کشتی رباتیک سی هانتر

به‌زودی آزمایش عملیاتی کشتی رباتیک سی هانتر آغاز می‌شود

نزدیک به 7 سال از همکاری دارپا (DARPA) یا سازمان پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی با شرکت امنیتی لیدوس (Leidos) برای ساخت کشتی بدون سرنشین ضد زیردریایی (ACTUV) سی هانتر می‌گذرد و حالا سازندگان از شروع آزمایش عملیاتی این کشتی تا چند ماه آینده در سواحل سن دیگو (San Diego) کالیفرنیا خبر داده‌اند. در این مانور قرار است توانایی‌های نرم افزاری و سخت افزاری کشتی رباتیک سی هانتر در کنار سیستم خودمختاری و سنسورهای داخلی بررسی شود.

این کشتی 42 متری که نهم آوریل 2016، سی هانتر (Sea Hunter – به‌فارسی: شکارچی دریا) نام گرفت، اولین ماموریت آزمایشی و عملیاتی خود را ابتدای سال جاری انجام داد که مواردی همچون مسیریابی خودکار بدون دخالت انسانی و سیستم نظارتی RSCS برای کنترل آن از راه دور مورد بررسی قرار گرفت. به‌علاوه سازندگان با استفاده از کشتی رباتیک سی هانتر به‌عنوان یک آشیانه هوایی، بخشی از پروژه هوابرد سیستم های نیروی دریایی تحت عنوان TALONS را نیز آزمایش کردند.

زیردریایی از پیشرفته‌ترین وسایل نقلیه نظامی‌ست که تاکنون ساخته شده و درگیری با آن کار بسیار سختی خواهد بود. اما کشتی رباتیک سی هانتر که دفتر تحقیقات نیروی دریایی (ONR) نیز در ساخت آن دخالت داشته، بدون هیچ سرنشینی به پیکار زیردریایی‌ها می‌رود. هرچند شاید وجود کابین هدایت در نسخه اولیه این کشتی توجه شما را به خود جلب کرده باشد، اما در نسخه نهایی سی هانتر، این بخش نیز به صورت کامل حذف می‌شود.

کشتی رباتیک سی هانتر

کشتی رباتیک سی هانتر بدون هیچ خدمه‌ای، 30 تا 90 روز در دریا باقی می‌ماند

اگر مشکلی در روند ساخت سی هانتر وجود نداشته باشد، این شکارچی توانمند تا سال 2018 وارد ناوگان نیروی دریایی ارتش آمریکا خواهد شد. سی هانتر می‌تواند حتی بدون یک خدمه، 30 تا 90 روز در دریا حضور داشته و به صورت خودکار به بندرگاه بازگردد. جالب است بدانید که هزینه ساخت این ACTUV جدید با توانایی‌های بسیار بالا و سیستم‌های پیشرفته، یک دهم جنگ‌افزارهای ضد زیردریایی مرسوم است.

به‌گفته مایک چانیون (Mike Chagnon)، مدیرعامل شرکت لیدوس، آزمایش‌های عملیاتی کشتی رباتیک سی هانتر تا سه ماهه سوم سال 2017 ادامه پیدا می‌کند:

سی هانتر را می‌توان یکی از پیشرفته‌ترین وسایل نظامی هوشمند در ارتش آمریکا دانست و آزمایش‌هایی که در آینده نزدیک انجام خواهد شد، توانایی‌های بی‌سابقه این کشتی رباتیک را به تصویر می‌کشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*