پردازنده اگزینوس 8895 سامسونگ در سه مدل مختلف تولید خواهد شد

پردازنده اگزینوس 8895 سامسونگ در سه مدل مختلف تولید خواهد شد

طرفداران پر و پا قرص سامسونگ که منتظر رونمایی از نسل بعدی پرچمداران این کمپانی یعنی گلکسی اس 8 (Galaxy S8) هستند، احتمالا می‌دانند که نسل جدید پردازنده‌ اگزینوس 8895 (Exynos 8895) به عنوان مغز متفکر این اسمارت فون ایفای نقش خواهد کرد. به تازگی مشخص شده است که سامسونگ قصد دارد این پردازنده را در سه مدل متفاوت تولید و در محصولات مختلف به کار بگیرد.

طبق گزارشی که از سوی منابع چینی منتشر شده است، سامسونگ پردازنده اگزینوس 8895 را در سه مدل مختلف شامل دو مدل به نام های Exynos 8895M و Exynos 8895V طراحی و تولید خواهد کرد. هر دوی این چیپست‌ها بر مبنای پروسه‌ی ۱۰ نانومتری FinFET اختصاصی سامسونگ تولید می‌شوند.

چیپست‌های Exynos 8895M و Exynos 8895V دارای پردازنده‌هایی هشت هسته‌ای خواهند بود که از ترکیب چهار هسته‌ی Exynos M2 CPU (کلاک شده در فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز) و چهار هسته‌ی Cortex A53 CPU (کلاک شده در فرکانس ۱.۷ گیگاهرتز) تشکیل شده‌‌اند. سامسونگ قصد دارد بار دیگر از تکنولوژی پردازش گرافیکی ARM استفاده کند و نسل جدید پردازشگر گرافیکی Mali-G71 که از آخرین طراحی موجود بهره می‌برد نیز در کنار واحد‌های پردازشی پردازنده اگزینوس 8895 به کار خواهد رفت.

این پردازنده‌ی گرافیکی، محصول بسیار قابل انعطافی (از نظر قابلیت سفار‌شی‌سازی کارکرد) است که در کنار مدل‌های متنوعی از چیپست‌هایی که از آن استفاده می‌کنند، حضور خواهد داشت. در حالی که پردازنده‌ی Exynos 8895M از نسخه‌ی ۲۰ هسته‌ای این واحد گرافیکی بهره خواهد برد، پردازنده‌ی Exynos 8895V از مدل ۱۸ هسته‌ای آن برخوردار می‌شود.

مشخصات نسخه‌های مختلف پردازنده اگزینوس 8895 سامسونگ

پردازنده اگزینوس 8895 سامسونگ در سه مدل مختلف تولید خواهد شد

این پردازنده‌ها قرار است در گلکسی اس 8، بهترین و احتمالا پرفروش‌ترین محصول اندرویدی در سال ۲۰۱۷، به کار گرفته شوند، بنابراین طبیعی است که با نیازهای روز کاربران مدرن و حرفه‌ای سازگار باشند. بر همین اساس هر دو مدل پردازنده اگزینوس 8895 سامسونگ از جدیدترین تکنولوژی‌های ارتباطی و سخت افزاری شامل فناوری ذخیره‌سازی سریع UFS 2.1، حافظه‌‌های رم LPDDR4 و مودم‌های ال تی ای یکپارچه‌ی Cat. 16 پشتیبانی خواهند کرد.

جالب است بدانید که علاوه بر دو مدل بالا، سری اگزینوس 8895 دارای یک مدل سوم هم خواهد بود که قرار است در نیمه‌ی دوم سال آینده روانه‌ی بازار شود. این مدل به نسخه‌ی آپدیت شده‌ای از مودم‌های Shannon 359 مجهز خواهد شد تا کاربران شبکه‌های مخابراتی CDMA نیز قابلیت استفاده از آن را داشته باشند.

طی ماه‌های آینده مطمئنا جزییات بیشتری از گلکسی اس 8 و مشخصات سخت افزاری این پرچمدار جدید برند کره‌ای خواهیم شنید. سامسونگ مطابق چند سال اخیر، از دو پردازنده‌ی نسل جدید یعنی اگزینوس 8895 و اسنپدراگون 835 تولید شده توسط کوالکام در تولید این اسمارت فون استفاده خواهد کرد؛ معمولا مدل‌هایی که در ایالات متحده‌ی آمریکا به فروش می‌رسند، به پردازنده‌‌های اسنپدراگون مجهز می‌شوند و سایر نقاط جهان از سری اگزینوس سامسونگ بهره خواهند برد. معمولا یکی از این دو پردازنده، کمی از دیگری سریع‌تر و دارای مصرف باتری بهینه‌تری است، اما هر دوی آنها با استفاده از پروسه‌ی ساخت ۱۰ نانومتری FinFET سامسونگ طراحی شده و از لحاظ قدرت، برترین‌های این حوزه محسوب می‌شوند.