پتنت های جدید سامسونگ

پتنت های جدید سامسونگ و بازنگری ساعت های هوشمند

پتنت های جدید سامسونگ در خصوص ساعت های هوشمند در واقع واکنش این شرکت به چالش استقبال پایین بازار از این محصول است. به طور کلی استقبالی که تاکنون بازار از ساعت های هوشمند داشته، انتظارات را برآورده نکرده است.

شرکت سامسونگ در سه ماهه آخر سال 2016 تنها موفق شد 400 هزار نسخه از ساعت هوشمند Gear S2را به فروش برساند. این آمار هر چند فروش خوبی را نشان می‌دهد اما با انتظارات مدیران این شرکت کره‌ای همخوانی ندارد.

سامسونگ در ادامه ساعت Gear S3 را وارد بازار کرد. هرچند هنوز آمار رسمی از فروشGear S3 منتشر نشده است، اما تحلیلگران پیش بینی می‌کنند که نمی توان آینده چندان باشکوهی را برای این محصولات و دیگر ساعت های هوشمند متصور بود.

اما سامسونگ شرکتی نیست که دست روی دست بگذارد. این شرکت برای چنین موقعیت هایی پلان‌های جدیدی را معرفی می‌کند، زیرا همواره در زمینه تولید محصولات جدید خلاق بوده است. پتنت های جدید سامسونگ گواهی بر این ادعا هستند.

پتنت های جدید سامسونگ چه مزیتی دارند؟

سامسونگ در آخرین تلاش‌های خلاقانه خود و به منظور برخورد با چالش اسمارت واچها، دو پتنت جدید را معرفی کرده است که به گونه ای از کارکردهای متعارف ساعت های هوشمند فراتر می‌روند.

در اولین پتنت، این شرکت به دنبال بازتعریف بند ساعت هوشمند است. در این پتنت، سامسونگ نشان می‌دهد که قصد دارد از بند ساعت به عنوان ابزاری برای کنترل بخشی از عملیات صورت گرفته بر روی صفحه نمایش استفاده کند. در این پتنت نشان داده می‌شود که کاربر با استفاده از بند ساعت می‌تواند از وضعیت آب و هوا، تعداد ضربان قلب، زمان و … آگاه شود. همچنین از بند ساعت برای کنترل گیم می‌توان استفاده کرد.

دومین پتنت وابسته به پتنت ماه پیش این شرکت است که در خصوص یک صفحه نمایش منعطف بود. این صفحه نمایش مجهز به ماهیچه های مصنوعی است که صفحه نمایش را منعطف، خم پذیر و غیر شکننده می‌کنند. در پتنت دوم سامسونگ ایده صفحه نمایش منعطف در دیوایس های تبلتی و دست بندها ترکیب می‌شود.

پتنت های جدید سامسونگ

شاید سامسونگ هرگز این ایده ها را عمیاتی نکند، اما به هر حال ثابت کرده است که با نواوری و خلاقیت خود همواره درصدد تطابق با بازار های متغیر بوده است. به همین منظور این شرکت کره‌ای هزینه های بسیاری را برای بخش تحقیق و توسعه خود متحمل می شود و شاید یکی از مهم‌ترین علل برتری این غول کره ای همین تحقیق و توسعه پویا باشد که در نهایت خلاقیت سامسونگ را رقم می‌زند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*