خراب شدن دوربین گلکسی اس 7

ماجرای خراب شدن دوربین گلکسی اس 7 چیست؟ لنز به طور مرموزانه‌ای می‌شکند!

طی هفته های گذشته گزارش های متعددی مبنی بر خراب شدن دوربین گلکسی اس 7 (Samsung Galaxy S7) از سوی برخی کاربران این تلفن های هوشمند کره‌ای به گوش رسیده است. در واقع این کاربران ادعا می‌کنند که لنز دوربین این گوشی موبایل اندرویدی بدون هرگونه فشار و یا تماس خارجی خود به خود شکسته و سامسونگ نیز با قسر در رفتن از زیر بار مسئولیت این قضیه، 70 دلار برای تعمیر آن از مشتریانش می‌گیرد. در حالی که بسیاری از این مشتریان، پس از تعمیر باز هم با این مشکل مواجه شده‌اند، به نظر می‌رسد قضیه مهم‌تر از یک خرابی ساده باشد!

یکی از شرکت هایی که سال 2016 را نه چندان خوب به پایان رساند، کمپانی کره‌ای سامسونگ بود. این شرکت سال 2016 را همراه با گلکسی اس 7 (Samsung Galaxy S7) و گلکسی اس 7 اج (Samsung Galaxy S7 Edge) قدرتمندانه آغاز کرد و خیلی سریع گوشی های خود را در راس بهترین گوشی های اندرویدی بازار دید. پس از آن یک ابر قدرت به معنای واقعی با نام گلکسی نوت 7 (Samsung Galaxy Note 7) را روانه بازار کرد. این نخستین مدل از سری گلکسی نوت های سامسونگ بود که همراه با مجوز IP68 زیر باران نیز قابل استفاده بود و تا عمق 5 متری می‌توانستید تا 30 دقیقه از آن استفاده کنید.

اما به یکباره همه چیز برای گلکسی نوت 7 تیره و تار شد و در حالی که مهندسان سامسونگ تمام تلاش خود را کرده بودند تا از کمترین فضای ممکن در زیر قاب این گوشی بیشترین استفاده را ببرند، عملا اتفاق دیگری رخ داد. ظاهرا بدنه‌ی این گوشی برای قرارگیری تمام سلولهای باتری کافی نبود تا در نتیجه آن، بسیاری از گوشی های گلکسی نوت 7 منفجر شوند. دو بار این گوشی ها از سوی کاربرانش فراخوانده شد تا در نهایت برای همیشه با این گوشی خداحافظی کنیم.

حال دردسر تازه‌ای برای سامسونگ به وجود آمده و آن هم خراب شدن دوربین گلکسی اس 7 بسیاری از کاربران این گوشی موبایل اندرویدی است. در گزارشی که هفته پیش منتشر کردیم، صاحب یک گوشی گلکسی اس 7 به نام “Sean” زمانی که از خواب بیدار می‌شود، با شکستگی لنز دوربین گوشی خود روبه رو می‌شود؛ این درحالیست که او در طول شب حتی 1 بار هم گوشی را لمس نکرده بود.

سامسونگ به هیچ عنوان زیر بار خراب شدن دوربین گلکسی اس 7 بدون هرگونه فشار خارجی نمی‌رود

همانطور که احتمالا شما هم تصور می‌کنید، سامسونگ زیر بار این قضیه نرفت و عنوان کرد که لنز دوربین گوشی هایش شامل گارانتی نمی‌شوند. چند روز بعد همین اتفاق از سوی چندین دارنده‌ی دیگر این مدل گوشی با تجربه‌ای مشابه و خراب شدن دوربین گلکسی اس 7 این افراد در وب سایت Samsung Community دیده شد. در حالی که سامسونگ به برخی از این گزارش ها پاسخ داد، آن را یک حادثه‌ای غیرقابل باور خواند.

خراب شدن دوربین گلکسی اس 7

مانور تبلیغاتی زیاد سامسونگ بر روی دوربین گلکسی اس 7

جالب اینجاست که حتی اگر شما پیش از این 70 دلار برای تعمیر لنز دوربین گوشیتان هم پرداخت کرده باشید، این هزینه با شکستن دوباره لنز آن به دور ریخته خواهد شد. در همین راستا بود که یک شرکت حقوقی به نام “Keller Rohrback” سعی کرد با دارندگان این گوشی ها، کسانی که با شکستگی لنز بدون هرگونه فشار و یا استفاده نامتعارف مواجه شده‌ بودند به گفتگو بپردازد. اگر شما هم با این مشکل مواجه شده‌اید و سامسونگ زیر بار این قضیه نمی‌رود، بر روی این لینک کلیک کنید تا شاید قانون بتواند به شما کمک کند.

متن بیانیه این شرکت حقوقی به شرح زیر است:

چندین مشتری گزارشی مبنی بر شکستگی لنز دوربین گوشیشان بدون هرگونه فشار خارجی را منتشر کرده‌اند. با وجود دریافت شکایاتی از مشتریان متعدد، این نقض آشکار است که سامسونگ هیچگونه مسئولیتی را به گردن نمی‌گیرد و به جای آن با سرزنش مشتریان، از تعمیر آن امتناع کرده و در حالی که گوشی ایشان حاوی گارانتی است، از بازپرداخت هزینه آن‌ها خودداری می‌کند. سامسونگ همواره به کیفیت دوربین گوشی هایش می‌نازد و دوربین گلکسی اس 7 نیز یکی از متمایزترین و قدرتمندترین دوربین های موبایلی است که تا به امروز به بازار دیده‌ایم. بنابراین بدون یک دوربین قابل استفاده، یک گوشی عملا کارایی لازم خود ا ندارد و شما را از استفاده از بهترین بخش گوشی محروم می‌کند.