عنکبوتی در هیبت کلاه سخنگو

عنکبوتی در هیبت کلاه سخنگوی هری پاتر کشف شد!

عنکبوتی در هیبت کلاه سخنگو هری پاتر(sorting hat) توجه محققان را به خود جلب کرده است. شباهت این عنکبوت به کلاه سخنگو حتی مورد تایید جی. کی رولینگ قرار گرفته است.

طرفداران کتاب‌های باشکوهی که به قلم جی. کی رولینگ در آمده و زندگی پر رمز و راز هری پاتر را روایت می‌کنند، به خوبی با کلاه سخنگو آشنایی دارند. طرفدارن هری پاتر آگاه هستند که این کلاه با قرار گرفتن بر روی سر دانش آموزان سوالاتی را از آنها می‌پرسد و بر اساس آن دانش‌آموزان را در  کلاس‌های مختلف هاگوارتز طبقه بندی می کند. این کلاه سخنگو می‌تواند خصایص روانی هر دانش آموز را تحلیل کرده و آنها را در چهار کلاس گریفیندور، اسلایترین، ریونکلاو و هافلپاف تقسیم کند.

عنکبوتی در هیبت کلاه سخنگو که در هند کشف شد

عنکبوت جدیدی که در کشور هند کشف شده است، شباهت عجیبی به کلاه سخنگوی هری پاتر دارد. این عنکبوت عجیب الخلقه (Eriovixia gryffindori) نام دارد و همان‌طور که از اسمش پیداست، اشاره مستقیم به کلاس گریفندور و کلاه سخنگوی هری پاتر دارد.

سه دانشمندی که این عنکبوت را کشف کردند، در خصوص این نام‌گذاری اظهار داشتند: نام این عنکبوت شگفت‌انگیز به این خاطر انتخاب شده که شباهت بسیاری به کلاه سخنگو داشت، کلاهی که متعلق به جادوگر قرون وسطی Godric Gryffindor بود. این جادوگر یکی از بنیان‌گذاران مدرسه هاگوارتز (Hogwarts School) بوده که مدرسه‌ای مختصص به آموزش جادوگری است و رولینگ نویسنده بریتانیایی آن را در مجموعه کتاب‌های هری پاتر جاودانه ساخت.

مشخصات این عنکبوت در Indian Journal of Arachnolog منتشر شده است. یکی از نویسندگان مقاله مربوط به این عنکبوت عکسی از این حشره زیبا را توییت کرد و جالب آن‌که رولینگ به این توییت پاسخ داده و شباهت عنکبوت به کلاه سخنگو را تایید کرده است.

رولینگ در پاسخ خود نوشت: “بسیار مفتخرم و به شما به خاطر این کشف تبریک می‌گویم.”

این حشره کوچک در جنگل‌های ایالات جنوب غربی کشور هندوستان کشف شد و در واقع شکلی شبیه به برگ خشک دارد که به حشره این امکان را می‌دهد تا در میان دیگر برگ‌ها استتار کرده و از شر شکارچیان در امان باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*