ساینا هاچ بک اتوماتیک

ساینا هاچ بک اتوماتیک ؛ خودروی جدید سایپا تا آخر سال می‌آید

چند ماه پیش مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا، برنامه‌ی جدید این شرکت برای محصولات جدید خود را اعلام کرد و بر این اساس قرار شد تا خودروی ساینا هاچ بک اتوماتیک در اواخر سال جاری روانه‌ی بازار شود. سایپا در نظر دارد تا این خودرو را با قیمتی مناسب و قابل رقابت با سایر محصولات موجود در بازار عرضه کند.

به نظر می‌رسد که سایپا قصد دارد با عرضه‌ی خودروهای جدید، برند خود را به عنوان یکی از دو خودروساز بزرگ کشور بهتر از قبل معرفی کند و سهم بیشتری از بازار کشور را در دست بگیرد. ساینا هاچ بک اتوماتیک یکی از این محصولات است که با گیربکس CVT و چهار دنده‌ی اتوماتیک یا AMT در بازار عرضه خواهد شد. این خودرو تفاوت قیمت زیادی با مدل دنده‌ای ساینا نخواهد داشت و طبق شنیده‌ها قرار است با قیمت 32 میلیون تومان وارد بازار شود.

ساینا هاچ بک اتوماتیک

اکنون چند ماه از اعلام مدیرعامل سایپا گذشته و شنیده می‌شود که گیربکس اتوماتیک CVT بر روی ساینا هاچ بک نصب شده و این خودرو آماده‌ی عرضه تا پایان سال 95 است. البته هنوز شرکت خودروسازی سایپا به صورت رسمی این خبر را تایید نکرده و مدرکی مبنی بر مجهز شدن ساینا به گیربکس اتوماتیک پیوسته وجود ندارد.

امکانات و مشخصات ساینا هاچ بک اتوماتیک

ساینا، خودروی سواری تولید سایپاست که به طراحی نسل جدید یا فیس لیفت تیبا معروف شده است. این خودرو از یک پیشرانه‌ی 1.5 لیتری 4 سیلندر 8 سوپاپ با قدرت 87 اسب بخار برخوردار است که این میزان قدرت با گشتاور 126 نیوتن‌متری به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. در مدل دنده‌ای ساینا، یک گیربکس 5 دنده‌ی دستی وظیفه‌ی این فرایند را بر عهده دارد و قرار است تا در ساینا هاچ بک اتوماتیک شاهد حضور گیربکس اتوماتیک CVT باشیم.

ساینا هاچ بک اتوماتیک

ساینا از طراحی به‌روزتری نسبت به خودروی تیبا بهره می‌برد و امکاناتی مانند تنظیم ارتفاع چراغ، شیشه و آینه‌ی برقی، سنسور پارک عقب و سیستم تهویه‌ی اتوماتیک در آن قرار داده شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

16 دیدگاه

  1. یعنی نمیشه این کیفیت داشبورد ماشینهای سایپا بهتر از این باشه؟! جای تعجب داره ابنارو کیا طراحی میکنن؟بیکیفیت،بی ریخت فقط بلدین قیمتو بالا ببرین واقعا که.بازم این ماشینهای چینی!داخل ماشین حداقل یه قیافه ای داره مثل ۳۱۵s

  2. هر روز یه لگن جدید طراحی میکنن به جای تهویه هوا بهتره دوش آب نصب کنن روش لگن که هست حس حموم رفتن دست بده به راننده

  3. اشغاله همه ماشینای ایرانی

  4. تیبا 2خریدم برا خانمم رنگ قرمز همونی که توی سایتشون زدن، همونی که عکسش رو دفترچه تیبا2هست وقتی اومد رنگ ضد زنگ قرمز بود فکر کنم رنگ یادشون رفته بود بزنن،بعد زنگ زدم واحد شکایت سایپا میگه رنگ قرمز ما همینه برو بفروش یعنی انسانیت اینه که قرمز نشون مردم بدین رنگ زرشکی بندازین به مردم، کلاهبرداری تا چه اندازه تا کی حالا از کاپوت پیچیده و…بگذریم. البته بنده تحویل نگرفتم، سایپا منتظر باشید عکساش تو دنیای مجازی و روزنامه میزنم

