باتری گوشی‌ های سامسونگ

آیا باتری گوشی‌ های سامسونگ از این پس توسط ال جی ساخته خواهند شد؟

مدتی قبل سامسونگ مدعی شد که به دلیل انفجار گلکسی نوت 7 (Galaxy Note 7) پی برده و دلیل اتفاق پدید آمده برای تک تک دستگاه‌ها را کشف کرده است، اما هنوز تصمیم ندارد تا آن را به طور عمومی منتشر کند. تمامی این صحبت‌ها و مشکلات از آنجایی ناشی می‌شود که از قرار معلوم باتری گوشی‌ های سامسونگ گرفتار بی‌دقتی شده و این شرکت مخصوصا در مورد طراحی پرچمدار سری نوت بی احتیاط بوده است. سامسونگ به منظور هرچه زیباتر کردن محصول نهایی، به محل قرارگیری باتری فضای کمی اختصاص داده است. به دلیل فضای کم و در نتیجه فشار زیاد، باتری بسیار داغ شده و در ادامه انفجار گوشی را سبب شده است. برای جلوگیری از این افتضاح باتری گوشی‌ های سامسونگ احتمالا توسط ال جی (LG) ساخته خواهند شد.

باتری گوشی‌ های سامسونگ نقطه اتصال مجدد با ال جی می‌شوند

انفجارهای پیاپی گلکسی نوت 7 و آسیب رساندن به اموال و همچنین خود کاربران به اندازه‌ای بود که کل این غول بسیار بسیار محبوب و شناخته شده در دنیای تکنولوژی را به چالش بکشد. با توجه به مقام اول سامسونگ در بازار گوشی‌های هوشمند و کسب سود بسیار بالا از محل فروش پرچمداران سری S و سری Note، غول کره‌ای احتمالا تصمیم دارد تا برای از دست ندادن هر دو موقعیت، این بار دست همکاری به سمت یک طراح و سازنده دیگر دراز کرده و طراحی باتری گوشی‌ های سامسونگ را به آن بسپارد. فراموش نکنیم که کوچکترین داغ شدن و حتی چند مورد انگشت شمار انفجار در پرچمدار بعدی یعنی گلکسی اس 8 (Galaxy S8)، کار سامسونگ را برای همیشه تمام خواهد کرد.

باتری گوشی‌ های سامسونگبه نظر می‌رسد در سال بعد این شرکت مجبور به همکاری با رقیب خود برای طراحی باتری پرچمدارش خواهد بود. البته، این رقیب نسبت به بقیه رقبا ارجحیت دارد، چرا که غریبه نبوده و هموطن خود سامسونگ محسوب می‌شود. دومین واحد تحقیقاتی شیمی شرکت ال جی از قرار معلوم صحبت‌هایی با سامسونگ بر سر پروژه شکست خورده گلکسی نوت 7 حدود دو ماه پیش داشته است. اگرچه هنوز هیچ صحبتی از سوی دو شرکت در رابطه با این همکاری به صورت رسمی منتشر نشده، اما یک منبع احتمال تامین باتری گوشی‌ های سامسونگ در نیمه دوم سال بعدی میلادی توسط ال جی را بسیار محتمل دانسته است.

فرد دیگر نزدیک به گفتگوهای دو شرکت در این باره گفته به احتمال 90 درصد واحد تحقیقاتی شیمی شرکت ال جی تامین باتری گوشی‌ های سامسونگ را بر عهده خواهد گرفت. اگرچه یکی از مدیران اجرایی سامسونگ تمام تلاش کمپانی را به عدم کمک گرفتن از ال جی برای حفظ “غرور” متمرکز دانسته است، اما ال جی اکنون تامین پنل‌های ال سی دی (LCD) را برای تلویزیون‌های سامسونگ بر عهده دارد، بعد از اینکه کمپانی شارپ (Sharp) تولید آن‌ها را متوقف کرد. همکاری میان این دو پیش از این نیز صورت گرفته است، اما به نظر می‌رسد بحث داغ گوشی‌های هوشمند و بازار بسیار رقابتی آن موضوعی حیثیتی برای سامسونگ محسوب می‌شود. یکی از مدیران سامسونگ که نام وی فاش نشده در این باره گفته:

در گذشته، ما تصمیم داشتیم تا از خرید محصولات از ال جی به منظور حفظ غرور شرکت خودداری کنیم، اما اکنون نمی‌توانیم بیش از این به احساسات خود اجازه بدهیم تا ابراز وجود کرده و بر سر راه ما قرار بگیرند. ما نیاز داریم تا بر اساس اقتضای تجارت خود تصمیم گیری کنیم (نه بر اساس احساسات).

باتری گوشی‌ های سامسونگبا توجه به این نیاز و قوی بودن احتمال شکل گرفتن همکاری، کدام یک از گوشی‌های سامسونگ به عنوان اولین دستگاه‌ها به باتری‌های ساخت ال جی مجهز خواهند شد؟ بدون شک اولین مدلی که به ذهن هر خواننده‌ای می‌آید گلکسی اس 8 (Galaxy S8) خواهد بود. از آنجایی که احتمالا قرار بر این شده تا زمان عرضه پرچمدار بعدی سری اس تا فروردین ماه بعدی به تعویق افتاده و سامسونگ با دستانی خالی از یک پرچمدار در MWC سال 2017 حاضر شود، زمان بیشتری برای ساخت و آزمایش وجود دارد و باز هم احتمال این همکاری افزایش پیدا می‌کند. نباید فراموش کرد این فرآیند به اندازه‌ای زمان‌بر است که فروردین ماه سال آینده خوش‌بینانه‌ترین زمان عرضه آن باشد. در هر صورت با شکل گرفتن این همکاری و رد شدن از گلکسی اس 8، قطعا شاهد باتری ساخت ال جی بر روی گلکسی نوت 8 (Galaxy Note 8) خواهیم بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ال جی اګه میتونست باتری بسازه برای ګوشی های خودش میساخت