت‌های حافظه‌ی جانبی میکرو اس دی از دیگر نکات قابل توجه مشخصات گلکسی A5 2017 هستند. متاسفانه این گزارش به پردازنده‌ی مرکزی این محصول اشاره نکرده است اما بنابر گزارش‌های قبلی، احتمالا اگزینوس ۷۸۷۰ و یا نسخه‌ی آپدیت شده‌ی آن یعنی اگزینوس ۷۸۸۰ به عنوان مغز متفکر این دیوایس ایفای نقش خواهند کرد.

یک باتری با ظرفیت ۳ هزار میلی‌آمپر ساعتی که با فرآیند ساخت ۱۴ نانومتری توسعه یافته نیز قرار است انرژی مورد نیاز کاربران A5 2017 را تامین کند. دو دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با دریچه‌ی نوردهی F/1.9 در هر دو سمت جلو و پشت این اسمارت فون وجود خواهند داشت و یک فریم آلومینیومی با شیشه‌ی سه بعدی، اسکنر تشخیص اثر انگشت، پورت یو اس بی نوع سی، پشتیبانی از دو سیم‌کارت به طور همزمان و مقاومت در برابر نفوذ آب نیز دیگر مشخصات سخت افزاری گلکسی A5 2017 را تشکیل می‌دهند.

گفتنی است که کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند این گوشی هوشمند طی روزهای آینده رونمایی شود تا در ایام تعطیلات در سبد خرید کاربران قرار بگیرد؛ اگر این اتفاق عملی نشود، اوایل ژانویه به عنوان تاریخ احتمالی رونمایی آن مطرح شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. سلام چند تا سوال مهم
    اول این که چقدر طول میکشه تو ایران قابل دسترسی باشه؟
    من 1.400 دارم نظرتون درباره قیمتش چیه؟
    به نظرتون A3 2017 با A7 2016 برابری میکنه؟
    و سوال آخر این که با یک و چهارصد بهترین گوشی چی می تونم بگیرم
    ممنون میشم جواب بدید.