    • سلام من ساینا خریدم شرکت سایپا اصلا خدمات نمیده فقط سرویس اولیه روغن با فیلتر هوا گفتن 100000تومن بده فیلتر روغن هم عوض نکردن.گفتم چه خبر فلان گفتن 50000بده گفتم کمک.لنت.باربرینگ.گفتن نداریم جعبه فیوض گفتن نداریم.پس گارانتی براچیه؟ 5تا نمایندگی بهشهر با ساری رفتم خدمات صفر..داشبورد با روکش در اینقدر خشک زدن که مواد کهنه کهنه خشک خشک.چند ماه نمیکشه اتاق صدا میفته.

    • رنگهای سفید و مشکی و نوکمدادیش دو پوششه هست و خیلی کیفیت بالایی داره من خودم سفیدشو دارم رنگ سپرهاشم مثل ماشینهای چینی نیست که ببری کارواش جدابشه و پوسته کنه .

  5. افزایش قیمت بی نهایت کیفیت در حد صفر

  6. خیلی گرونه قیمت بیارید پایین مشتری شیم کیفیتش پایین و قیمت خیلی بالاست

  7. واقعا ماشین بدی بود تیبا خیلی ازش ناراضی بودم

  8. سلام عموجون سایپا که از ایرانخودرو خیلی بهتره….شاید انکاررو کرد ولی در کل هیچ کدومشون خوب نیست ماشینا رو چند برابر میکنن به مردم میدن ولی از ایرانخودرو که بهتره

  9. این ماشین می بایست نهایتا ۳ تا چهار هزار دلار قیمت داشت باششه چیزی حدود ۱۵ میلیون از میتسوبشی میراژ که بهتر نیست ?

  10. مجید نادری 09122760277

    قیمت میتسوبیشی میراژ اتوماتیک cvt هم 8000 دلار است ولی در ایران 68 میلیون تومان یعنی 17000 دلار عرضه میشود. لازم به ذکر است که گیربگس اتوماتیک جدید cvt در دنیای امروز تولید اتومبیل با قیمت 4000 دلار در تیراژ بالا در اختیار کمپانی های خودروساز معظم قرار دارد که سایپا با ارائه این تکنولوژی بزرگترین خدمت را به زانوان خسته از ترافیک این روزها به ما میکند و آرامش را به زمان رانندگی ما طبقه کم درآمد هم به ارمغان می آورد. سپاس سایپا

  11. از سایپا انتظار گیربکس اتومات خوب نداشته باشید.پژو نتونست یه گیربکس خوب برای ۲۰۶ طراحی کنه و اکثر خریدارانش ناراضی بودن حالا سایپا میتونه !؟ ولی خداییش من تندر (لوگان) دارم.داچیا و رنو گیربکس خوبی برای اون طراحی کردن.گیربکس اتومات خیلی حساسه.باید هوشمند و دقیق باشه.به همین خاطر کار سایپا نیست.اینا توانایی طراحی یه بدنه ی دارای هارمونی مناسب رو ندارند.به این ماشین نگاه کنید جلو و عقب و اجزای اون اصلا هماهنگی ندارند.کیفیت و بدنه و رنگ هم اصلا مناسب نیست.ایران فعلا حالا حالا ها خودروساز نمیشه و باید مونتاژ کنه.هرچند دوست دارم کشورم پیشرفت کنه ولی این راهش نیست.

    • مجید نادری 09122760277

      ساینا اتوماتیک هاچ بک در وضعیت کنونی بازار خودرو ایران با دلار 4000 تومان با قیمت 32 میلیون تومان یعنی 8000 دلار کاملا بی رقیب است و مطمئنم استقبال بسیار بی نظیری حتی در تیراژ سالیانه یک میلیون دستگاه فروش خواهد داشت و برگ برنده سایپا است.

    • سلام
      شما که نمیدونی گیربکس اتومات 206 تیپ 6 همون گیربکس رنو مگان و تندر 90 گیربکس AL4 هست چرا بیخودی نظر میدی و اذهان عمومی رو متشنج می کنی . این گیربکس دوتا شیر برقی داره که معمولا هر 60000 تا باید تعویض بشه بعد از اون هیچ ایراد دیگه اینداره .