سیستم عامل LineageOS

سیستم عامل LineageOS ؛ میراث دار بزرگ سیانوژن

در حالی که بسیاری از علاقه‌مندان به کاستوم رام جذاب سیانوژن مد در شوک پایان کار رسمی آن هستند، اما به نظر می‌رسد که یک گروه توسعه دهنده به دنبال احیای آن با پروژه جدیدی به نام سیستم عامل LineageOS خواهند بود. گفتنیست که کمپانی سیانوژن به عنوان حامی و تامین کننده مالی پروژه CyanogenMod، اخیرا اعلام کرده که تا پایان سال جاری این کاستوم رام را بازنشسته خواهد کرد.

هرچند که در حال حاضر، با توجه به چند روز باقیمانده تا تعطیلات سال نو میلادی روزنه‌ی امیدی برای طرفداران این رام وجود دارد و آن هم تاخیر در این بازنشستگی است، اما آن‌گونه که ما مطلع هستیم، سیانوژن در زمان مقرر خیلی ناگهانی و بی تعارف خدمات وبسایت و به طور کلی پروژه سیانوژن مد را غیرفعال می‌سازد.

سیانوژن مد (@CyanogenMod):

امروز صبح ما DNS را از دست دادیم و گریت در حال حاضر آفلاین است. این همراه کمی شک و تردید، نسبت به پست وبلاگی ما در روز گذشته است. خداحافظ

در حالی که به نظر می‌رسد این رام اختصاصی همراه با تمامی اهداف و تفکرات خود غیرفعال شده است، در اینجا یک روزنه امید وجود دارد. گروهی از توسعه دهندگان پشت صحنه‌ی این پروژه، قصد دارند به این رام با نام جدید سیستم عامل LineageOS حیاتی دوباره ببخشند. اعضای این گروه شامل مدیرعامل پیشین پروژه مذکور آقای استیو کندیک (Steve Kondik) خواهد بود که به تازگی از سمت خود کنار رفته است.

سیستم عامل LineageOS

به نقل از آخرین پست وبلاگی سیانوژن مد (مبتنی بر غیرفعال شدن این پروژه)، سیستم عامل LineageOS به نوعی می‌تواند پروژه بازسازی شده سیانوژن مد باشد:

تیم سیانوژن مد:

این قضیه به تلاش جامعه مردمی آغاز شده است که با استفاده از حفظ کیفیت حرفه‌ای و قابلیت اطمینان بخش CM (سیانوژن مد)، همه را منتظر بازگشت گذاشته است.

این پست همچنین روشن می‌کند که چرا حفظ این رام امری واجب بوده است. کمپانی سیانوژن همچنان بر حفظ برند سیانوژن مد تاکید دارند و در تئوری، این می‌تواند منجر به آن شود که یک تیم توسعه دهنده شخص ثالث، با نامی منحصر به فرد ادامه راه آن را طی کنند. در ادامه این پست آمده است: “حتی اگر ما بار دیگر تجدید قوا کنیم و زیرساخت‌هایمان را بازسازی کنیم، ادامه توسعه CM می‌تواند بدان معنی باشد که فروش نام تجاری آن را با مشکلات جدی مواجه سازد.”

توسعه دهندگان سیستم عامل LineageOS چه کسانی هستند؟

در حال حاضر جزئیات بیشتری از سیستم عامل LineageOS به دست نیامده است. ما نمی‌دانیم که دقیقا چه کسانی مشغول کار بر روی این پروژه هستند، برنامه آن‌ها برای توسعه چه خواهند بود و یا چگونه بودجه قابل توجه نیازمند جهت سرمایه گذاری در این پروژه را به دست خواهند آورد. تا بدین لحظه وبسایت این پروژه جدید، تنها حاوی خبر تایید انتقال قدرت بین این دو پروژه است. در این وبسایت تنها یک پست وجود دارد که در آن نوشته است: “بله کاملا درست است، ما هیچ جا نمیرویم“.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. با سلام من کاستوم رام سیانوژن 14.1 رو رو گوشیم نصب کردم همه کارا رو انجام دادم فقط بوت اولیه حدود یه ساعت و نیم طول کشیده!!!!!
    اگر باتری گوشی رو بیرون بیارم گوشی هاردبریک میشه؟؟؟؟
    به نظرتون چیکار کنم؟؟؟
    گوشیم lg g3 .

    با تشکر از سایت خوبتون.

  2. تبلت سامسونگ ارتقاع یافته به اندروید۴٬۴٬۴ اماهالا هیچ برنامه ای رااجرا نمیکند