فیل شیلر: اپل در حال بررسی گزارش Consumer Reports در مورد باتری مک بوک پرو 2016 است

فیل شیلر: اپل در حال بررسی گزارش Consumer Reports در مورد باتری مک بوک پرو 2016 است

لپتاپ های مک بوک پرو اپل همواره به دلیل داشتن عمر باتری طولانی از سوی کاربران و کارشناسان ستایش شده‌اند، اما گویا مدل جدید سری پرو نتوانسته است مشابه نسل‌های قبل از خود عمل کند و از حیث داشتن عمر باتری بالا، مک بوک پرو 2016 آنچنان که باید و شاید نتوانسته کاربران مختلف در سراسر جهان را راضی کند.

روز گذشته گزارش وب‌سایت Consumer Reports در رابطه با مک بوک پرو 2016 منتشر شد و با توجه به نتایج این گزارش، این لپتاپ به اولین مدلی در تمام تاریخ سری مک بوک تبدیل می‌شود که نتوانسته است توصیه‌ی آنها را به دست آورد. فیل شیلر (Phil Schiller) به عنوان یکی از نایب رئیسان ارشد کمپانی اپل، اعلام کرده است که آنها در حال بررسی گزارش Consumer Reports هستند تا این موضوع را بهتر متوجه شوند. در توییت زیر، متن ارسال شده توسط آقای شیلر را مشاهده می‌کنید:

ما در حال کار با سی آر [Consumer Reports] هستیم تا جزییات آزمایش‌های باتری آنها را متوجه شویم. نتایج [به دست آمده توسط این وبسایت] با نتایج تست‌های وسیع آزمایشگاه‌های ما و یا اطلاعات میدانی‌مان مطابقت ندارد.

— Philip Schiller (@pschiller) December 24, 2016

مشکل باتری مک بوک پرو 2016 چیست؟

اپل مدعی است که طبق نتایجی که آنها از نتایج آزمایشگاه‌های خود به دست آورده‌اند، نسل جدید مک بوک پرو توانسته است عمر باتری ۱۰ ساعته‌ای را هنگام تماشای فیلم‌های آیتونز و مرور وب ارائه دهد. اما گویا کارشناسان Consumer Reports نتایج دیگری به دست آورده‌اند و این ادعای اپل را تایید نمی‌کنند. در واقع این وب سایت مدعی شده است که عمر باتری این مدل، پایدار نبوده و عملکرد متناقضی را از خود در تست‌ها نشان می‌دهد.

گویا آزمایش آنها شامل باز کردن ده صفحه‌ی متفاوت بر روی مرورگر سافاری نسخه‌ی ۱۳ اینچی مک بوک پرو 2016 (مدلی که دارای تاچ بار لمسی است) می‌شده است. این لپتاپ در تست‌های مختلف، طول عمرهایی معادل ۱۶ ساعت، ۱۲.۷۵ ساعت و ۳.۷۵ ساعت را به ثبت رسانده است و هیچ‌گاه نتایج ثابتی به دست نیامده است.

فیل شیلر: اپل در حال بررسی گزارش Consumer Reports در مورد باتری مک بوک پرو 2016 است

این آزمایش بر روی مدل ۱۵ اینچی نیز به انجام رسیده و نتایج به دست آمده از باتری این دیوایس هم بین ۱۸.۵ تا ۸ ساعت، تفاوت داشته است. البته مسئولان وب سایت Consumer Reports که به انجام بررسی‌های تخصصی بر روی تمام محصولات دنیای تکنولوژی می‌پردازند، این تست ها را با مرورگر کروم نیز به انجام رسانده و این بار توانسته‌اند که عمر باتری بالاتری را به ثبت برسانند. در واقع در گزارش آنها آمده است که هنگام انجام تست با گوگل کروم و در هر ۶ تست بر روی هر دو دستگاه، عمر باتری بسیار بالاتری به ثبت رسیده است.

اما از آنجا که آنها نتوانسته است نتایج قطعی و ثابتی را به دست آورند و البته آزمایش‌ها نیز تنها شامل مرورگر پیش‌فرض محصول مورد نظر می‌شود، بنابراین مک بوک پرو 2016 نتوانسته است توصیه‌ی آنها را به دست بیاورد. در ضمن لازم است بدانید که منتقدانی همچون Rene Ritchie از وب‌سایت iMore معتقدند که هنگام به دست آوردن نتایج غیر پایدار و متناقض، لازم است که تست‌های بیشتری انجام شود تا به نتایج قطعی‌تری برسیم؛ زیرا ممکن است که مشکل مورد نظر، به دلیل یک ایراد نرم افزاری در مرورگر سافاری به وجود آمده باشد. در انتها نیز Consumer Reports در گزارش خود به این نکته اشاره کرده است که اگر اپل آپدیت نرم افزاری جدیدی را برای این لپتاپ ها عرضه کرده و مشکل عدم پایداری عملکرد باتری را در آنها حل کند، این وبسایت نیز نتایج تست‌های خود را به‌روز خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*